SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST PSYCHOLOGIE SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ - 01
ROLE KONZUMENTA V životě hrajeme roli – KONZUMENTA – chování RACIONÁLNÍ x NERACIONÁLNÍ – závislé na jedinečnosti či neopakovatelnosti jedince; zkoumání role jednotlivce = velmi složité – proto zkoumáme sociální skupiny – z toho zákonitosti charakteristické pro určité typy spotřebitelů.
JAK OVLIVNIT ROZHODOVÁNÍ? SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ ZÁKLADEM SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ JE ROZHODOVÁNÍ - v rozhodování neplatí pouze ekonomická pravidla, ale je podmíněno i PSYCHOLOGICKY a SOCIÁLNĚ - z psychologického hlediska jde zejména o rozhodování NÁVYKOVÉ jen menší část se skutečně rozhoduje; JAK OVLIVNIT ROZHODOVÁNÍ?
Změna je možná jen působením na jejich působení potřeb, které si člověk uvědomuje v podobě přání MOTIVACE VNĚJŠÍ VLIVY - existující nabídka zboží - formy jeho propagace - ekonomické možnosti spotřebitele Změna je možná jen působením na jejich POSTOJE - nevyhraněné postoje či izolované postoje slabě vyhraněné měníme snadno - vyhraněné postoje vybudované na orientaci jedince lze měnit složitě