Rúzné koncepty CRS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
managementu znalostí podle
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Komplexní hodnocení možností inovací udržitelné spotřeby a výroby v podnicích Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. EMPRESS, Na Rovnosti 1, Praha 1
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Společenská odpovědnost organizací
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MARKETING.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Czech bcsd Představení pracovní skupiny pro udržitelnou spotřebu a výrobu (USV) Workshop vedoucích PS CBCSD PwC, City Green Court, Bohumil Černík.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Management systému řízení kvality
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
„Programová podpora vstupního hodnocení udržitelné spotřeby a výroby v ČR“ Zkušenosti z programu Ing. Josef Pikálek ENVIROS, s.r.o. Na Rovnosti
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Systém managementu jakosti
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Společensky odpovědné podnikání
Presentation Title 1st September 2002
CSR – Společenská odpovědnost firem/ organizací
Transkript prezentace:

Rúzné koncepty CRS

CRS2 – Corporate Social Responsiveness Koncept CSR CSR2 Hlavní kritéria Etická Pragmatická Jednota analýzy Společnost Podnik Zaměření na Záměry Prostředky Dúraz na Závazky Reakce Role podniku Morální agent Producent zboží a služeb Rozhodovací rámec Dlouhodobý Střední, krátký

Teorie Stakeholders Stakeholdersákazíci Očekávání od podnik Vlastníci, investoři Zisk, rating, ranking, transparentnost zákazníci Kvalita, servis, cena Obchodní partneři Smlouvy, závazky, jednání Zaměstnanci Mzda, benefity, rúst, podmínky, život Místní komunita Finanční podpora, benefity, benefice NGO - enviroment Cíle ekologické, snižování záteží

Firemní filantropie Jenom část CSR Finanční přímá podpora Kombinovaná podpora „matching founds“ Nefinanční filantropie ČR – ČEZ, OKD, Česká spořitelna, Komerční banka, Johnson´s, ŠOB, RWE, ČEPS, Metrostav, Telefonica

Měrení a výkonnost CSR CSR + finanční výkonnost = Corporate Social Performance Podpora veřejne prospěšných projektú – Corporate Community Investment

Vstupy: vložené finance poskytnuté dary služby a čas manažerské náklady Výstupy: Nárúst financí Výhody plynoucí komunitě Reputace, zvýšený obratu Budoucí dopady podpořených projektú

Rovnost příležitostí Diverzita Rodová rovnost Kariérní rúst žen Outplacement

Integrace CSR do systémú řízení organizace 1. step – vedení firmy 2. step – pověření odpovedné osoby 3. step – identifikace hlavních stakeholders, stanovení vize a cílú

Spokojenost zákazníkú Počet nových zákazníkú Rúst obratu Termíny Ekon. ukazatel Ovlivňujě Je ovlivňován Dlouhodobý cíl Krátkodobý cíl Spokojenost zákazníkú Počet nových zákazníkú Rúst obratu Termíny Fluktuace hlavních zam. Doba uvedení Dodržovaní ter. Motivace Snížení fluktuace Zjistiťt příčiny fluktuace Motiv. Program Dodržet termín Náklady na kvalitu Spokojenost Likvidita Návratnost intesticii Fluktuace klíčových zaměstnancú Motivace ke snížení fluktuace Permanentní osobní pohovory Fluktuace klíčových pracovníkú Personální náklady Spokojenost pracovníkú Zabezpečit spokojenost zaměstnancú Vyhodnocovat výzkumy spokojenosti zaměstnancú Fluktuace Spokojenost zaměstantncú Podpora při narození dítěte

Příklady naplnění enviro politiky organizace Témay Aspekty Co bude hodnoceno Parametry - indikáto Strategie Principy Nastavení enviromentální politiky Povědomí pracovníkú o enviro politice Řízení Systém enviro managementu Implementace certifikace ISO 14001 Posouzení enviro profilu a program zlepšování Výroba Odpady Snižování odpadu při vších činnostech Třídení a sledování trendú Produkt Snížení dopadu na životní prostředí Snížení dopadú přes výrobce nebo spotřebitele Recyklace, ekodesign, výzkum dopadú

4. Step – integrace CSR do stávajících procesú – ISO 9001 Kapitoly Systém managementu jakosti Odpovědnost vedení Management zdrojú Měření, analýza a zlepšování

ISO 140001 Cíle CSR strategie muí být SMART Specific, Measurable, Action – oriented Responsible (realistic) Timed

Kriteria Evropského konceptu kvality TQM Leadership Formulace strategie Řízení lidí Zdroje Procesy – identifikace, vyhodnocování Spokojenost zákazníkú Spokojenost zaměstnancú Vliv na spoléčnost Výsledky podnikání

Prvky ISO 9001 a 140001 pro CSR Definovat požadavky CSR do systému o spúsobu řízení a identifikace stakeholders Identifikovat nové procesy pro CSR Doplnit závazek neustálého zvyšování osobní angažovanosti v enviro politice a politice jakosti Plánování aktivit pro stakeholders v oblasti soc, eko, enviro a analýzy rizika

Další požadavky ISO 9001 a 14001 Školení v odborném vzdělávání v oblasti CSR Doplniť spúsob interní a externí komunikace Dodržovat spúsoby řízení dokumentú Vyhodnocovat parametry CSR v 3. oblastech v nadvaznosti na celkové plánované výsledky organizace Zařadiť otázky k CSR k internímu auditu

Balanced Scorecard - BSC Perspektiva potenciál podmiňuje výkonnost perspektivy interních procesú Perspektiva interních procesú určuje výkonnost zákaznické perspektivy Od zákaznické perspektivy sa odvíjejí finanční možnosti. Implementace Triple-bottom Line (PPP)

BSC - perspektiva CSR cíl Učení se rústu Udržitelného rozvoje Podpora výzkumu a vývoje Zvýšení počtu zaměstnancú v CSR Vypracování motivačního programu Udržitelného rozvoje Etické nákupní chování Zvýšit počet pracovníkú o environmentální politice firmy Certifikace 14 000 Perspektiva zákaznická a stakeholders Použití obnovitelných zdrojú při výrobě Spolupráce s neziskovým sektorem Doplniť zpúsob interní a externí komunikace so stakeholders Podnikových interních procesú BOZP, transparentnost v komunikacie, zakotvit etické hodnoty, podpora nových příležitostí, interní audit Finanční Společensky odpovědné investování, placení závazkú, adek. mzdová politika Snížení energ. Stopy/rok a nákladú na risk management

5. step – Komunikace CSR a spětná vazba (tiskévé zprávy, web stránky) Krátké představení, mise, charakteristika stakeholders, součastný stav, stanovené dlouhodobé a krátkodobé cíle v jednotlivých oblastech podle: Global Reporting Initiative a českej metodiky KORP

6. Step – Udržení CSR Dlouhodobý horizont kontinuita