DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu World of Art quiz Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kritéria dělitelnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mocniny s přirozeným mocnitelem
AUTOR: Martina Dostálová
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_M_1E_HRU_015_DELITELNOST SLOZ. CISLY - SOUHRN Autor Mgr. Radka Hrubešová Tematický okruh Dělitelnost přirozených čísel Ročník Prima Datum tvorby 2.11. 2012 Anotace Prezentace obsahuje materiál k výkladu a příklady na procvičení s řešením Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k následnému procvičení . Možnosti využití: promítání, práce studentů na PC Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

PROCVIČOVÁNÍ DĚLITELNOSTI SLOŽENÝMI ČÍSLY PODLE PRAVIDEL O DĚLITELNOSTI

1. ? 2. Volte si postupně otázky od 1 do 6 3. 4. 5. 6.

Otázka č.1.: Z čísel 126, 198, 223, 264, 516, 705, 756 vyberte ta, která jsou dělitelná a)šesti b)dvanácti Řešení

Řešení otázky č.1: a)šesti b)dvanácti 126 198 264 516 756 264 516 756

Otázka č. 2: Kolik různých trojciferných čísel dělitelných šesti můžeme sestavit z cifer ( bez opakování), vypište je: 2,4,6 2,6,8 2,3,7 Řešení

2,4,6: šest čísel 246,264,426,462,624,642 2,6,8: žádné 2,3,7: dvě Řešení otázky č. 2: 2,4,6: šest čísel 246,264,426,462,624,642 2,6,8: žádné 2,3,7: dvě 372, 732

Otázka č. 3: Která čísla je možné doplnit do rámečku, aby vzniklá trojciferná čísla byla dělitelná dvanácti. Najděte všechny možnosti. 12 22 44 33 Řešení

Řešení otázky č. 3: 312, 612, 912 žádné 144, 444, 744 336

Otázka č. 4: Najděte všechna trojciferná čísla dělitelná dvanácti sestavena z čísel 1, 2 a 3. Žádná cifra se nesmí opakovat. Řešení

Řešení otázky č. 4: Hledaná čísla jsou: 132, 312

Určete, kterými z čísel 6, 12, 15 a 18 je dělitelné číslo 25020. Otázka č.5: Určete, kterými z čísel 6, 12, 15 a 18 je dělitelné číslo 25020. Využijte znalosti znaků dělitelnosti složených čísel. Řešení

Dané číslo je dělitelné 6, 12, 15 i 18 Řešení otázky č. 5: Dané číslo je dělitelné 6, 12, 15 i 18

Je součin dvou po sobě jdoucích čísel dělitelný dvěma? Odůvodněte. Otázka č.6: Je součin dvou po sobě jdoucích čísel dělitelný dvěma? Odůvodněte. Je součin tří po sobě jdoucích čísel dělitelný třemi? Odůvodněte. Řešení

Řešení otázky č. 6: Jedno ze dvou po sobě jdoucích čísel je sudé , druhé liché. Sudé je dělitelné dvěma. Tři po sobě jdoucí čísla dávají zbytky – 0, 1, 2, to které dává zbytek 0 – je dělitelné třemi.

Máme hotovo.

Zdroje: HERMAN,Jiří a kol., Matematika: Dělitelnost. Praha: Prometheus, 1997, ISBN 80-85849-41-0 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora