NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Advertisements

Obvod a obsah kruhu Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Základní škola Čelákovice
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová

Matematika Koule.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Množina bodů roviny daných vlastností
Opakování na 4. písemnou práci
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Známe-li délku úhlopříčky.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Přednáška č. 3 Mongeovo promítání Skutečná velikost úsečky.
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Přímka a kuželosečka Název školy
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62 AUTOR : Mgr
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Vzájemná poloha dvou kružnic
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Množina bodů roviny daných vlastností
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lineární funkce a její vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Opakování na 3. písemnou práci
Vzájemná poloha kružnice a přímky (kružnice a sečna, tětiva)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Trojúhelníkové nerovnosti
Opakování na 4.písemnou práci
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: RNDr.Ivana Řehková 3.2.1.3.R14_Opakování kružnice Matematika 8.ročník CZ.1.07/1.4.00/21.2976 1

Anotace: Prezentace slouží k zopakování tématu v rámci souhrnného opakování. Je možné ji použít jako přípravu na čtvrtletní písemnou práci. Žáci spolupracují, aktivně řeší zadané úlohy, vybírají z nabízených možností, zdůvodńují své rozhodnutí.

Definice kružnice, kruhu. Definujte kružnici. Pojmenujte úsečku AD. Pojmenujte úsečku CD. Definujte kruh. Jak se liší od kružnice?

Kružnice a přímka. Pojmenujte přímky a,b,c vzhledem ke kružnici k. Jak nazýváme úsečku BD?

Tečna kružnice. Sestrojte tečnu t ke kružnici k(S, r=3 cm) v bodě A. k

Thaletova věta. Formulujte Thaletovu větu. Čeho se týká? K jakým konstrukcím ji můžeme využít?

Úloha. Je dána kružnice k(S, r =3 cm) a bod A, jehož vzdálenost od S je 7 cm. Sestrojte tečny z bodu A ke kružnici k. t1 k t2

Dvě kružnice. Popište vzájemnou polohu kružnic k, l na následujících obrázcích. Co musí platit o jejich poloměrech a o délce úsečky AB? k k l l

Výpočty, vzorce. Obvod? Obsah?   o= 2πr o=πd

Úloha: o= 31,4 cm S= 78 cm2 S= 52,8 cm2 o= 62,8 cm S= 314 cm2 Vypočti obvod a obsah kruhu o poloměru r= 10 cm. o= 31,4 cm S= 78 cm2 S= 52,8 cm2 o= 62,8 cm S= 314 cm2 o= 314 cm