ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Úvod do Teorie množin.
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Základní číselné množiny
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Množinová symbolika.
5. Přednáška funkce BRVKA Johann P.G.L. Dirichlet (1805 – 1859)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MATEMATIKA I.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Komplexní čísla - 3  Zobrazení komplexních čísel  Základní pojmy VY_32_INOVACE_20-03.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
 Intervaly obyčejně zobrazujeme na číselné ose jako úsečky, krajní body volíme podle toho, zda je interval uzavřený nebo otevřený. Pokud je interval.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INTERVALY ABSOLUTNÍ HODNOTA
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Osová souměrnost.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
INTERVALY SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Posunutí.
Limita posloupnosti (1.část)
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Definiční obor a obor hodnot
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY RNDr. Jiří Kocourek

N Z Q R Označení základních číselných množin: Množina všech přirozených čísel: Množina všech celých čísel: Množina všech racionálních čísel: Množina všech reálných čísel: N Z Q R

N Z Q R Označení základních číselných množin: Množina všech přirozených čísel: Množina všech celých čísel: Množina všech racionálních čísel: Množina všech reálných čísel: N Z Q R Příklady obvyklého značení některých dalších číselných množin:

Číselná osa: Přímka, jejíž body jsou obrazy reálných čísel. Každému reálnému číslu odpovídá právě jeden obraz na číselné ose; každému bodu číselné osy odpovídá právě jedno reálné číslo. 1

Číselná osa: Přímka, jejíž body jsou obrazy reálných čísel. Každému reálnému číslu odpovídá právě jeden obraz na číselné ose; každému bodu číselné osy odpovídá právě jedno reálné číslo. – 7 2 3,3 – 0,8 p – 31 15 –1 1 3 5 6 4

Číselná osa: Přímka, jejíž body jsou obrazy reálných čísel. Každému reálnému číslu odpovídá právě jeden obraz na číselné ose; každému bodu číselné osy odpovídá právě jedno reálné číslo. Některé podmnožiny množiny reálných čísel lze na číselné ose zobrazit jako úsečku nebo polopřímku (s krajními body nebo bez nich). Takové číselné množiny se nazývají intervaly.

Intervaly 1. Omezené intervaly Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je úsečka.

Intervaly 1. Omezené intervaly a b Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je úsečka. (a, b jsou jistá reálná čísla – krajní body intervalu) Uzavřený interval: a b

Intervaly 1. Omezené intervaly a b a b Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je úsečka. (a, b jsou jistá reálná čísla – krajní body intervalu) Uzavřený interval: a b Polouzavřený interval: a b

Intervaly 1. Omezené intervaly a b a b a b Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je úsečka. (a, b jsou jistá reálná čísla – krajní body intervalu) Uzavřený interval: a b Polouzavřený interval: a b a b

Intervaly 1. Omezené intervaly a b a b a b a b Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je úsečka. (a, b jsou jistá reálná čísla – krajní body intervalu) Uzavřený interval: a b Polouzavřený interval: a b a b Otevřený interval: a b

Intervaly 2. Neomezené intervaly Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je polopřímka.

Intervaly 2. Neomezené intervaly a a Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je polopřímka. (a je jisté reálné číslo – krajní bod intervalu) Polouzavřený interval: a a

Intervaly 2. Neomezené intervaly a a a a Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je polopřímka. (a je jisté reálné číslo – krajní bod intervalu) Polouzavřený interval: a a Otevřený interval: a a

Intervaly 2. Neomezené intervaly a a a a Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je polopřímka. (a je jisté reálné číslo – krajní bod intervalu) Polouzavřený interval: a a Otevřený interval: a a Poznámky: 1. Celou množinu reálných čísel lze rovněž zapsat jako interval:

Intervaly 2. Neomezené intervaly a a a a Množiny, jejichž obrazem na číselné ose je polopřímka. (a je jisté reálné číslo – krajní bod intervalu) Polouzavřený interval: a a Otevřený interval: a a Poznámky: 1. Celou množinu reálných čísel lze rovněž zapsat jako interval: 2. Symboly +¥ („plus nekonečno“) a –¥ („mínus nekonečno“) nejsou reálná čísla. Nelze tedy s nimi provádět žádné operace atd.