Řídicí systémy pro MHD – zvyšování bezpečnosti v řízení tramvajových výhybek KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA Zámecký pivovar Litomyšl, 15.-16.5.2019 Tomáš Krenželok
Řízení tramvajové výhybky lokální autonomní bezkontaktní stavění výhybky detekce přijíždějící tramvaje a požadovaného směru jízdy (přímo / odbočka) přestavení a zablokování výhybky rozsvícení návěsti kontrola průjezdu tramvaje výhybkou odblokování pro průjezdy dalších tramvají
Zvyšování rychlostí rychlost jízdy 10, 15 resp. 20 km/h, jízda na dohled – SIL0 rychlosti nad 20 km/h – RAMS postup, analýza rizik - SILx
Analýza rizik Příklady poruchových stavů přestavení výhybky do jiného než požadovaného směru podhození výhybky pod tramvají oslepnutí detekce tramvaje ve výhybce signalizace jiné než skutečné polohy a stavu výhybky apod. Následky vykolejení převrácení vozu srážka apod.
Návrh bezpečného systému projektant dodavatel / výrobce systému hodnotitel bezpečnosti provozovatel
40km/h 10km/h 40km/h
Závěr – neplýtvejme SILami Zvyšování bezpečnosti Používání úrovně SIL jako jediného obchodního argumentu Posuzování každé lokality individuálně
Děkuji za pozornost Ing. Tomáš Krenželok, Ph.D. Email: tomas.krenzelok@prodin.cz Tel: 601 173 292 PRODIN a.s., Jiráskova 169, Pardubice Provozovna: Pelclova 2500/5, Ostrava