Podpůrná opatření 1. – 3.stupně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Kariérové poradenství
Diagnostika SPU.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vybrané úpravy dle zákona č. 82/2015 Sb. Karel Bárta
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Individuální vzdělávací plán
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Novelizovaná legislativa a určování SVP žáků PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Informační zdroje     
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Inkluze v podmínkách DMl
Příprava koordinátorů (výchovných poradců) na zajištění podpory ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách PhDr. Jana Zapletalová.
Monika Puškinová Praha
příspěvková organizace
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Organizace předškolního vzdělávání
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Základní východiska zachování pojmu „speciální vzdělávací potřeby“
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
Analýza implementace společného vzdělávání –
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Podpůrná opatření 1. – 3.stupně Mgr. Marika Kropíková

Podpůrná opatření prvního stupně představují minimální úpravu metod, organizace a hodnocení vzdělávání a jsou poskytována žákovi, u kterého se projevuje potřeba úprav ve vzdělávání nebo školských službách a zapojení v kolektivu. Podpůrná opatření prvního stupně nemají normovanou finanční náročnost. § 2 Podpůrná opatření

Pokud by k naplnění vzdělávacích potřeb žáka nepostačovalo poskytování podpůrných opatření prvního stupně, doporučí škola žákovi využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení za účelem posouzení jeho speciálních vzdělávacích potřeb. § 2 Podpůrná opatření

I. stupeň podpory - stanovuje a vyhodnocuje škola SHRNUTÍ I. stupeň podpory - stanovuje a vyhodnocuje škola Mírné projevy speciální vzdělávací potřeby žáka ve školní práci Návrh podpory – škola, volí prostředky pedagogické podpory Individualizace (odlišné postupy práce a didaktické úpravy), pokud se jedná o 1 pedagoga u kterého dítě má problémy PLPP (formy, metody práce, pozornost, koncentrace, motivace, hodnocení, x obohacování) - pokud je třeba upravit výuku ve více předmětech

Max. 3 měsíce, hodnocení posunu, portfolio žáka Využívání postupů 3MP Využívání školního poradenského pracoviště (VP+ŠMP nebo i školní psycholog/školní speciální pedagog) + pozitivní změna (metodická podpora pedagoga) - stav beze změny s tendencí ke zhoršení – doporučení návštěvy ŠPZ

3 měsíce PPLP Vyhodnocení specifik žáka a případných drobných obtíží Cíle, kde, co a jak je třeba u vzdělávání žáka upravit Podpora VP, ŠMP+ ŠP nebo ŠSP Spolupráce a předávání informací o žákovi uvnitř školy Informace průběžně rodiči (zákonný zástupce žáka) Východiska: Pozorování ve výuce, strategie učení versus vyučovací styly Formy přípravy na výuku Rozhovory U+Ž+DUČ+R PPLP 3 měsíce

Podpůrná opatření druhého až pátého stupně Podpůrná opatření druhého až pátého stupně se poskytují na základě doporučení školského poradenského zařízení a s informovaným souhlasem zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. § 2 Podpůrná opatření

Podpůrná opatření se poskytují samostatně nebo v kombinacích různých druhů a stupňů v souladu se zjištěnými speciálními vzdělávacími potřebami žáka. Konkrétní druh podpůrného opatření lze poskytovat pouze v jednom stupni. Členění konkrétních podpůrných opatření do stupňů, pravidla jejich použití a normovaná finanční náročnost podpůrných opatření druhého až pátého stupně jsou stanoveny v příloze č. 1 k této vyhlášce. § 2 Podpůrná opatření

Podpůrná opatření druhého stupně.

SHRNUTÍ II. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ Určen pro speciální vzdělávací potřeby s mírnými obtížemi ve vzdělávání žáka, vliv jiných životních podmínek, odlišné kultury, aktuálního zdravotního stavu, …. Kompenzace je možná s využitím: pomůcek předmětů speciálně pedagogické péče pedagogické intervence IVP

SHRNUTÍ II. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ 1h/1t pedagogické intervence na práci s žákem, případně se třídou 1h/1t předmět speciálně pedagogické péče 2h/m intenzivní podpory ŠPZ škole Podpora výuky českého jazyka jako cizího MŠ- 4x 15 minut týdně/ celkem 80 h+ ZŠ- 120 h+ SŠ -120 h

SHRNUTÍ II. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ AP - pro práci se třídou podle §18 vyhlášky Úpravy metod výuky, organizace výuky, obsahů vzdělávání IVP může být uplatněn Hodnocení – úpravy v kontextu požadavků na vyrovnání obtíží žáka a udržení motivace pro vzdělávání (formativní, kritéria, portfolio….) Zahájení a ukončení vzdělávání, pomůcky

Podpůrná opatření třetího stupně.

SHRNUTÍ III. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ Potřeba znatelných úprav ve vzdělávání z důvodů odlišných kulturních a životních podmínek žáka, závažné poruchy učení a chování, PAS, vady řeči, LMP, slabozrakost, nedoslýchavost, neznalost vyučovacího jazyka, hraniční intelekt…. Možnost úprav v RVP ZV obsahu + výstupů ze vzdělávání u žáků s LMP, IVP, metody výuky, podpora výuky v případě nepřipravenosti na školu, integrovaní žáci na třídu 4/5 ????????

SHRNUTÍ III. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ Podpora AP - sdílená asistence 0,25 x3 nebo 0,5 pedagoga na vybrané předměty, kombinace Podpora AP ve ŠZ - 0,25 minimálně na žáka Školní psycholog/školní speciální pedagog od 0,5 úvazku (při zvýšeném počtu žáků ve škole)

SHRNUTÍ III. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ IVP, RVP ZV Hodnocení žáka a jeho úpravy Podpora výuky českého jazyka jako cizího: MŠ : 4 x 15 minut výuky/týden, nejvýše však 110 h ZŠ a SŠ: 3h/týden, nejvýše však 200 hodin. Intervence Pomůcky

SHRNUTÍ III. Stupeň podpůrných opatření - škola a ŠZ Předmět speciálně pedagogické péče 3h/t Pedagogická intervence 3h/t Metodická podpora ŠPZ - 6 měsíců 3h/ m Prodloužení školní docházky: a) u žáků z odlišného kulturního prostředí nebo žijících v odlišných životních podmínkách je možné v případě potřeby rozložit 1 ročník vzdělávání na 2 roky b) středního a vyššího odborného vzdělávání lze v tomto stupni nejvýše o 1 rok.