Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Jak by měla společnost, politici a plátci zdravotní péče přistupovat k civilizačním chorobám 21. století.
POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Posuzování zdravotního stavu u onkologicky nemocných Mgr. Šárka Slavíková Vedoucí vzdělávání a sociální pracovnice Amelie, o.s., externí lektor 2.LF UK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Preventivní prohlídky Miroslava Kyasová Katedra ošetřovatelství.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Cíl Cílem je optimální souhra parasympatického a sympatického větve nervového, endokrinního a imunitního systému jako výraz optimální přizpůsobivosti organismu.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/16_053/
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Řízení znalostí z pohledu práva
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Evaluační dotazník.
Role praktického lékaře v měnící se společnosti
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
OBEZITA A PREVENCE OBEZITY
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Pedagogika školního sportu
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Speciální psychiatrie – MKN 10
Tělesná výchova na ZŠS -teoretická část
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Genetické patologické stavy
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kožní soustava.
Speciálně pedagogická diagnostika
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ZDRAVOTNÍ STAV ČESKÉ POPULACE
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Ing. Mgr. Zuzana Fišerová
OSOBNOST.
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Organické duševní poruchy
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Návykové látky Alkohol
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Když vás potká vyhoření
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ II
Význam individualizovaných edukačních materiálů pro nemocné s CKD/DKD
Inkontinence Michaela Matoušková.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
DOPAD NOVÉ DRUHOLOGIE SOCiÁLNÍCH SLUŽEB NA KLASICKÉ SLUŽBY SOCIÁLNÍ PÉČE Daniela Lusková.
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Dlouhodobé onemocnění - dlouhodobě se rozvíjející syndrom - možná změna stavu - zpravidla nejsou vyléčitelná, léčbou lze zmírnit příznaky či zpomalit jejich průběh - různý vznik, průběh, míra fyzické a psychické nepohody, závažnosti a prognózy Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Dělení: - kardiovaskulární onemocnění (revmatické postižení srdečních chlopní, vrozené srdeční vady a ischemické choroby) - onemocnění plic a dýchacích cest (průduškové astma, srdeční astma, cystická fibróza, plicní tuberkulóza) - imunitní poruchy (alergie, astma bronchiale, syndrom získané imunodeficience) - kožní onemocnění (ekzémy, lupénka, růže) Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

- poruchy metabolických procesů (cukrovka, dna, onemocnění ledvin a infekční onemocnění jater) - nádorová onemocnění (zhoubné, nezhoubné nádory, leukémie) - záchvatovitá onemocnění, otylost, neurózy a nervové poruchy, a různé poruchy psychiky a chování Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

- Jedinci s chronickým onemocněním, zdravotním oslabením a s mírnějšími zdravotními poruchami jsou souhrnně nazýváni také jako jedinci se zdravotním znevýhodněním (Hájková, Strnadová, 2010). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

- v ČR evidováno školskou matrikou cca 12 000 dětí se zdravotním znevýhodněním - cca 1 800 dětí mělo vypracováno individuální vzdělávací plán Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Katalog podpůrných opatření dílčí část - pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění autor prezentace, datum prezentace, univerzitní oddělení, fakulta, adresa

Stupeň podpory 1. - Žák se zdravotním znevýhodněním, jehož závažnější problémy se vzděláváním vyplývají z primárního onemocnění nebo z následků léčby (krátkodobá podpora, max. 6 měsíců). Stupeň podpory 2. - Žák se zdravotním znevýhodněním, jehož závažnější problémy se vzděláváním vyplývají z primárního onemocnění nebo z následků léčby (krátkodobá podpora, max. 6 měsíců). - Žák s dlouhodobějšími a závažnějšími problémy ve vzdělávání, které vyplývají z vážného onemocnění. Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Stupeň podpory 3. Může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (omezená docházka do školy, velmi časté absence), který má problémy se zvládáním učiva vyplývající z diagnózy (neurologické onemocnění má často dopad na funkce ovlivňující možnosti žáka při vzdělávání – deficity dílčích funkcí, často i podprůměrný intelekt). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Stupeň podpory 4. Po omezenou dobu může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (např. závažné onkologické, ale i jiné onemocnění v léčbě s omezením docházky do školy, případně s nutností vzdělávání ve škole mimo kolektiv ostatních žáků). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Stupeň podpory 5. Po omezenou dobu může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (např. závažné onkologické onemocnění v léčbě se zákazem docházet do školy apod.). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním do TV - zdravotní - sociální - psychický Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Benefity zapojení do TV a volnočasových programů?? Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Diskuze Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci

Děkuji za pozornost! Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci