VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.03-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 3.11. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

Procvičovací cvičení – přímá řeč
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
Mgr. Michal Oblouk PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ. PŘÍMÁ ŘEČ reprodukuje to, co n ě kdo ř ekl nebo si myslel, p ř ímo, doslova obsahuje č asto oslovení osoby, ke.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Shoda přísudku s podmětem 2
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_368_Přímá řeč AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM: 9.,
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
ROZDĚLOVACÍ ZNAMÉNKA Mgr. Michal oblouk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_08.
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
ANOTACE CZ. 1.07/1.5.00/ Já a moje rodina VY_52_INOVACE_87_96
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VÍTE, KDE BYLO NEJVÍCE ALKOHOLIKŮ. NA TITANIKU
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Zájmeno jenž skloňování. Budeme si pamatovat! zájmeno jenž (jež, jež) má ve všech pádech (kromě 1.) stejné tvary jako zájmeno on (ona, ono) – navíc má.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
RISKUJ!.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_M.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Matematika a její aplikace, Číslo a početní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Naše 7 Třída.
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
PŘÍMÁ ŘEČ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.09_Slovo_a_věta Datum:
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
PŘÍMÁ ŘEČ posouvá děj čtenář nebo posluchač se lépe vcítí do děje
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Vypracovala Daniela Kubů ZŠ a MŠ Malý Újezd
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Psaní přímé řeči.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.03-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: 3.11. 2011 Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura, Jazyková výchova, Přímá řeč. Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.5.B.03_PŘÍMÁ ŘEČ Název: PŘÍMÁ ŘEČ Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, slouží k seznámení nového učiva o přímé řeči.

Přímá řeč Nepřímá řeč Uvádí řeč mluvčího přímo – doslova. Obvykle je na začátku a na konci uvozena uvozovkami. Nepřímá řeč Oznamuje, co kdo řekl.

Uvozovací věta Uvádí, kdo a jak řeč pronesl. Před přímou řečí (ukončuje ji dvojtečka). Za přímou řečí ( je oddělena čárkou, otazníkem, vykřičníkem, ještě před uvozovkami). Je vložena do přímé řeči ( je oddělena čárkami).

Správně urči Honza přišel domů a povídá: „Dnes mám jen jeden úkol z matematiky.“ „Dnes mám jen jeden úkol z matematiky,“ povídá Honza. „Dnes mám jen jeden úkol,“ povídá Honza, „a to z matematiky.“

Spoj správně věty „Jak to myslíš?“ „Vyřiď tetě,“ volala na mě maminka, Babička se zlobila: „Jak to myslíš?“ „Vyřiď tetě,“ volala na mě maminka, „ať k nám dnes přijde.“ ptá se maminka. „Chováš se jak malý kluk, dědečku!“

Doplň uvozovky Pan učitel se ptá Dany: Jak se jmenuje největší jezero v ČR? Nevím, přiznává Dana. Já tady asi nebyla, odpoví Dana. Tak si prosím, odpoví pan učitel, doplň učební látku! Ale Dano, vždyť jsme si to minule říkali!

Převeď přímou řeč do řeči nepřímé Táta hubuje na Davida: „Nechoď sám přes silnici, kde není přechod!“ „Dnes jdu s holkama do kina“, povídá Jan. Pomůžeš mi dnes, prosím, s úkolem?“, ptá se Honzík spolužáka. „Terko,“ volá teta, „vyřiď prosím mamince, že k vám dnes přijdu.“ „Jsem ráda, že už je pátek,“ povídá Jana.

Použité zdroje: MIKULENKOVÁ H. Český jazyk 5, učebnice pro pátý ročník. Prodos, Olomouc, 2008, s. 16. ISBN 978-80-7230-217-8.

Metodický návod: Žáci se seznámí co je to: přímá řeč, nepřímá řeč, uvozovací věta. Na třetí straně žáci zkouší rozlišit větu uvozovací a přímou řeč. Na čtvrté straně spojují k sobě správné věty. Na páté doplňují správně uvozovky. Na šesté zkouší převést řeč přímou do nepřímé.