Multimediální test Ústřední kolo Zeměpisné olympiády

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Moravskoslezský kraj Tomáš Rubek David Meca.
Advertisements

MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Cvičení 1: Využití ploch. Zadání  Ve zvoleném území zhodnoťte změny vybraných typů využití ploch mezi lety 1896 a 2007  Ve zvoleném území zhodnoťte.
Polsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dánsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Německo Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Obyvatelstvo ČR Podle posledních informací ČSÚ žije v ČR 10,5 mil. obyvatel. Počet obyvatel v posledních letech klesá, ve společností přibývá počet starších.
Geologická mapa ČR na našem území 2 stavební jednotky:
Charakteristika kraje
BELGIE.
Vypracoval : David Dostál
KRUŠNOHORSKÁ SUBPROVINCIE
Veronika Janotová Vasilisa Grišina
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
SYMBOLY PLZEŇSKÉHO KRAJE
Česká republika.
Vypracoval: Jakub Šmídek
PORTUGALSKO.
Moravskoslezský kraj - procvičování
zpracovaný v rámci projektu
!!KOPÍROVÁNÍ ZAKÁZÁNO!! Ten kdo zkopíruje tuto prezentaci musí mít povolení od majitele!! Berte na vědomí že kopírování se trestá!!! ©Miňonka.
STŘEDNÍ EVROPA Jan Dušek.
SLOVINSKO.
Zeměpisný kvíz Marek Mittasch F-VTEn.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ.
Karlovarský kraj Kraj horké vody Třída:9.A
Karlovarský kraj: Přírodní poměry
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Karlovarský kraj. Základní údaje Karlovarský kraj je proslulý svým lázeňstvím. Nejznámějšími lázeňskými městy jsou Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Ústecký kraj. Poloha a rozloha Ústeckého kraje SZ Čech, na hranicích se SRN Sousedí s kraji Libereckým, Středočeským, Plzeňským a Karlovarským Plocha.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
KARLOVARSKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-31 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakovací test – kraje ČR
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Antonín Košíček Sára Šobková
PROJEKT KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY
Nejlidnatější světadíl
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Města Moravské Budějovice Město Moravské Budějovice
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Města Jemnice Město Jemnice
Biota ČR - Prezentace s výkladem
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_52_INOVACE_13_02_obyvatelstvo Evropy
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Atmosférická vlhkost a srážky
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Sčítání lidu domů a bytů 2011
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Petr Drnec
Transkript prezentace:

Multimediální test Ústřední kolo Zeměpisné olympiády 13. a 14. dubna 2015 Praha, Albertov Multimediální test

SPOLEČNÉ OTÁZKY C A D CELKEM 10 OTÁZEK 1 OTÁZKA – 1 MINUTA C: 1 OTÁZKA – 1 BOD D: 1 OTÁZKA – 0,5 BODU

Které náboženství vyznává v zemi, z níž pochází tato fotografie, nejvíce obyvatel? C + D 1 A. křesťanství C. hinduismus B. islám D. buddhismus Autor: J. Bartoš

C + D 2 Které pořadí dřevin druhové skladby lesa Orlických hor je správné ve směru z leva do prava? A. smrk, buk, jedle, ostatní listnáče B. buk, smrk, dub, ostatní listnáče C. smrk, borovice, dub, ostatní jehličnany D. kosodřevina, smrk, jedle, listnáče A Autor: S. R. Kučerová

Který ukazatel znázorňuje mapa obcí Česka? Autor: S. R. Kučerová podle naučné stezky v Krušných horách Který ukazatel znázorňuje mapa obcí Česka? C + D 3 Pozn.: Praha, Brno, Ostrava, Plzeň = chybějící data A. A. koncentrace radonu v domech (v Bq/m3) B. podíl lesních ploch na celkové rozloze území obce (v %) C. kvalita vody (v KTJ/100 ml) D. průměrné roční teploty vzduchu (ve °C)

4 Který druh oblaku není na žádném z obrázků? C + D 4 A. Cumulus humulis – kupa B. Stratus – sloha C. Cumulonimbus – bouřkový oblak D. Altocumulus – vyvýšená kupa Autoři: M. Šobr, S. R. Kučerová

Na obrázku jsou zachyceny nášlapné analematické sluneční hodiny, jejichž ukazatelem je sám pozorovatel. Na které místo označené žlutým bodem A–D se musí pozorovatel postavit tak, aby jeho stín ukazoval aktuální čas? C + D 5 A B C D Autor: S. R. Kučerová

6 Kruhový diagram znázorňuje strukturu neznámého ukazatele za Mexiko. Autoři: S. R. Kučerová, M. Koropecká Kruhový diagram znázorňuje strukturu neznámého ukazatele za Mexiko. Který ukazatel vyjadřují postupně zelená, červená a modrá výseč? C + D 6 A. úmrtí na malárii, novotvary a kardiovaskulární onemocnění B. vývoz stříbra, černého uhlí a ropy C. zastoupení vyznavačů evangelické, židovské a katolické víry D. spotřebu vody v domácnostech, v průmyslu a v zemědělství A.

Autor: S. R. Kučerová Jaké vrstvy jsou označeny vybranými číslicemi (1, 3, 4 a 5) v geologickém řezu Sokolovskou hnědouhelnou pánví? Zvolte správnou kombinaci. C + D 7 A. 1 = vulkanické uloženiny, 3 = žula, 4 = uhelná sloj, 5 = uhelná sloj B. 1 = uhelná sloj, 3 = vulkanické uloženiny, 4 = uhelná sloj, 5 = žula C. 1 = žula, 3 = uhelná sloj, 4 = vulkanické uloženiny, 5 = uhelná sloj D. 1 = žula, 3 = vulkanické uloženiny, 4 = uhelná sloj, 5 = sedimenty

Kde byla pořízena tato zvuková nahrávka? C + D 8 A. obchodní dům v Bahrajnu B. tržiště na Bali C. tržiště v Thajsku D. bazar na Kypru zdroj: http://turbulence.org/soundtransit/search/ Autor: J. Hátle

9 Kterému hlavnímu evropskému městu odpovídá klimadiagram? A. Paříž B. Řím C. Berlín D. Kišiněv C + D 9 Autor: M. Šobr

Tuto silniční síť má hlavní město: C + D 10 A. Itálie B. Francie C. Slovenska D. Švédska zdroj podkladových dat: http://download.geofabrik.de/europe.html Autor: J. Hátle

CELKEM 5 OTÁZEK 1 OTÁZKA – 1 MINUTA 1 OTÁZKA – 1 BOD OTÁZKY POUZE PRO D CELKEM 5 OTÁZEK 1 OTÁZKA – 1 MINUTA 1 OTÁZKA – 1 BOD

Kde byla pořízena tato fotografie? 11 Kde byla pořízena tato fotografie? ? A. Frýdek-Místek B. Česká Kamenice C. Uherské Hradiště D. Sv. Hora u Příbrami Nápověda: Tuřany jsou mezinárodním letištěm, ve Filipově před 2. světovou válkou převažovalo německy mluvící obyvatelstvo Autor: S. R. Kučerová

Který proces znázorňuje schéma na obrázku? D 12 Autoři: S. R. Kučerová, M. Koropecká Který proces znázorňuje schéma na obrázku? Zdroj: Lee (1996) A. rozdíl mezi exportem a importem zboží v rámci jednoho státu B. geologický proces vzniku metamorfovaných hornin C. proces průchodu dlouhovlnného tepelného záření atmosférou při vzniku skleníkového efektu D. rozhodování lidí ohledně motivů migrace z území A do území B A.

Na hranici kterých území bylo pořízeno toto ortofoto? D 13 Na hranici kterých území bylo pořízeno toto ortofoto? Pozn.: Hranici mezi územími označuje žlutá linie. Zdroj: www.mapy.cz A. Karlovarský a Plzeňský kraj B. Zlínský a Žilinský kraj C. Moravskoslezský kraj a Opolské vojvodství D. Jihočeský kraj a Horní Rakousy Autor: J. Hátle

14 K čemu slouží značka na obrázku? D 14 K čemu slouží značka na obrázku? A. ke geodetickému zaměření souřadnic teodolitem B. pro určení souřadnic leteckého měřického snímku C. pro umístění stativu teodolitu D. pro zkalibrování GPS přístroje B. pro určení souřadnic leteckého měřického snímku Autor: S. R. Kučerová

Built-up areas as seen in the picture are typically connected with: 15 Built-up areas as seen in the picture are typically connected with: Zdroj: maps.google.com Autor: J. Hátle A. diminished housing C. downtown B. urban sprawl D. counterurbanization

KONEC TESTU