3. Vlastnosti živých soustav

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biologie.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Zdravá výživa Vypracoval: Lukáš Karlík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Rostlinná buňka. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
VY_32_INOVACE_461 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Výživa a hygiena potravin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik a vývoj života.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Volně žijící zvířata – rybník, potok
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Psychotropní látky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BUŇKA U/10 - základní stavební jednotka živé hmoty
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Lidé a ostatní živočichové
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
3. Vlastnosti živých soustav
Psychologie test.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
IDEÁLNÍ KRYSTALOVÁ MŘÍŽKA
KRYSTALICKÉ A AMORFNÍ LÁTKY
CYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Rozmnožování organismů
ELEKTRICKÝ NÁBOJ A JEHO VLASTNOSTI.
Biologie.
ŘEŠENÍ ÚKOLŮ : LIST Č.4 – ČLOVĚK JE SOUČÁSTÍ PŘÍRODY, ALE NENÍ JEJÍM PÁNEM. NEMŮŽE POROUČET POČASÍ.NESMÍ PŘÍRODU NIČIT,PROTOŽE TÍM NIČÍ SVŮJ DOMOV. LIST.
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Člověk a životní prostředí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Vztahy organismů a prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

3. Vlastnosti živých soustav ZÁKLADY BIOLOGIE 3. Vlastnosti živých soustav

Vlastnosti živých soustav Jsou společné všem organismům a odlišují je od neživé přírody. Společné znaky všech živých organismů: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Vlastnosti živých soustav jsou to vysoce organizované soustavy se…………………………………………….., stupňovitě uspořádanou (atomy,………………………, makromolekuly,……………………………………………, buněčné organely, ………………., tkáně, orgány, …………………………………….., mnohobuněčný organismus).

Vlastnosti živých soustav jde o soustavy otevřené tzn. vyměňují si s okolím látky, energii a informace …………………………………………………………………………. – pochody uvnitř živých soustav jsou v závislosti na vnějším …………………………………………………………………………………………………..

Vlastnosti živých soustav všechny organismy charakterizuje……………………………………… → tj. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Vlastnosti živých soustav jsou vnímavé (……………………………), tzn. mají schopnost přijímat podněty (……………………………………………) z okolí a reagovat na ně mají schopnost rozmnožovat se (……………………………….) a vyvíjet se.