Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
TUHNUTÍ. TÁNÍ – opakování a) Je přeměna pevné látky na látku kapalnou. b) Probíhá při teplotě tání (u krystalické látky). c) Těleso teplo přijímá. d)
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
ŠÍŘENÍ TEPLA. a) VEDENÍM = dotykem těles (teplo se přenáší přes atomy). Nastává mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, které mají.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základy automatického řízení 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Barva světla, šíření světla a stín
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace sestav
TÁNÍ.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název vzdělávacího materiálu křížovka ve fyzice
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kalorimetrie měření tepla
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 13. hodina.
MS Excel Úvod.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 3.10.2012 Název: VY_32_INOVACE_6C_F9_01_Opakování - vnitřní energie, teplo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Opakování – vnitřní energie, teplo Ročník: 9. ročník Klíčová slova: vnitřní energie, teplo, změna vnitřní energie

Anotace Opakování – vnitřní energie, teplo : opakování významu vnitřní energie; opakování výrazu tepelná výměna; příklady způsobů zvyšování vnitřní energie; opakování teorie tepla; ustanovení rozdílu mezi teplem a teplotou

Opakování - Vnitřní energie, teplo

Jaké dvě formy energie tvoří vnitřní energii tělesa? Pohybová energie (kinetická) Polohová energie (potenciální)

Čím se projeví zvýšení vnitřní energie tělesa? Zvýšením jeho teploty.

Vyjmenujte tři způsoby, jak změnit vnitřní energii tělesa. konáním práce tepelnou výměnou přeměnou jiného druhu energie

Vysvětli pojem tepelná výměna, jak se při ní mění vnitřní energie těles? jedno těleso (látka) se ochladí, druhé těleso (látka) se ohřeje vnitřní energie teplejšího tělesa se snižuje a vnitřní energie chladnějšího tělesa se zvyšuje probíhá tak dlouho, dokud se teploty obou těles nevyrovnají

Přiřaď. Teplota Teplo Popis Měření Označení Jednotka 1. Q 7. °C, K 3. teploměrem 5. nelze přímo změřit 2. přechází z jednoho tělesa na druhé při tepelné výměně 8. J 9. charakterizuje tepelný stav tělesa 10. vyjadřuje změnu vnitřní energie 4. závisí na rychlosti neuspořádaného pohybu částic 6. t

Doplň tabulku. 26, 8 kJ = 26 800 J 0, 005 MJ = 5 000 3 876 J = 3, 876 kJ 7 894 787 J = 7, 894 787 MJ 0, 3 kJ = 300

Použité zdroje: JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN - PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a.s., 2001, ISBN 80-7235-130-3. Zdroj obrázků: Galerie klipartů MS Office