Co patří místo otazníku? Vyberte z možností 1: - 6:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Alkoholy Chemie VY_32_INOVACE_239, 12. sada, CH ANOTACE
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
RZ Jsou sloučeniny vzniklé:Jsou sloučeniny vzniklé: Záměnou vodíku v uhlovodíku –OH skupinou –OH (hydroxylovou)
Kyslíkaté deriváty deriváty obsahující vázané atomy kyslíku dělí na:
Hydroxyderiváty alkoholy fenoly Nestálá uspořádání - enol formy
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Kyslíkaté deriváty Hydroxyderiváty: -OH Ethery: R-O-R
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Identifikace vzdělávacího materiálu
ALKOHOLY I. charakteristika, názvosloví, rozdělení
Alkoholy Otázky na opakování. VY_32_INOVACE_G2 - 09
Elektronická učebnice – II
ALKOHOLY A FENOLY II..
Alkoholy VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Alkoholy Výskyt: Dělení: Podle počtu OH skupin: jednosytné a vícesytné
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků. 1.Hydroxyderiváty 2.Karbonylové sloučeniny 3.Karboxylové kyseliny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
ALKOHOLYFENOLY. DEFINICE Karboxylové sločeniny jsou deriváty uhlovodíků, které obsahují karboxylovou skupinu - COOH.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_13_CH 9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: ORGANICKÁ.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
DUM I. / 1. Brno Bc. Zdeněk Klíma. Brno Vyberte správnou možnost Brno je menší/větší než Praha Brno má více/méně obyvatel než Praha Brno se nachází na.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
DERIVÁTY UHLOVODÍKU- HYDROXYDERIVÁTY
Základy MS Excel Vytvoření tabulky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
názvosloví, příprava, vlastnosti, užití
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
HYDROXYDERIVÁTY VY_32_INOVACE_24_477
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Rozpouštědla ve výtvarné tvorbě
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Deriváty uhlovodíků Fridex Trinitroglycerol Účinky fenolu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
Alkoholy Chemie pro 9.ročník ZŠ.
Chemie 9. ročník ALKOHOLY. chemie 9. ročník ALKOHOLY.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků - hydroxyderiváty
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Hydroxidy a jejich názvosloví
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Proč se ten pes vždycky najednou zasekne?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_VJ38.
PowerPoint.
Zlomky Sčítání zlomků..
Alkany.
názvosloví, příprava, vlastnosti, užití
VY_32_INOVACE_VJ36.
Deriváty uhlovodíků.
názvosloví, příprava, vlastnosti, užití
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Dělitelnost přirozených čísel
Kyslíkaté deriváty deriváty obsahující vázané atomy kyslíku dělí na:
Alkoholy, fenoly hydroxyderiváty uhlovodíků (obsahují jednu nebo více –OH skupin) názvosloví: Alkoholy: pokud je –OH skupina vázána na uhlíkový atom alifatického.
Transkript prezentace:

Co patří místo otazníku? Vyberte z možností 1: - 6: propanol C4H9OH C2H5OH pentanol ? butanol ethanol C3H7OH CH3OH hexan – 1, 2 - diol C2H4OH C5H10OH 6: 5: 4: ethanol C6H13OH butanol 3: 2: 1:

2) Vyberte, co nepatří mezi ostatní? Glyceralkohol Glykol Resorcinol Stearylalkohol Líh

3) Co patří místo otazníku? METHANOL ? GLYCEROL C2H5OH C3H6(OH)2

4) Vyberte, co nepatří mezi ostatní? Methylalkohol Ethylalkohol Oktadecylalkohol CH3CH2CH2CH2OH Ethylenglykol

5) Z následujících částí sestavte vzorec, jehož systematický název zní: 2, 3 – dimethylbutan – 2, 3 – diol   A označte kartičku, která je uvedena navíc: - OH - CH3 - C - - C - - CH3 -CH2 - OH - H3 - C - - CH3

6) Co patří místo otazníku. Jaká čísla zastupují symboly B, D, C 6) Co patří místo otazníku? Jaká čísla zastupují symboly B, D, C? Vyberte z možností 1: - 6: C8H17OH C3H7OH C D B ? butanol CH3OH C12H25OH C5H11OH methanol 6: 5: 4: hexanol C2H5OH C16H33OH 3: 2: 1:

Řešení: 1) 2: (C6H13OH) - snadno odvodíte na základě počtu uhlíků u jednotlivých alkoholů, jedná se o jednoduchou posloupnost ve sloupcích (+3 - 2) i v řádcích (+2-1) 2) C (resorcinol) - resorcinol patří mezi fenoly, ostatní jsou alkoholy 3) ethylenglykol - posloupnost: + 1C (u prvního alkoholu) + 1OH (u druhého) + 1C (u třetího) + 1OH (u čtvrtého)

4) E (ethylenglykol) - jako jediný z uvedených možností obsahuje 2 OH skupiny 5) -CH2 6) 5: (C5H11OH ) - opět se zaměřte na počty uhlíků - v tomto případě jde o posloupnost ve sloupcích: 1.sloupec (1+2=3) 2.sloupec (4+4=8) 3.sloupec (5+3=8) B=2, D=4, C=3