Tematické setkání KAP Olomouckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce rozvoje knihoven na léta s výhledem do roku 2025 Inspirace a zdroje PhDr. Vít Richter, Sekce veřejných knihoven SKIP
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Program RP04-16 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2016 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
CESTA PRO CHYTROU BUDOUCNOST. SMART CITIES Teorie?Koncepce? Realita? Neohraničený urbanistický koncept Informační technologie pro efektivní správu měst.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
ProŽeny Třebíčské centrum o.s..
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Platformy projektu KAP LK
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Členská schůze MAS Nepomuk,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Hlavní město praha a integrace cizinců
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Náměty pro činnost Národního fóra
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Univerzitní město Olomouc
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Vzdělávání a práce web pro cestu za lepší prací
GOAL Guidance and Orientation for Adult Learners
Příspěvek k metodické podpoře škol – didaktický potenciál úloh z TIMSS
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Tematické setkání KAP Olomouckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská, PhDr. Olomouc 23. června 2016

Cíl intervence – podpora DVD realizovaného SŚ Vychází ze strategických dlouhodobých cílů národní vzdělávací politiky a dlouhodobých záměrů krajů: Přeměna středních odborných škol na Centra celoživotního učení Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému dalšího vzdělávání Rozšíření příležitostí ke vzdělávání seniorů realizací programů DV na SŠ (pestrost a četnost nabídky, rozšíření míst realizace vzdělávání)   2

Další vzdělávání – vzdělávání dospělých Profesní vzdělávání Občanské vzdělávání Zájmové vzdělávání Vzdělávání seniorů 3

Profesní další vzdělávání další vzdělávání kvalifikační - rekvalifikace + proces uznávání podle NSK další vzdělávání rozšiřující či aktualizující vzdělávání - pro firmy, pracující seniory,  rozšíření potřebných kompetencí v některých pracovních pozicích ICT vzdělávání potřebné pro profesní výkon, cizí jazyk profesní  apod.   skladba nabízených oborů v kraji - odpovídá poptávce firem, jednotlivců, ÚP 4

Občanské další vzdělávání patří do dlouhodobých priorit státu, vychází z toho, co podle státu obyvatel potřebuje v DV jako občan pro fungování ve společnosti: - např. kompetence občana v evropském  modelu CŽU - priority průběžně vyhlašované jako Digitální Česko aj. je součástí vzdělávací nabídky v kraji v různých typech škol a vzdělávacích oblastech: - environmentální vzdělávání občanů, - finanční gramotnost, digitální gramotnost, - právní gramotnost, výuka cizích jazyků, - výchova ke zdraví, apod.  Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému dalšího vzdělávání 5

Další vzdělávání seniorů patří do dlouhodobých priorit státu, vychází z Národního akčního plánu podporujícího pozitivní stárnutí pro období let 2013 až 2017 využití mezigeneračního učení k posílení sociálních vztahů a v boji proti antiageismu vychází z podpory kraje v strategii pozitivního stárnutí ve vztahu k účasti středních škol a vyšších odborných škol: - např rozvíjení univerzit nebo akademií třetího věku - rozvíjení dalších vzdělávacích aktivit pro seniory - důraz na zajištění dostupnosti i v menších městech a obcích dalšího vzdělávání 6

Rozvoj škol jako center CŽU Benefity pro školy Odborný rozvoj profesních kompetencí PP vyšší respekt k požadavkům světa práce provázanost počátečního a dalšího vzdělávání Finanční lepší postavení škol na trhu vzdělávání Společenský rozvoj spolupráce se sociálními partnery, nová partnerství vyšší informovanost veřejnosti o činnosti škol   7

Rozvoj škol jako center CŽU Benefity Pro kraje a obce škola jako místo setkávání generací při učení využití potenciálu školy (personálního i materiálního) dostupnost dalšího vzdělávání i poradenství Pro jednotlivce širší nabídka dalšího vzdělávání lepší dostupnost dalšího vzdělávání a poradenství motivace 8

Obsah intervence 1. Dílčí cíl - Podpora škol jako center CŽU: školy jako centra celoživotního učení poskytují vzdělání žákům v rámci počátečního vzdělávání, ale také nejrůznější formy dalšího vzdělávání pro dospělé již existující centra jsou v jednotlivých krajích sdružená v sítě (mimo Prahu, která se nemohla účastnit projektů podpořených ESF)   9

Škola jako centrum celoživotního učení Počáteční vzdělávání Další vzdělávání Uznávání 10

asociace ředitelů škol SÍTĚ ŠKOL LBK PH UK KHK KVK MSK SCK PK PLK OLK KVYS JCK ZK JMK sdružení o.p.s. př. org. asociace ředitelů škol 11

Kroky podpory v rámci intervence: Podpora škol při tvorbě koncepce DVD na škole pro další období a její realizaci: metodická podpora škol - příprava a organizace DVD vzdělávání učitelů – tvorba programů DV Podpora škol při získávání akreditací programů DV: metodická podpora vzdělávání zájemců o akreditace   12

Obsah intervence 2. Dílčí cíl - Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému DV: střední odborné školy působí jako autorizované osoby pro uznávání výsledků předchozího učení pro profesní kvalifikace v soustavě NSK v oborech vzdělání, které poskytují podle zákona č. 179/2006 Sb.   13

Kroky podpory v rámci intervence: Podpora škol při získávání autorizace osob pro oblast ověřování a uznávání výsledků vzdělávání podle zákona č.179/2006 Sb.: vzdělávání škol - zájemců o autorizaci metodická podpora škol - příprava a organizace procesu uznávání vzdělávání učitelů – PDV, příprava zadání zkoušky pro uznání profesních kvalifikací   14

Obsah intervence 3. Dílčí cíl - Rozšíření příležitostí ke vzdělávání seniorů realizací vzdělávacích programů na středních školách střední školy realizují vzdělávání starší generace   15

Kroky podpory v rámci intervence: podpora KAP při vzdělávání starší generace: metodická podpora koncepce vzdělávání seniorů středními a vyššími odbornými školami s využitím mezigeneračního učení podpora škol při tvorbě programů dalšího vzdělávání pro starší generaci: metodická podpora vzdělávání učitelů – tvůrců vzdělávacích programů: tvorba PDV mezigeneračního učení 16

SÍŤ ŠKOL – CENTER CŽU ŠKOLY - CENTRA CŽU Podpora škol v poskytování DV Propagace a marketing Práce v souladu s dlouhodobou strategií vzdělávání kraje Spolupráce s trhem práce a ÚP Projektová činnost SÍŤ ŠKOL – CENTER CŽU Modulová vzdělávací nabídka Informační podpora Poradenství Podpora uznávání ŠKOLY - CENTRA CŽU CCŽU 1 CCŽU 2 CCŽU 3 CCŽU 4 CCŽU 5 ….. 17

Děkuji Vám za pozornost Diskuse Děkuji Vám za pozornost jana.bydzovska@nuv.cz 18