Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Advertisements

RWEStrana 1 Zemní plyn v dopravě - řešení pro čistá města Staňte se jedničkou v CNG společně s námi OSA – SDP ČR , Monínec 9/22/2016.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Zasedání správní rady SDP ČR ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA pracovní skupiny E - STANDARD E-STANDARD.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Praha – hlavní město ČR Vlajka a znak Prahy Karlův most Hradčany.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
STŘEDNÍ ŠKOLA ODBORNÉ UČILIŠTĚ HORNÍ SLAVKOV KOUNICE 613 tel.:
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Víceúčelové sportovní centrum Na Chobotě Aktualizace studie proveditelnosti
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
Logistika Doprava a čerpání betonu Ing. Zdeněk Honzík Lukáš Suchý 6. ročník Beton University - Provádění betonových konstrukcí.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_20_Jezdíme na elektřinu.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Indukční cívka zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Střední odborné učiliště Horní Slavkov, příspěvková organizace
Stanislav Štangl vedoucí oddělení GIS, SITMP
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Elektronické součástky a obvody
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace Aktuální stav
Doprava v České republice.
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Mapování vážek Autor: Václav Kajgr Vedoucí: Ing. Jan Růžička, Ph.D
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Součást Strategického plánu rozvoje MĚSTA TřebenicE
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Třebíč – chytrá mobilita
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
SDRUŽENÍ DOPRAVNÍCH PODNIKŮ Hotel Voroněž Brno 18. –
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Citychanger: CITY:ONE
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální učební materiál
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Integrace tramvaje se železnicí
Z0158 Terénní cvičení z ekonomické geografie 2013
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Financování železniční infrastruktury
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Přeprava krevní plazmy firmou BESICO Trans, s.r.o.
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD Martin Chlup, DM4 Vedoucí práce: Ing. Karel Zíka Oponent práce: Ing. Vladimír Pušman, Ph. D.

Současná situace v Praze Shrnutí - obsah Úvod Historie Základní druhy Ekonomika provozu Mezní rozsah provozu Současná situace v Praze Plánovaný rozvoj Vlastní návrh Závěr

Úvod Alternativní pohony Ekologie Elektrifikace autobusové dopravy

Historie trolejbusů a elektrobusů v Praze Klasické trolejbusy v letech 1936 – 1972 V okolí Střešovic, Smíchova, Václavského náměstí, Stadionu Strahov atd. Elektrobusy v letech 2011 – 2017 Breda Menarinibus Siemens Rampini SOR EBN 8 SOR EBN 11 Trolejbusy v letech 2017 – 2018 SOR TNB 12

Základní druhy Konvenční trolejbus Parciální trolejbus baterie – 10-30% Parciální trolejbus trolej – 10-30% baterie – 70-90% Dynamický elektrobus baterie – 100% Statický elektrobus

Ekonomika provozu Celkové náklady Náklady na pořízení Typ Cena (Kč) / 1 km Trolejbus, elektrobus (bez výměny baterií) 2 - 4 Elektrobus (vč. výměny baterií) 4 - 7 autobus 8-9 Cena (Kč) Zásuvka, AC (střídavý proud) vstup 225 000 Zásuvka, DC (stejnosměrný proud) vstup 2 000 000 Zásuvka z tramvajové sítě 375 000 Rameno s kontakty 700 00 Pantograf, z veřejné sítě 3 125 000 Pantograf, z tramvajové sítě 800 000 Indukční přenos 1 925 000 Typ vozidla SOR NS 12 Electric SOR NS 12 Diesel Škoda 32 Tr (bez baterií) Škoda 32 Tr (s bateriemi) Druh vozidla elektrobus autobus trolejbus Cena (mil. Kč) 14,9 5,5 10,49 13,5 Celkové náklady Náklady na pořízení Náklady na infrastrukturu Provozní náklady

Mezní rozsah provozu Průměrná linka v Praze - 12,6 km Průměrná životnost autobusu – 15 let Průměrný roční nájezd autobusu - 55 000 km   Elektrobus Trolejbus Provozní náklady za celou životnost 5 865 750 Kč 10 518 750 Kč Náklady na pořízení vozidla 15 000 000 Kč 10 500 000 Kč Náklady na výměnu baterií 5 000 000 Kč - Náklady celkem 25 865 750 Kč 21 018 750 Kč Náklad Elektrobus Trolejbus Energie 2,7 Kč / vozokm 3,1 Kč / vozokm Oprava a údržba 4,1 Kč / vozokm 7,5 Kč / vozokm Údržba vedení - 2,55 Kč / vozokm Rychlonabíjecí stanice 0,31 Kč / vozokm Celkem 7,11 Kč / vozokm 12,75 Kč / vozokm   Elektrobus Trolejbus Náklady na trolejbusové vedení - 189 000 000 Kč Celkové náklady při 40 voz. 1 034 630 000 Kč 1 029 750 000 Kč

Současná situace v Praze SOR EBN 9,5 Elektrobus Dopravce ARRIVA CITY SOR NS 12 Electric Dopravce DPP Škoda 30Tr Parciální trolejbus

Plánovaný rozvoj v Praze Linka 140 Palmovka – Miškovice Noční nabíjení v garážích Statické nabíjení Palmovka a Letňany Dynamické nabíjení Linka 207 Ohrada – Staroměstská Statické nabíjení Ohrada Linka AE Hlavní nádraží – Letiště Standard OppCharge

Vlastní návrh na možné rozšíření Elektrifikace linky 185 Palmovka – Vinořský hřbitov Cca 4 km dvoustopé troleje (Letňany – Bakovská) 8 parciálních trolejbusů Závislé na elektrifikaci 140 Elektrifikace linky 302 Palmovka – Přezletice, Kocanda 5 dynamických elektrobusů Cca 2 km dvoustopé troleje (Vinořský hřbitov – Přezletice, Kocanda) Úvaha nad dlouhodobou budoucností

Závěr Ekologie provozu Ekonomika provozu Plánovaný rozvoj

Zdroje Literatura: Programy: Mapové podklady: CHLUP, Martin a Tomáš BÁRTA. Elektrobusy v Praze. SOČ. SPŠD Masná. (některé části převzaty do této práce) Československý Dopravák. 2017, 2017(5). Československý Dopravák. 2018, 2018(5). ZeEUS eBus Report [online]. 2017, 2017(2) [cit. 2018-03-25]. Dostupné z: http://zeeus.eu/uploads/publications/documents/zeeus-ebus-report-internet.pdf Československý Dopravák. 2018, 2018(1). Programy: Program na úpravu map: CorelDraw Mapové podklady: Mapy Google [online] [cit. 2019-01-30]. Dostupné z: maps.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl Ostatní zdroje jsou uvedeny v práci pomocí poznámek pod čarou.

Zdroje obrázků Trolejbusy v Praze [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://www.trolejbusyvpraze.net/Obrazky/tb_praha_hist_2018.jpg Breda Menarinibus [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://galerie-autobusu.cz/photos/33/4-2- 6_BredaMenarinibus_Zeus_M200_E.jpg SOR EBN 8 [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: https://www.metro.cz/Foto.aspx?r=metro-praha&c=A140212_134838_co-se- deje_row&foto=JBS5133a3_1fce326b1053460b1786dba245e93e60.jpg SOR EBN 11 [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://img3.auto.cz/news/img/art/2016-07/620_56c46f88aadb3.jpg SOR TNB 12 [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: https://foto.bmhd.cz/f/178/1777/177696.jpg SOR EBN 9,5 [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://www.buspress.eu/wp-content/uploads/2017/02/SOR-EBN-95-BB- Centrum-5.jpg SOR NS 12 Electric [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: https://foto.bmhd.cz/f/206/2059/205801.jpg Škoda 30Tr [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2018/05/FOTO-675x450.jpg EkovaElectric [online]. [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2018/05/FOTO-675x450.jpg

Děkuji za pozornost!