Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Lineární funkce - příklady
Lineární funkce a její vlastnosti
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi.
Rostoucí , klesající a konstantní fce
LINEÁRNÍ FUNKCE.
Funkce lineární kvadratická nepřímá úměrnost exponenciální
Elektronická učebnice - II
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_03.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Lineární Přímá úměra Konstantní
Směrnicová rovnice přímky
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Lineární lomená funkce ChrM611 říjen 2013 Číslo klíčové.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M2_19
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Lineární funkce a její vlastnosti
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 19.2.2013 Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_07_Lineární funkce - úvod Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Lineární funkce - úvod Ročník: 9. ročník Klíčová slova: funkce, přímá úměrnost, konstantní funkce, přímka, definiční obor, obor hodnot, hodnota funkce, graf

Anotace Lineární funkce – úvod: zopakování přímé úměrnosti ze 7. ročníku; vysvětlení vzorce lineární funkce; porovnání funkce konstantní, přímé úměrnosti a ostatní lineární funkce.

Lineární funkce - úvod

Obor hodnot tvoří všechna čísla. Opakování ze 7.ročníku: Přímá úměrnost je funkce vyjádřená vzorcem y = kx , kde k je libovolné číslo různé od nuly. Grafem přímé úměrnosti, jejíž definiční obor tvoří všechna čísla, je přímka procházející počátkem soustavy souřadnic. k>0 k<0 Obor hodnot tvoří všechna čísla.

Příklad 1: Přímá úměrnost je dána touto tabulkou: Zapiš čísla tvořící její definiční obor. Vyjádři ji vzorcem. Sestroj její graf. x 3 6 9 12 15 y 1 2 4 5 Řešení: 3, 6, 9, 12, 15 c)

Příklad 2: Na každém obrázku 1) až 4) je sestrojen graf funkce, která je vyjádřena vzorcem y = 2x. Přiřaď ke každému grafu funkce její definiční obor a) až d).

Lineární funkce je funkce vyjádřená vzorcem y = kx+q , kde k a q jsou libovolná čísla. Grafem lineární funkce je přímka. Lineární funkce, která je dána vzorcem y = 0.x+q čili y = q , se nazývá KONSTANTNÍ FUNKCE. Grafem konstantní funkce je přímka rovnoběžná s osou x. y = 2

Příklad 3: Sestroj graf lineární funkce: a) y = x+4 b) y = -3x+1 c) y = 2x-3 x 2 y 4 6 x 1 y -2 x 1 y -3 -1

Příklad 4: Načrtni graf konstantní funkce: a) y = 1 b) y = -2 c) y = -3 y = 1 y = -2 y = -3

Ostatní lineární funkce LINEÁRNÍ FUNKCE y = kx + q; k, q jsou libovolná čísla. Konstantní funkce k = 0 q – libovolné číslo Přímá úměrnost k ≠ 0 q = 0 Ostatní lineární funkce q ≠ 0 Do oboru hodnot patří jen číslo q. Obor hodnot tvoří všechna čísla. y = 2

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-208-2. Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart