Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Projekt Děti na startu. CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Úvod do tržní hodnoty a hromadného oceňování
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
TRÁVICÍ SOUSTAVA – ZUBY (opakování)
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
Didaktika sportovních činností
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Autor: Mgr. Karolina Pátková
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Pedagogika školního sportu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vývojová psychologie Prenatální období.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
TRÉNINK MLÁDEŽE PLAVÁNÍ Mgr. Ivana Felgrová (UK FTVS)
Děti jsou naše budoucnost
Životní cyklus.
Tělesná výchova na ZŠS -teoretická část
Motto: Děti tvoří 20% populace, ale jsou 100% naší budoucnosti
Psychologie test.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní rámec, DEFINICE, cíle, principy, oblasti působení
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Motto: Děti tvoří 20% populace, ale jsou 100% naší budoucnosti
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Centra kolegiální podpory
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Návykové látky Alkohol
Život bez střeva , Praha.
Kondiční PŘÍPRAVA LAKROS.
Adolescence Řeháková,Hájíčková.
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb Vypracovala Tereza Boleslavská Pedagogika volnočasových aktivit

Mladší školní věk - charakteristika Děti ve věku 6 – 11 let Děti se v tomto věku zdokonalují v mnoha dovednostech a schopnostech Dostatek fyzického pohybu je v tomto věku nezbytný Do 10. roku roste mozek, zdokonaluje se senzomotorická koordinace a motorická výkonnost (vytrvalost, pohyblivost, obratnost), zlepšuje se výkon i v jemné motorice, silná potřeba pohybové aktivity (neměla by být omezována)

Co je to přirozený pohyb? Pohyb, při kterém děti prostě jen tak jsou Pohyb, při kterém se děti chovají spontánně

Co vlastně děti dělají, když se přirozeně hýbou? Honí se, běhají, piští, válí se po zemi, padají a zase vstávají, pořád někam lezou, poskakují, kutálejí se, zkoumají, objevují, zkrátka žijí…

Kde hledat příležitosti? Je jich všude spousta, stačí se jen dívat a vnímat… Obrubníky, schody, louky, lesy, zábradlí, dětská hřiště

Odborné hledisko Takovýto pohyb obsahuje všechny důležité pohybové dovednosti Základní - vytrvalost, síla, rychlost, obratnost… Další – Orientace v prostoru, rovnováha, timing, využívat terén, koordinaci…

Proč je přirozený pohyb důležitý? Je to základ pro spokojený život Prostřednictvím přirozeného pohybu dítě získává nové zkušenosti Radost z pohybu podporuje zdravý psychický vývoj dítěte

Proč je přirozený pohyb důležitý? Rozvíjí tělesnou zdatnost Posiluje hrubou i jemnou motoriku Děti se díky němu učí ovládat a znát své tělo Ovlivňuje rozvoj kognitivních schopností Děti se díky němu všestranně rozvíjejí Je předpokladem pro dobrý zdravotní stav Snižuje pravděpodobnost vzniku obezity

„Člověk byl stvořen k pohybu a pohyb je jeho přirozeností“

Zdroje: www.detiapohyb.cz www.crsp.cz Fotografie – vlastní zdroj