Sociální sítě: základy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
Facebook stránka – cestovní ruch Jak efektivně využívat Facebook stránku. Komunikace s fanoušky a návštěvníky. Obchodního využití.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Psaní závěrečné práce Přednáška pro končící studenty.
Senioři a sociální sítě. Kolik je ale na sociální síti vlastně českých seniorů? Je to asi 5% z 3,5 mil.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Co je Open Access (OA) Bc. Miroslava Pourová. Open Access = Otevřený přístup mezinárodní iniciativa k zajištění: – trvalého – okamžité – bezplatného přístupu.
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MĚSTO VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ Talent marketingových komunikací.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Jsou venkovské školy horší než městské?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Centrum na podporu integrace cizinců
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Měření online reklamy v cestovním ruchu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivity projektu OKO Novatech „ceskavedadosveta.cz“
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Jak získat nejlepší talenty?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Talent marketingových komunikací
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Internet.
Josef Středula, předseda ČMKOS
Analýza nových forem marketingu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Bojíte se francouzštiny?
Psychologie reklama.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní informace o poskytovateli
Příspěvek na konferenci
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Děti jsou naše budoucnost
Synergie manažerského týmu
Stanislava Andršová Josef Vlach
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
KURÝR dlouhodobá brigáda
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Vítáme vás! Název společnosti.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Sociální sítě: základy Zdeňka Sobotová, Diakonie ČCE

O čem to bude? Plán komunikace na sociálních sítích – které sítě jsou pro nás vhodné a co na ně dávat? Jak šetřit čas a nezbláznit se při plánování příspěvků i vyhodnocování. Základní statistiky – jak poznám, že se mi daří? Mám sbírat lajky nebo shlédnutí nebo snad něco jiného? Které příspěvky táhnou? „Už zase musím něco dát na Facebook" – co když mi dochází nápady? … A co ještě?

Strategie a plánování Cíle, cílové skupiny, publikační plán, hodnocení výsledků

K čemu nám jsou sociální sítě? V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů internetu nepoužívalo žádnou sociální síť. Tři a více sítí dnes využívá 69 % českých uživatelů, loni to bylo pouze 39 %. Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 147 minut denně.

Výhody sociálních sítí Velký zásah a viralita Vysoce osobní a pro fanoušky pohodlná komunikace Možnost podpory značky zdarma nebo s malými financemi Kvalitní data o uživatelích

Co dělám jako správce sociálních sítí? Vytvářím a sdílím vlastní obsah na vlastních profilech i jinde (ve skupinách, na stránkách, v diskuzích) Komunikuji s lidmi, kteří nás sledují, píší nám, nebo se o nás vyjadřují jinde Sleduji a sdílím obsah ostatních stránek nebo lidí Sleduji témata, která se nás týkají a reaguji na ně (nejen na sociálních sítích, ale i v online diskuzích jinde) Povzbuzuji kolegy ve sdílení našeho obsahu a vyjadřování se k našim tématům Zajišťuji placenou inzerci A jak to máte vy?

Strategie a plánování Čeho chceme na sociálních sítích dosáhnout? fundraising sběr kontaktů nábor zaměstnanců nebo dobrovolníků účast na akcích šíření našeho obsahu vizibilita donorů … Koho chceme oslovit? Věk Zájmy Lokalita Pohlaví

Strategie a plánování Jak poznáme, že se nám daří naše cíle plnit? Konverze Návštěvnost webu Počet zájemců Návštěvnost akcí Dotazníky … Které profily už máme a co nám mohou říct? kdo jsou naši fanoušci jaký typ obsahu funguje co se lidem líbí a co by chtěli

Strategie a plánování Na kterých sítích oslovíme naše cílové skupiny? Facebook: zaměstnanci, klienti, dárci, lidi z oboru, lidi z církve, studenti sociální práce, pedagogiky (potenciální zaměstnanci) Twitter: novináři, ostatní NGOs, politici, lidi z CSR Instagram: dárci, studenti - potenciální zaměstnanci Kde všude se na naše profily odkazovat? web Newsletter Tištěné publikace Promo materiály Patičky e-mailů

Sociální sítě v ČR: počet účtů (leden 2017) 1. Facebook: 4 800 000 2. Youtube: 4 750 000 3. Instagram: 1 500 000 4. Linkedin: 1 300 000 5. Twitter: 400 000

Strategie a plánování Publikační plán: Jaký obsah, kdy a kam dáme? Plánované akce pro veřejnost a kampaně Plánované týmové akce Pravidelně vydávaný obsah (přihláška k newsletteru, nový zpravodaj) Nové články, blogy, videa – lze opakovat víckrát Sezónní záležitosti (svátky, vánoce, prázdniny, roční období…) Světové a mezinárodní dny Výročí organizace, služeb Na každý profil patří jiný obsah a jiná forma sdělení, podle cílovky, kterou chceme oslovit

Plán příspěvků pro pečlivky

Plán příspěvků pro mě

Hodnocení výsledků: Lajky nejsou všechno  Nezajímá mě jen to, co se děje na profilu Statistiky příspěvků jsou jen jednou z mnoha informací o tom, jak se mi daří plnit moje cíle na sociálních sítích Co sleduju na FB: Dosah Počet zobrazení Zapojení uživatelé % zapojení Doba shlédnutí videa Negativní reakce Share comment

Tipy a triky FB algoritmus, plánování příspěvků, co funguje, když dochází nápady

Plánování příspěvků dopředu Hootsuite: plánování, sledování klíčových slov nebo stránek, statistiky Buffer: plánování, statistiky, lepší přidávání videí a fotek k tweetům Obojí i v mobilní verzi

Facebook algoritmus FB sleduje vaše chování, preference a na základě toho vám předkládá příspěvky, které (podle něj) chcete číst Vaše stránka bojuje o pozornost mezi příspěvky od přátel, které mají v Newsfeed přednost Každá Newsfeed je unikátní Co se bere v potaz: co sleduje uživatel a jeho přátelé na co reagují kde jsou jeho přátelé označeni nebo se zúčastní události historie vaší stránky negativní feedback jak ostatní lidé reagují na váš příspěvek (délka sledování, čtení, reakce) ale i optimalizace pro zařízení, které uživatel používá, frekvence postování apod. Přednost mají videa, nejhůře jsou hodnocené textové příspěvky. potřebujete přimět co nejvíc lidí, aby reagovali na váš příspěvek

Nejlépe se šíří: Live videa Videa nahraná přímo na Facebook Slevy Soutěže Události Novinky Organický dosah nelze cílit, na to je reklama

Co tam mám zase dát? (inspirace od Social Sprinters) Ukažte zákulisí Nastiňte problém a zeptejte se na řešení Zeptejte se fanoušků, co je nejvíce trápí ohledně tématu, které váš produkt nebo služba řeší. Pomozte jim problém vyřešit přímo v komentářích pod příspěvkem Vytvořte soutěž Sdílejte relevantní články a aktuality z oboru (z jiného zdroje) Udělejte anketu Sdílejte inspirativní obrázky a citáty z vámi vytvářeného obsahu (např. rozhovorů se zaměstnanci nebo klienty)

Pište sezónní příspěvky (vánoce, prázdniny) Vzájemně se propagujte s někým významným z oboru Zveřejněte odkaz na návod nebo postup, jak… Poukažte na svou nedokonalost  Ukažte fotografie kanceláře či zaměstnanců Sdílejte recenze nebo vyjádření uživatelů Ukažte spokojené dárce GIFy to vždycky zachrání Prostě lidem popřejte dobré ráno / hezký víkend / úspěšné pondělí 

Video, video, video Ultra krátké Dává smysl i bez zvuku Rozhodně s titulky https://www.facebook.c om/clovekvtisni/videos/ 10154592806641432/

https://www.facebook.com/CharitaCR/videos/1327338640637167/

Osobní výpovědi

Příběhy se šťastným koncem

Vícero krásných fotek

Zajímavosti

Seriály a jednotný vizuál

Tým a zákulisí

Trocha kontroverze (snad) neuškodí