Člověk jako bytost bio psycho sociální

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZáklady.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KULTURA A JEJÍ PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Vývojov člověka – základní přehled
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Postnatální období–předškolní věk
Osobnost Přednáška 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města Prahy.
Zákon o sociálním podnikání
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
UČENÍ.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychologie test.
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
JAZYK A ŘEČ Jazyk – myšlení – propoziční reprezentace
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Centra kolegiální podpory
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Kognitivní (poznávací) procesy
Vychovávaný jedinec.
Člověk a životní prostředí
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Člověk a životní prostředí
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Transkript prezentace:

Člověk jako bytost bio psycho sociální 1.

Pojem determinace Předurčení Vlivy utvářející psychiku Vlivy, které jsou pro naši psychiku určující Vlivy biologické, sociální a psychologické

Determinace lidské psychiky Biologická Sociální psychologická

Biologická determinace Vše, co se týká organismu jedince Centrální Nervová soustava Hormonální systém jedince Veškerá tělesnost odraz v osobnosti Role dědičnosti dané v momentě početí Vrozené vlastnosti (vady)události v prenatálním vývoji

Sociální determinace Sociální prostředí (společnost, kultura, rodina, pečující osoba, škola…..)ovlivňuje psychiku jedince Podnětnost prostředí Emoční vřelost Výzkumy emoční deprivace – děti v kojeneckých ústevech

Psychologická determinace Lze uvažovat že jde o propojení determinace biologické a sociální Zvládání x nezvládání zátěžových situací (náročné životní situace ot.č.13) Zkušenost s tím, jak zvládají zátěž rodiče jedince v období raného dětství, vrozené a zděděné vlastnosti organismu Nevědové zvládání (vzorce od rodičů) Vědomé zvládání - rozumové