OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Advertisements

Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_INFORMATIKA_OPTICKÉ KLAMY ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_
Číslo v digitálním archivu školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Obvod a obsah mnohoúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Komolý rotační kužel
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Technická mechanika – Těžiště
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Matematika + opakování a upevňování učiva
Obvody a obsahy obrazců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Suchardová

Anotace Název projektu – OP VK1.4 46750495 Číslo projektu – CZ.1.07/1.4.00/21.0704 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jazyk - čeština Očekávaný výstup – žák vyvodí pojem obsahu ve čtvercové síti; rozloží složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítá jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci Klíčová slova - obsah, čtvereční jednotka Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina - 9 - 12 let Celková velikost – 203 kB

Obvod složitějších obrazců Při počítání obvodu složitějších útvarů, postupujeme stejně jako u nepravidelného trojúhelníku. Stačí všechny strany sečíst. Výsledné číslo je obvodem daného obrazce. 2 cm 2 cm o =8 + 6+ 2 + 3+ 2+ +4+ 1+ 2 3 cm 4 cm o = 28 cm 6 cm 1 cm 2 cm 8 cm

Obvod složitějších obrazců Vypočítej obvod chodby, jejíž plánek vidíš na obrázku. Kolik latí musíš koupit na olemování celé chodby, když jedna lať měří 3 m? 4 m 10 m 1 m 6 m 7 m 2 m 2 m 3 m 1 m

Obsah složitějších obrazců Pokud složitější útvar nakreslíme do čtvercové sítě, je výpočet obsahu roven počtu políček čtvercové sítě. Jaký je obsah obrazce, Když oko sítě má rozměry 1cm x 1 cm ? S =

Obsah složitějších obrazců Jak zjistíme obsah obrazce bez čtvercové sítě? Musíme si obrazec rozdělit na takové části, u kterých umíme obsah vypočítat. 4 m 10 m 1 m 6 m 7 m 2 m 𝑆 1 = 2 . 4 2 m 𝑆 2 = 13 . 2 S = 𝑆 1 + 𝑆 2 + 𝑆 3 S = 8 + 26 + 7 S = 41 𝑚 2 1 m 𝑆 3 = 7 . 1 Můžeš rozdělit obrazec jiným způsobem?

Obsah složitějších obrazců Vypočítej obsah chodby nakreslené na plánku. 14 m 7 m 21 m 28 m 10 m 10 m

Obsah složitějších obrazců Strýc si vybírá zahradu. Chce koupit tu největší. Která to bude? Kolik zaplatí za oplocení, když 10 m ho bude stát 260 Kč? 12 m 40 m 30 m 28 m 20 m 12 m 25 m 20 m 25 m 20 m 10 m