ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Další operace s vektory
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Matematika Směrnicový tvar přímky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Přímka a kuželosečka Název školy
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_02 _PŘIROZENÁ ČÍSLA DO 100
Matematika Operace s vektory
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární funkce a její vlastnosti 2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika Elipsa.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vyjmenovaná slova po B Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Müllerová TEMATICKÁ OBLAST: Matematika NÁZEV DUMu: Funkce I POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 19 KÓD DUMu: DM_FUNKCE_I_19 DATUM TVORBY: 22.6. 2012 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace určena pro 2. ročník gymnázií (sexta). Jedná se o názorné ukázky posouvání grafů lineárních lomených funkcí a určování definičního oboru a oboru hodnot funkce. Prezentace šetří čas a energii učitele, kterou by musel vydat při tvorbě nákresů na tabuli a kterou může využít např. pro kontrolu práce studentů.

Lineární lomená funkce - Posouvání grafu Načrtněte graf funkce posunutí po ose y f: a určete Df a Hf y = y‘ x‘ Df = R – {0} Hf = R – {0} Df = R – {0} Hf = R – {1}

Načrtněte graf funkce posunutí po ose x v opačném směru a určete Df a Hf y‘ x = x‘ Df = R – {0} Hf = R – {0} Df = R – {1} Hf = R – {0}

Načrtněte graf funkce a určete Df a Hf y‘ Df = R – {0} Hf = R – {0} x‘ Df = R – {-2} Hf = R – {-1} Závěr: Lineární lomenou funkci převedeme do tvaru: kde číslo „n“ udává posunutí po ose y a číslo „m“ posunutí po ose x proti počátku soustavy souřadné v opačném směru. Znaménka ± určují, zda je funkce rostoucí (-) nebo klesající (+) a koeficient „k“ udává „vzdálenost“ větví hyperboly od jejího středu.

Zdroje: Program Funkce (verze 2.01)