NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KAKAO A ČOKOLÁDA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kakao, čokoláda, výroba, výrobky, dělení čokolády Autor:
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_17.JÍZDA NA KOLE TEMA: JÍZDA NA KOLE ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Radka Koubová DATUM VYTVOŘENÍ: říjen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Český jazyk 4.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_VLASTIVĚDA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přírodní zdroje na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_71
AUTOR: Světlana Havránková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_20_Z7_Skála TÉMA: Česko – Test regiony
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
VY_32_INOVACE_44B_TÁBORSKO - CHOUSTNÍK
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
OPVK 1.4 EU peníze školám NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice-Spořilov
Magnetické vlastnosti látek
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_Režim dne
  Název materiálu: Čeští vynálezci Ročník: 5.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Proč se střídají roční období
Druh učebního materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_7. MANUFAKTURY 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:MANUFAKTURY 18. A 19. STOLETÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2349

Anotace Děti budou seznámeny s tkalcovskou manufakturou 18. a 19. století. Prezentace je zaměřena na přadláky, tkalce, soukenickou manufakturu.

Manufaktury 18. a 19.století Manufaktury byly velké dílny, ve kterých pracovalo více dělníků než v malých řemeslnických provozech. Každý zpracovával určitou část výrobku. Tím se zdokonaloval a mohl tak vyrobit více výrobků.

Ve kterých oblastech českých zemí se lid nejvíce PŘADLÁCI, TKALCI Ve kterých oblastech českých zemí se lid nejvíce věnoval předení a proč? Předení lnu a výrobou plátna se zabývali především obyvatelé hor či podhůří, neboť málo úrodná půda neposkytovala dostatek obživy.

Víte, jak vypadal tkalcovský stav? JAK SE PŘEDLO. Víte, jak vypadal tkalcovský stav? Příze byla předena ručně na šlapacích kolovratech. Tkadlec natáhl nitě na stav, tím vytvořil základní osnovu a pomocí šlapání pohyboval brdy a osnovou protahoval útek s další nití.

SOUKENICKÁ MANUFAKTURA, VÝROBA SUKNA Co si vybavíš, když se řekne sukno? Sukno = silnější plstnatá tkanina Víš, jak se sukno vyrábělo? 1. Ovčí stříž se nejdříve vyprala ve studené vodě. 2.Usušila se 3. Roztřídila se 4. Jednotlivá vlákna se oddělovala údery prutů a urovnávala se jedním směrem.

5. Vlákna se česala, předla. 6. Nitě se soukáním připravily na tkaní.

9. Na konec se sukno lisovalo, aby bylo hladké. 7. Látka se valchovala ve speciálním roztoku, aby zplstnatěla. Na závěr se barvila. 8. Kartáči se uvolňoval vrchní vlas. Ten se stříhal, aby měl stejnou délku. 9. Na konec se sukno lisovalo, aby bylo hladké.

ZOPAKUJ SI. 1. Z jaké suroviny se vyrábělo sukno? 2. Barvila se látka? 3. Popiš svými slovy výrobu sukna. 4. Namaluj si libovolnou ilustraci k tématu. 5.Vyrobte si plstěnou kuličku z ovčího rouna.

CITACE Cs.wikipedia.org [online]. 29. 10. 2007, 12. 9. 2011 [cit. 2011-10-30]. Vonwiller_a_spol. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Vonwiller_a_spol.#Historie>. Http://commons.wikimedia.org [online]. 26. srpna 2006 [cit. 2011-10-30]. Webmaschine in Tirolervolkskunstmuseum.JPG. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Webmaschine_in_Tirolervolkskunstmuseum.JPG?uselang=cs>. [webová stránka]