Pracovní setkání IKAP, 2. 10. 2018 Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Advertisements

„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Program dnešního setkání OPS ( )
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Krajská inkluzivní koncepce
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Analýza potřeb v území.
Pracovní skupina Vzdělávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Metodika a koordinace kariérového poradenství v JMK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
Vítejte na třetí místní konferenci
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

Pracovní setkání IKAP, 2. 10. 2018 Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová Iveta

Body: PROGRAM PREZENTACE Přehled první vlny tvorby metodických nástrojů Shrnutí nároků na metodické nástroje Příklady zajímavých metodických nástrojů Příklady špatné praxe Cílení a požadavky II. etapy Harmonogram tvorby metodických nástrojů Aktivizace nových metodiků 15.5.2019

JAK VZNIKNE METODICKÝ NÁSTROJ Metodik vyhledá vhodný materiál (veřejně dostupný zdroj). Použije strukturu metodického listu pro danou rozvíjenou oblast (v souladu s Manuálem pro vyhledávání a úpravu metodických listů). Metodický nástroj posoudí Věcný koordinátor a Odborný metodický garant. Po kontrole je nástroj schválen. V případě připomínek je materiál vrácen metodikovi k úpravě. Materiál je k dispozici na veřejném úložišti Google Disk. 15.5.2019

METODICKÉ NÁSTROJE – I. etapa AKTIVIZAČNÍ NÁSTROJE Celkem vytvořeno a schváleno 75 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Podnikavost – ZŠ 15, SŠ 15 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Polytechnika- ZŠ 15, SŠ 9 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Kariéra – ZŠ 6, SŠ 15 metodických nástrojů TRANSFEROVÉ NÁSTROJE: Celkem vytvořeno a schváleno 108 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Jazyky – SŠ 12 Rozvíjená oblast ICT – ZŠ 15, SŠ 24 Rozvíjená oblast Čtenářská gramotnost – ZŠ 12, SŠ 12 Rozvíjená oblast Matematická gramotnost – ZŠ 18, SŠ 15 15.5.2019

Aktivizační nástroje Rozvoj iniciativy a tvořivosti, výchova k podnikání, utváření podnětného, inspirativního a tvůrčího prostředí, kde se rodí a realizují nové nápady. Zdokonalení v oblasti technických a přírodních věd, schopnost porozumět základním přírodním zákonům a principům, osvojení technických vědomostí a dovedností, naučí se promýšlet a plánovat činnosti. Včasná, kontinuální a systematická práce se žáky a rodiči, podpoří inovaci ŠVP v oblasti utváření profesní profilace a rozvoje kompetencí spojených s řízením vlastní vzdělávací a profesní kariéry žáků. 15.5.2019

Transferové nástroje Podporuje přenos jazykových, ICT kompetencí a prvků čtenářské a matematické gramotnosti do „neoborových“ předmětů, v rámci kterých se tyto kompetence / gramotnosti běžně nerozvíjí. Problematika přenosu kompetencí a gramotnosti s využitím transferových nástrojů a vzájemné sdílení zkušeností. Oblast čtenářské a matematické gramotnosti – zaměření na reflexi rozvoje čtenářství u žáků 2. stupně ZŠ (se slabšími výsledky) a dále na rozvoj žáků SŠ (obor středního vzdělání a stř. vzdělání s výučním listem). 15.5.2019

Aktivizující výukové metody Při aktivní (aktivizující) výuce provádějí většinu práce žáci. Studují myšlenky, řeší problémy a aplikují získané dovednosti do praxe. Aktivní výuka má spád, je zábavná, nabízí příležitosti pro poskytování individuální podpory každému jednotlivci a vede žáky k osobnímu zapojení do studia. Diskuzní Heuristické, řešení problémů Situační Inscenační Hry a didaktické hry Lze je mnohdy použít jako transferové nástroje. 15.5.2019

PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Aktivizační nástroje Podnikavost Polytechnika Kariéra 15.5.2019

PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Transferové nástroje Jazyky ICT Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost 15.5.2019

Příklady špatné praxe Citace Formátování Grafika Kopírování chybných podkladů Použití obrázků Wikipedie 15.5.2019

Cílení a požadavky II. etapy Krátká aktivita Zaměření na předměty potřebné ve výuce Uvedení variant možnosti využití v předmětu výuky a vzdělání (SŠ, ZŠ) Inspirace archivem závěrečných prací pedagogických fakult např.: Masarykova univerzita Brno https://is.muni.cz/thesis/ 15.5.2019

POŽADAVEK x REALITA ZŠ 15.5.2019

POŽADAVEK x REALITA SŠ 15.5.2019

Harmonogram tvorby 2018 I. etapa: Červen – srpen II. etapa: Září – listopad do 15. 11. 2018 2019 III. etapa: Leden – březen IV. etapa: Duben - červen Harmonogram dle požadavku škol 2019 / 2020 Stanovit priority inovace, aktivizace výuky 15.5.2019

Metodici Aktivizace nových metodiků pro tvorbu nástrojů Polytechnika – SŠ Kariérové poradenství - ZŠ Jazykové kompetence – SŠ ICT kompetence – ZŠ Matematická gramotnost – ZŠ Čtenářská gramotnost – ZŠ 15.5.2019

KONTAKT – METODICKÉ GARANTKY DĚKUJEME ZA POZORNOST. Dotazy, náměty, připomínky. Odborná metodická garantka aktivizačních nástrojů: Ing. Adéla Zvolánková, zvolankova@pkvysocina.cz Tel. 730 588 776 Odborná metodická garantka transferových nástrojů: Bc. Iveta Rabasová, rabasova@pkvysocina.cz Tel. 730 588 777 15.5.2019