FZŠ a MŠ Barrandov II při PedF UK Praha 5 – Hlubočepy, V Remízku 7/919

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA „ŠKOLIČKA, DO KTERÉ SE VŠICHNI TĚŠÍME“
„Sen… Slovo na tři písmena, která znamenají celý život. Neboť celý život jdeme za svým snem, který je pro nás motivem, cestou i cílem zároveň. Škola snů.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Základní škola Lichnov Den otevřených dveří 2015.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třídní aktiv (1.D) Školní řád od nový školní řád (vyvěšený v kmenové třídě, webové stránky, zadní strana diáře - podepsat) ŠŘ dostane.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Maturita 2017.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Techniky práce s mentálně postiženými
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
Občanské soudní řízení I.
Pracovní porada Pracovní list.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Bc. Miloslava Vavříková
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Maturita 2018.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Orientujeme se v prostoru
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Spolupráce s rodiči a komunitou
Centra kolegiální podpory
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
ZÁPIS DO PRVNÍ TŘÍDY Základní škola Katusice zve budoucího prvňáčka
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Vztah k životnímu prostředí
MŠ Odborářů Pardubice Zřizovatelem mateřské školy je Statutární město Pardubice.
Život bez střeva , Praha.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

FZŠ a MŠ Barrandov II při PedF UK Praha 5 – Hlubočepy, V Remízku 7/919 Vydejte se s námi do ŠKOLY SNŮ! „Sen… Slovo na tři písmena, která znamenají celý život. Neboť celý život jdeme za svým snem, který je pro nás motivem, cestou i cílem zároveň. Škola snů pomáhá dětem získat víru, že je možné dostat se ke svým snům na dosah, a zároveň najít způsoby, jak to dokázat.“ FZŠ a MŠ Barrandov II při PedF UK Praha 5 – Hlubočepy, V Remízku 7/919 www.fzsbarr.cz

FZŠ A MŠ BARRANDOV II Dny otevřených dveří Zápis 9:00 - 12:00 -> otevřené vyučování 13:00 - 17:00 -> prohlídka obou školních budov 10:00 – 11:00 a 15:00 – 16:00 -> informační beseda s rodiči Zápis Do 1.ročníku a přípravné třídy na školní rok 2019/2020 3. a 4. 4. 2019, 14:00 – 18:00 V Remízku 7/919, hlavní budova Náhradní termín: 24. 4. 2019, 14:00 – 17:00 Zápisu se zúčastní děti narozené od 1. 9. 2012 do 31. 8. 2013 Děti narozené od 1.9.2013 do 31.12.2013 se mohou zúčastnit, požádají-li o to jejich zákonní zástupci spolu s doporučením PPP. Vezměte s sebou občanský průkaz a rodný list dítěte.

A tady se budeme učit

Jaká je naše škola? Zájmové činnosti pro žáky: matematika FZŠ a MŠ Barrandov II patří mezi největší pražské školy. Zřizovatelem je Městská část Praha 5. Vyučování probíhá na hlavní budově V Remízku 7/919 a na detašovaném pracovišti v Záhorského 887, kde je umístěna MŠ a přípravné třídy. Zájmové činnosti pro žáky: matematika zábavná logika a deskové hry dramatický kroužek pěvecký sbor Pegas PC kroužek florbal výtvarný kroužek jóga gymnastika sportovní hry malý badatel basketbal keramika Školní psycholog a speciální pedagogové věnují zvláštní péči nejen žákům se specifickými poruchami učení, ale také žákům mimořádně nadaným. Školní družina je každý pracovní den otevřena od 6:30 do 17:30. Součástí školy je i školní klub. Školní jídelna poskytuje výběr ze dvou až tří jídel prostřednictvím objednávání přes internet, věnuje péči také strávníkům s dietními nároky. Škola je bezbariérově přístupná. Žáci druhého stupně si mohou vybrat ze široké nabídky volitelných předmětů z oblasti cizích jazyků, literatury, audiovizuální techniky, etiky, informatiky a sportu.

Učební plán školního vzdělávacího programu Škola snů pro 1. stupeň Co byste možná rádi věděli Přípravné třídy jsou určeny pro děti, kterým byl povolen odklad školní docházky. Mají za úkol usnadnit žákům přechod z předškolního vzdělávání a připravit je na plnění úkolů školní docházky. Výhodou je nízký počet dětí ve třídě. Odklad školní docházky není důvodem nezúčastnit se zápisu, právě tam dostanete o odkladu všechny informace. O odkladu rozhodne ředitel školy na základě písemné žádosti zákonných zástupců dítěte doložené doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře. Žádost je třeba podat v době zápisu, tj. od 1. do 30. 4. 2019. Dodatečný odklad může být dítěti navržen v průběhu první třídy. Pokud se u žáka v první třídě projeví nedostatečná tělesná nebo duševní vyspělost k plnění školní docházky, může ředitel se souhlasem zákonného zástupce dodatečně v průběhu prvního pololetí odložit začátek plnění povinné školní docházky na následující školní rok. Učební plán školního vzdělávacího programu Škola snů pro 1. stupeň Předměty 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník 5. ročník Český jazyk 8 9 Anglický jazyk 1 3 Matematika 4 5 Svět informací Prvouka 2 Přírodověda 1,5 Vlastivěda Hudební výchova Výtvarná výchova Tělesná výchova Pracovní činnosti

Desatero pro rodiče Vážení rodiče, prosíme vás, zamyslete se nad následujícími větami. Rozhovor. Každý den si s dítětem povídejme o tom, co prožilo ve škole, co ho zaujalo nebo naopak – budeme tak cvičit jeho paměť a schopnost slovního vyjadřování, podněcovat myšlenkové pochody a prohlubovat vzájemnou důvěru. Režim. Stanovme dětem pevný režim dne, hlavně čas na přípravu do školy, hru, spánek a hygienu. Příprava. Každý den pomáhejme svému dítěti s přípravou na vyučování – upevní si tak pracovní návyky a později bude schopno pracovat samostatně. Pokud bude dítě unavené, je vhodné nechat ho nejprve odpočinout, vychutnat svačinku nebo pohrát. Nenechávejme je odpočívat před školní přípravou u počítače. Klid. Připravme svým dětem klidné a tiché prostředí pro školní přípravu. Nepospíchejme na své dítě, ať nepodléhá nervozitě a rozladěnosti. Pomůcky. Každý den kontrolujme aktovku a pomáhejme dítěti s přípravou školních pomůcek a penálu podle rozvrhu. Samostatnost. Veďme děti k samostatnosti, ale postupně a pomalu. Hygiena. Pokoušejme se v dítěti stále upevňovat i hygienické návyky – mytí rukou před i po jídle, používání příboru, udržování čistoty a pořádku na svém místě, také splachování a mytí rukou po použití WC. Hry. Každý den si se svým dítětem aspoň chvilku vyprávějme nebo spolu čtěme či hrajme hry. Trpělivě odpovídejme na jeho otázky, pomůžeme mu hrou a nenásilnou formou rozvíjet jeho rozumové vnímání, soustředěnost a logiku. Respekt. Pokusme se společně v dětech podporovat a rozvíjet zdravé sebevědomí, odvahu, smělost, zároveň i respekt k dospělým, naučme je kamarádskému a slušnému chování. Pochvala. Každý den své dítě několikrát pochvalme a pohlaďme i za drobné úspěchy. Přejeme vám šťastný školní rok s vaším prvňáčkem a těšíme se na budoucí spolupráci.

Co nabízíme Sfumato Autorka: PaedDr. Mária Navrátilová Sfumato (Splývavé čtení) je efektivní a pro děti zábavná metoda výuky čtení. Vychází z přirozeného fungování centrální nervové soustavy a při učení se zapojují téměř všechny smysly. Praxe potvrdila, že při uplatňování této metodiky v podstatě nedochází k záměně písmen. Tím se významně snižuje výskyt specifických poruch učení, zejména dyslexie a dysgrafie. Matematika - metoda profesora Hejného Metoda je založena na utváření mentálních schémat, která vycházejí ze životních zkušeností žáků. Ti se tak stávají samotnými aktéry, tj. řešiteli úloh a nikoliv pasivními konzumenty faktů, která jsou jim předkládána. "Matematika není o rychlém a správném počítání. Je o kvalitě myšlení. Rychle a spolehlivě umí počítat každá kalkulačka. Tuto schopnost na trhu práce vaše dítě v budoucnu neprodá. Co je a bude stále více žádáno, je schopnost řešit problémy a komunikovat. Naše metoda učí obojí," vysvětluje autor prof. Milan Hejný. Školní psycholog Psycholog je k dispozici každý den, pomáhá dětem, rodičům a učitelům zvládat problémy v různých oblastech souvisejících se školní docházkou. Nadaní žáci - NOVINKA ! Ve školním roce 2019 – 2020 zahájí činnost Klub nadaných dětí. Nadaný žák je dítě, které v určité oblasti vykazuje nadprůměrné nadání a talent. Každá schůzka bude zaměřena na jinou oblast - deskové hry, hlavolamy, matematiku, fyziku, chemii, přírodopis, informatiku, atd.

Tradice Poznámky Vítání prvňáčků Slavnostní přivítání prvňáčků se koná za účasti rodičů, třídních učitelek a vedení školy. Dětem se předává certifikát a symbolický zlatý klíč, který otvírá cestu k poznání. Celou akci provází vystoupení školního pěveckého souboru Pegas. Další akce Čtení s porozuměním, Andersenova noc, Rozsvícení vánočního stromu, Deváťáci čtou prvňákům a prvňáci deváťákům, První hodina na počítači, projektové dny, otevřené hodiny a další. Poznámky