ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko 1.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
než začnete prohlížet prezentaci ...
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZDRAVÉ ZUBY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Výukový materiál VY_52_INOVACE_28_ ploštěnci, hlísti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Kde se berou peníze? Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Minerální látky jako podmínka života
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Pavoukovci skupina bezobratlých živočichů zahrnuje přes druhů
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pavouk Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_10_Pavouk.
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
Závislost elektrického odporu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Opakování pojmů z ekologie
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko Hlísti ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR Ing. Michal Koťátko PŘEDMĚT Biologie NÁZEV DUM Hlísti ROČNÍK 6. – 9. ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_5_15_Bi_ Hlísti DATUM TVORBY 21. 1. 2014 ANOTACE Hlísti – hlavní znaky, charakteristika a zástupci

Hlísti Mnohobuněční živočichové Mají kulaté tělo, nečlánkované Samečci se vzhledem liší od samiček = POHLAVNÍ DVOJTVÁRNOST

Úkol: Vypiš hlavní rozdíly mezi hlísty a ploštěnci Řešení: Kulaté x ploché tělo Nečlánkované x článkované tělo Pohlavní dvoutvárnost

Hlísti – zástupci: Půdní hlísti – podílejí se na zúrodňování půdy – užiteční Cizopasní hlísti, např.: Škrkavka dětská Roup dětský Svalovec stočený – životu nebezpečný! Háďátko řepné – škodí na polních kulturách

Samostatná práce: Zjisti v učebnici, jak probíhá životní cyklus škrkavky dětské a roupa dětského Jaká je nejlepší prevence proti těmto parazitům? Na co je obzvláště třeba dávat pozor?

Škrkavka dětská Žije v tenkém střevě dětí Zde klade vajíčka – do odpadu, odtud do vody Z vody na ovoce a zeleninu (zálivka) – z nemytého ovoce a zeleniny vajíčka do střev Ve střevech larvy – provrtají se do plicních sklípků Odtud zpět do trávicí soustavy – hltan, žaludek – tenkého střeva – CELÝ CYKLUS SE OPAKUJE

ROUP dětskÝ Žije v tlustém střevě dětí V noci samičky putují klást vajíčka do konečníku – nepříjemné svědění Z konečníku se vajíčka dostanou skrze špatnou hygienu na ruce (autoinfekce) Z rukou opět přes ústa do trávicí soustavy Odtud zpět do tlustého střeva – vývin dospělců - CELÝ CYKLUS SE OPAKUJE

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Ascaris_lu mbricoides.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Threadwor m.jpg