Opakování pojmů z ekologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
Advertisements

DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko 1.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_319_Hubbleův teleskop Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Digitální učební materiál
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – ZAJÍMAVÉ MÍSTO
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Měření elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Paměti počítače, rozdělení
BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Minerální látky jako podmínka života
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Závislost elektrického odporu
POLOHA VE STŘĚDNÍ EVROPĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Mgr. Veronika Vaňousová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Opakování pojmů z ekologie ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída autor: Ing. Michal Koťátko Opakování pojmů z ekologie Obrázek: Autor

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR Ing. Michal Koťátko PŘEDMĚT Biologie NÁZEV DUM Opakování pojmů z ekologie ROČNÍK 6. – 9. ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_5_20_Bi DATUM TVORBY 9. 4. 2013 ANOTACE Stručné opakování základních pojmů ekologie

Ekologie Ekologie je věda o vztazích mezi organismy

Otázka: Jak souvisí ekologie s domem? Domy v různých kulturách Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dwellings_of_different_countries.jpg

Ekosystém – co to je? Ekosystém = ucelená část přírody, která komunikuje s ostatními částmi

Otázka: Urči, co na obrázku níže je a co není ekosystém: Zdroje: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rybn%C3%ADk_Sl%C3%A1mova_lou%C5%BEe,_%C5%A0ub%C3%AD%C5%99ov,_okres_Prost%C4%9Bjov.jpg http://wiki.rvp.cz/Kabinet%2FObrazky%2F0.Biologicka_klasifikace%2F%C5%98%C3%AD%C5%A1e%3A_rostliny_(Plantae)%2Foddeleni_nahosemenne%2Ftrida_jehlicnany%2Frad_borovicotvare%2Fceled_borovice%2FBorovice_lesn%C3%AD https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wroc%C5%82aw,_widok_na_rynek_z_Mostku_Czarownic.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mokrady_Srby_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Landfill_compactor.jpg

Správná odpověď: Ekosystém je vše, včetně města a skládky odpadů

Ekosystém savana Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Male_lion_on_savanna.jpg

Ekosystém tropický deštný les Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Daintree_National_Park.jpg

Ekosystém lužní les – příklad ohroženého ekosystému střední Evropy (Český ráj) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Podtroseck%C3%A1_%C3%BAdol%C3%AD,_lu%C5%BEn%C3%AD_les_potoka_Jord%C3%A1nky.jpg

Ekosystém – co to je? Ekosystém = ucelená část přírody, která komunikuje s ostatními částmi Příklady ekosystémů: Les Louka Rybník Ekosystém ale může být také např. kaluž na cestě…

JEDINEC Základní jednotka živých složek prostředí 1mlynařík dlohoocasý, 1 otakárek fenyklový, 1 upolín evropský… Foto: Autor

Populace Více jedinců stejného druhu na 1 místě, ve stejné oblasti Např. Populace kavylu Ivanova na Pálavě Populace sokola stěhovavého v České republice Populace orla mořského v Evropě

Populace kavylu Ivanova na Pálavě (foto autor)

Nika Vše z daného prostředí, co organismus potřebuje ke svému životu: Příklad: Třemdava bílá – její nika: Vápenaté stráně, slunné polohy, sušší stanoviště

Třemdava bílá (foto autor)