TÉMA: Rýsování čtverce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 3 Učivo – Obdélník, čtverec
Advertisements

Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Rytzova konstrukce elipsy
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
Elektronická učebnice - I
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Konstrukce čtverce 4. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Známe-li délku úhlopříčky.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
TÉMA: Obdélník a čtverec
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
TÉMA: Osová souměrnost
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Téma: Nakupujeme v mléčné jídelně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_33_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Množina bodů dané vlastnosti
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Množina bodů dané vlastnosti
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

TÉMA: Rýsování čtverce NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 27 Matematika a její aplikace –geometrie ve 4.r. TÉMA: Rýsování čtverce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0896

Anotace a citace K narýsování čtverce využijeme kolmosti sousedních stran a shodnosti všech stran Matematika pro 4. ročník ZŠ, 1. a 2.díl RNDr. Růžena Blažková, CSc; RNDr. Milena Vaňurová, CSc; RNDr. Květoslava Matoušková, CSc Naklad. Alter, Praha 2005 Obrázek z Klipartu

Zopakuj si vlastnosti čtverce Sousední strany jsou kolmé Všechny strany jsou shodné úsečky /AD/ =/CB/ =/AB/ = /DC/ D C A B

Zadání úlohy: Narýsuj čtverec KLMN o straně délky 4 cm /

1. krok Narýsuji přímku p a na ní úsečku KL o délce 4 cm K L p

2. krok Pomocí trojúhelníku s ryskou sestrojím v bodech K a L kolmice k přímce p K L p

3. krok Na kolmicích sestrojím body M, N tak, aby /KN/ = 4 cm, /LM/ = 4 cm M N K L p

4. krok Sestrojím úsečku MN M N K L p

Sestrojili jsme čtverec KLMN Kontrola: přeměříme délky stran ověříme kolmost a rovnoběžnost stran N M K L

K procvičení: Narýsuj kružnici se středem v bodě S a poloměrem 3 cm. Narýsuj průměr kružnice a jeho krajní body označ A, C. Pomocí trojúhelníku s ryskou narýsuj k vyznačenému průměru AC kolmici, která bude procházet bodem S. Průsečíky kolmice s kružnicí označ B, D.

Řešení: Pokud jste rýsovali správně a přesně, jsou úsečky AC a BD k sobě kolmé průměry. Body A, B, C, D jsou vrcholy čtverce. D C S A B