Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Objem a povrch kvádru a krychle
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
pedagogických pracovníků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Skládání sil, rovnováha sil
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
s přechodem přes základ
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pravidla pro počítání s mocninami
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Délka kružnice, obvod kruhu
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
Druhá mocnina a odmocnina
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Určujeme povrch krychle a kvádru
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Poměr v základním tvaru.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Matematika + opakování a upevňování učiva
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Informatika – Základní operace s buňkami
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

Prvňáci a matematika Počítáme do 9 5 4 KA 3 TI 2 TE MA 6 7 1 8 9 Počítáme do 9 Tento materiál navazuje na učební materiál Prvňáci a matematika, Počítáme do 8. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem – knoflíky pokud možno dvoubarevnými. Např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené nebo upravené plastové uzávěry lahví. Po spuštění prezentace jsou animací reagující na levé tlačítko uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

X. Číslo 9 1. 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1.Kolik je tu kuželek? Z kolika čtvercových lístků je sestaven obrázek psa? Kolik dětí tu cvičí? Může dostat každý cvičenec papírovou čepici? Kolik kvítků vykvetlo v květináči ? Kolik krychlových kostek tu je? Kolik teček je na dominové kartě? Kolik knoflíků je na kartičce? Kolik je tu kuřátek? Každý diagram, kterým je vyznačeno 9 obrázků, spojte čárou s číslem 9. 2.Kolik lodiček tu proplulo?  2. 9

Píšeme číslo 9 Píšeme číslo 9. Napište všechna čísla, která jste se již naučili psát.

Hned před 1. 8 6 3 5 4 1 2 2. 4 1 8 3 6 4 9 1. Šipka znamená hned před. To je 1 je hned před 2. Doplňte do rámečků čísla. 2.Doplňte čísla do kroužků hrací dráhy .  

Doplňování čísel 1. 7 2 4 3 8 9 1 5 6 2 2. 4 3 7 6 8 1 9 2 5 6 3 9 2 4 5 1 7 8 1.Na kartách jsou čísla . Některé karty jsou obrácené. Doplňte čísla, která tam z řady čísel od 0 do 9 chybí. 2. Doplňte čísla 1,2,3,4,5,6 ,7,8,9 tak, aby v každé řadě a v každém sloupci i každém vyznačeném čtverci byla všechna čísla od 1 do 9 a žádné číslo se ve sloupci ani řadě neopakovalo.  

Porovnávání 6 1 3 5 2 4 7 8 9 Zapište nerovnosti znázorněné figurkami na hrací dráze.  

Nerovnosti 1. 7 9 9 9 5 8 9 2. 1. Zapište nerovnosti znázorněné dominovými kartami. 2. Porovnejte počty kuliček na dvou drátech počítadla. Zapište obě nerovnosti kuličkami znázorněné. 9 9 6 2 9 9 6 9 9 2

Nerovnosti – znáz. 1. 9 7 5 9 9 9 9 6 9 4 1. Zapište nerovnosti znázorněné obrázky v diagramech . 2. Porovnejte čísla v rámečkách a nerovnosti znázorněte dominovými kartami. 2.

Nerovnice 1. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 6 1 3 5 2 4 7 8 9 9 z 5 m 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 2. 2 7 6 3 p v s r 9 1 8 a e n o 1.Červená figurka udělala 9 skoků, zelená méně – nevíme kolik. Zapíšeme to nerovnicí. Místo rámečku napíšeme písmeno z. Zapište kolik skoků tak asi mohla udělat zelená figurka ? Z čísel 0 až 9 podtrhněte ta, která je možno zapsat místo písmene z v nerovnici. Čísla, která místo písmene z v nerovnici zapsat nelze, tak aby byla nerovnost pravdivá škrtněte. 2. Zapište aspoň jedno číslo, které je možno zapsat místo písmene v nerovnici tak, aby nerovnost byla pravdivá. 3. 2 p 6 s 7 9 m 3 b z d 8 5 1 4

Aplikační úl. -nerovnosti 1. 9 6 Na hřišti cvičí 9 dětí ve třech řadách po třech. Každé z dětí se drží obruče. Je dětí stejně jako obručí? Úlohu znázorněte a zapište rovnost – nerovnost.

Rozklad č.9 9 Devět kostek vybarvujte červeně a modře pokaždé jinak. Zapište jak jste 9 kostek vybarvili. Kolik je červených, kolik modrých.  

Rozklad č.9 II 1. 9 Do polí dominových karet kreslete celkem 9 teček po každé jinak a zapište, jak jste číslo 9 rozložili. Zapište, jak je možno rozložit číslo 9. 2.

Sčítání, odčítání 4 5 1 6 8 9 3 9 9 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 9 knoflíků. Kolik knoflíků je v jedné ruce ? Kolik v druhé ? Kolik jich je ve spojených dlaních? Nakreslete diagramem. Vypočítejte. Kolik knoflíků je ve spojených dlaních? Ruce oddělíme. Kolik knoflíků je v jedné ruce ? Kolik v druhé ? Nakreslete diagramem a vypočítejte. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné diagramy.   1 + 8 = 8 9 - 8 = 1 4 + 5 = 9 9 - 5 = 4 9 - 3 = 6 6 + 3 = 9 8 + 1 = 9 9 - 1 = 8 5 + 4 = 9 9 - 4 = 5 9 - 6 = 3 3 + 6 = 9

Sestavování příkladů 1. 3 + 6 = 9 6 + 3 = 9 9 - 6 = 3 9 - 3 = 6 9 + 0 = 9 0 + 9 = 9 9 - 0 = 8 9 - 9 = 0 4 + 5 = 9 9 - 5 = 4 5 + 4 = 9 9 - 4 = 5 2. 1 + 8 = 9 8 + 1 = 9 9 - 8 = 1 9 - 1 = 8 3 + 6 = 9 6 + 3 = 9 9 - 6 = 3 9 - 3 = 6 2 + 7 = 9 7 + 2 = 9 9 - 7 = 2 9 - 2 = 7 1. Kolik je všech teček na dominové kartě? Kolik teček je v jednom poli? Jak vypočítáme kolik teček je v druhém poli? Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné dominovými kartami 2. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné kuličkami na počítadle. 3.Číslo v kroužku se šipkou přičítejte (odčítejte ) k číslům v prvním řádku a výsledky zapisujte do druhého řádku. +3 1 2 3 4 5 6 -4 4 5 9 8 7 3. 4 5 6 7 8 9 3 4 1 5 3 2

Hrací dráha 6 1 3 5 2 4 7 8 9 9 - 4 = 1 + 8 = 6 + 3 = 9 - 5 = 2 + 7 = Hod bílou kostkou znamená skoky vpřed, hod černou kostkou znamená skoky vzad. Vypočítejte, na které číslo postoupí figurka po hodu kostkou. 9 - 2 = 9 - 6 = 8 + 1 =

Znázorňování 1. 9 - 5 = 9 - 8 = 7 + 2 = 6 + 3 = 9 - 4 = 9 + 0 = 2. Příklady sčítání a odčítání znázorněte diagramy, dominovými kartami. Zapište i ostatní znázorněné příklady.  

Tabulka 5 1 4 6 2 3 7 + - 8 9 5 + 4 = 9 4 + 5 = 9 9 - 4 = 5 9 - 5 = 4 Ukažte číslo v řádku u čísla 5 a ve sloupci u čísla 4. Je to výsledek příkladu 5+4. Je to 9. Přečtěte z tabulky všechny čtyři příklady. Hledejte v tabulce výsledky dalších příkladů.

Sčítání odčítání zpaměti 4 + 5 = 9 + 0 = 7 + 2 = 6 + 3 = 1 + 8 = 9 - 3 = 9 - 9 = 9 - 4 = 9 - 2 = 9 - 7 = 9 - 8 = 9 - 6 = 9 - 1 = 9 - 0 = 9 - 5 = 2 + 6 = 3 + 5 = 2 + 7 = 5 + 4 = 3 + 6 = 1. -5 +7 2 +3 -7 + 6 -8 3 +1 -4 9 -9 -1 +6 -2 +5 4 2. 1.Příklady vypočítejte. Výsledky si můžete překontrolovat i pomocí tabulky sčítání 2. Přičítejte, odčítejte čísla v kroužcích a výsledky zapište do rámečku. .

Řetězy -5 +4 2 -4 +3 -1 9 7 1 5 3 +2 +7 -3 -7 +5 +6 -6 1. 2. 8 - 6 < k 3 + 5 < z 9 - 9 < v 9 - 8 > s 9 - 8 < r 7 - 2 < p 8 - 4 > n 5 + 4 > a 1. Čísla v kroužku postupně přičítejte, odčítejte a výsledek zapište do rámečku. 2.Na řádek zapište čísla, která je možno zapsat místo písmene tak, aby nerovnost byla pravdivá.  

Rovnice 2 9 5 4 9 9 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 9 knoflíků, 2 vezměte do jedné ruky a ostatní schovejte do druhé ruky. Znázorněte diagramem, co jste udělali. To, že jsou některé knoflíky schované zaznamenáme prázdným rámečkem. Prázdný rámeček vyznačuje místo, kam zapíšeme hledané číslo. Zapsali jsme tak rovnici 2 + Ʀ = 9. Čteme: Dvě plus neznámé číslo – neznámá rovná se 9. Diagram znázorňuje čtyři rovnice. Zapište je. Které číslo je hledané – neznámé číslo, jak je vypočítáme? 2+ = 9 9- = 2 9+ = 9 9- = 9 5 + 4 = - 4 = 5 + 2 = 9 9 - 2 = + 9 = 9 9 - 9 = 4 + 5 = - 5 = 4

Rovnice - sestavování 1. 4 5 9 3 4 + 5 = - 5 = 4 5 + 4 = - 4 = 5 + 3 = 9 9 - 3 = 3+ = 9 9 - = 3 0+ = 9 9- = 0 + 0 = 9 9 - 0 = 2. 2+ = 9 9 - = 5 - 1 = 8 2 5 8 1 9 9 1. Zapište všechny rovnice diagramem znázorněné. Do rámečku zapište řešení. 2. Rovnice znázorněte a vyřešte = + 2 9 5 - = 9 - = 1 8 = - 9 2 7 - = 4 9 5 + = 1 8 9 7 4 9

Aplikační úlohy 1. 7 9 5 6 3 7 + = 9 9 - = 7 + 5 - = 9 + = 6 - 3 + 7 = 9 9 - 7 = 6 1 3 5 2 4 7 8 9 -2 +3 +7 +4 2. 1.Tvořte úlohy o obrázkách v diagramech a vždy se v úloze zeptejte na to, u čeho je v diagramu prázdný rámeček. 2. Vypočítejte, na které číslo figurka postoupila čtyřmi skoky z čísla 5 a pak, kolik skoků musí udělat nazpátek, aby se vrátila zpět na číslo, na kterém stála.

Aplikační úlohy 1. 2 9 = + 2 9 = - 7 9 2 7 2. 4 9 1. Utvořte úlohu o malých a velkých rybičkách v akváriu. Zeptejte se v ní na počet malých rybiček. Úlohu znázorněte a vyřešte. 2. Utvořte úlohu o kuželkách. Zeptejte se v ní na počet kuželek, které po hodu koulí zůstaly stát.   = + 4 9 = - 4 9 5 5

Apl. úloha Utvořte úlohu o polenech, která byla na hromadě, která chlapci přiložili na ohýnek a která na hromadě zbyla. Zeptejte se v ní na počet polen, která na hromadě zbyla. Úlohu znázorněte a vyřešte. 3 = + 9 3 9 = - 3 9 6 6

7 7 V bzénu je 9 dětí. Neumí plavat 2. Kolik dětí umí plavat? Apl. úloha 2 V bzénu je 9 dětí. Neumí plavat 2. Kolik dětí umí plavat? 9 Přečtěte úlohu o dětech v bazénu. (V bazénu je 9 dětí. Jitka a Vašík ještě neumějí moc dobře plavat, proto mají plovací kruh. Ostatní již plavou dobře a proto kruh nepotřebují. Kolik dětí umí plavat?) Úlohu znázorněte, zaznamenejte rovnicí, vypočítejte a řešení – odpověď doplňte. 9 2 + = 9 2 = - 7 Umí plavat ___ dětí. 7 7

Pyramida 9 3 6 1 2 3 3 3 2 1 1 2 Čísla jsou do rámečků doplňována podle určitého pravidla. (Součtem všech čísel v řádku je číslo 9.)Doplňte do prázdných rámečků čísla. 1 1 1 1 1 1