Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13"— Transkript prezentace:

1 Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
4 KA 5 Opakujeme čísla do 20 6 > 11 a < 13 5 < z < 9 4:00 16:00 15 2 7 8 9 10 20 13 14 12 16 17 18 19 2 Téma Opakujeme počítání do 20 je prvním tématem kolekce Druháci a matematika. Je zaměřeno na opakování a prohloubení numerace v oboru přirozených čísel do 20. Prohloubením jsou zde složené nerovnice (5 < n < 13), vztah o n více (méně) . Toto téma by mělo prolínat s prvním geometrickým tématem Tvary věcí kolem nás. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy, drobným materiálem – dvoubarevnými knoflíky, mřížkou, hrací dráhou (viz příloha), popř. hracími kostkami a figurkami. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Numerace Škola Kolik oken je na přední straně školy na obrázku? Kolik oken je po pravé straně? Kolik oken je na obrázku vidět? Kolik dětí si hraje na trávníku u školy? Kolik stromů roste u školy? Kolik ptáků poletuje nad školou? Čísla zapište. Kolik oken má na přední straně vaše škola? Kolik dětí je ve vaší třídě?

3 Počítání, třídění Spočítejte kruhy, trojúhelníky, čtverce, obdélníky.
Spočítejte červené, modré, žluté, zelené lístky.

4 Mřížka 3 7 10 15 20 19 14 11 Vezměte si mřížku a knoflíky. Pokládejte do mřížky knoflíky. Položte do mřížky 7, 3, 10, 15, 19, 11, 20 knoflíků.

5 Čísla jedno- dvouciferná
1. 2. jednotky čísla jednociferná 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 desítky čísla dvouciferná Vyjmenujte čísla, která zapisujeme jednou číslicí. Jsou to čísla jednociferná. Vyjmenujte čísla, která zapisujeme dvěma číslicemi. Jsou to čísla dvouciferná. První číslo zprava jsou jednotky. Druhé číslo zprava jsou desítky. Rozložte čísla na desítku a jednotky. 10 20 11 17 15

6 Hned před (za) 1. 12 17 1 9 19 3 7 10 1. Šipka znamená je hned před. Doplňte do kroužků čísla od 0 do 20. 2. Šipka znamená je hned před. Doplňte do rámečků čísla. 2. 11 19 13 15 16 20 17 12 18

7 méně než více než stejně Více, méně, stejně 13 16 13 16 < > 13
1. 2. 16 13 více než méně než 13 16 < > 13 Vyznačte dvojice trojúhelník – kroužek (trojúhelník – čtverec). Každý trojúhelník je ve dvojici s kroužkem, ale tři kroužky nejsou ve dvojici s trojúhelníkem. Kroužků je více než trojúhelníků. Trojúhelníků je méně než kroužků. Doplňte zápisy. stejně 13 =

8 Apl. úloha 4 14 12 11 13 13 15 17 20 16 Helenka a Lucka trhaly šípky.
1. 2. < , >, = Helenka a Lucka trhaly šípky. Helenka jich natrhala 18, Lucka 16. Kdo jich natrhal více? Lucka Helenka 1. Čísla porovnejte. 2. Přečtěte úlohu, znázorněte ji a vyřešte. 16 < 18 Lucka natrhala méně šípků než Helenka.

9 Řada čísel 1. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 Čísla 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, jsou před číslem 9 - jsou menší než 9. Čísla 10, 11, 12, 13, 14, 15, , jsou za číslem 9 - jsou větší než 9. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 2. 1. Ukažte a podtrhněte modře všechna čísla před číslem 9. Ukažte a podtrhněte červeně všechna čísla za číslem 9. Zapište, která čísla jsou v řadě čísel před číslem 9. Zapište, která čísla jsou v řadě čísel za číslem 9. 2. Porovnejte čísla, na kterých stojí figurky. 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15

10 Nerovnice 1. a < 13 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 a 2. 12 < e n < 18 7 < r 20 > a m > 16 15 > v 1. Nerovnice. Na hrací dráze - v řadě čísel - vyznačte všechna čísla menší než 13. Zapište všechna čísla, která je možno dosadit za písmeno. 2. Řešte nerovnice.

11 Složené nerovnice 3 < n < 13 1. 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 n 14 < n < 20 11 < u < 18 19 < e < 20 8 < a < 13 5 < z < 9 13 < x < 18 9 < m < 19 7 < r < 15 2. 1. Nerovnice. Na hrací dráze - v řadě čísel - vyznačte všechna čísla větší než 3 a zároveň menší než 13. Zapište všechna čísla, která je možno dosadit za písmeno. 2. Řešte nerovnice

12 Aplik. úloha nerovnice Ondra.........o dědeček...12 o < 12 12 o
Utvořte úlohu o tom, jak byli Ondra s dědečkem na houbách. Úlohu znázorněte a vyřešte. Ondřej šel s dědečkem do lesa na houby. Dědeček našel 12 hříbků. Ondra jich našel méně. Kolik hříbků mohl asi najít Ondra? o 12 Ondra o dědeček...12 o < 12 <

13 Apl. úloha nerovnice Míša 14 Kč 2. 1. 10 1 ? Ruda více. 14 r < 14 < r < 20 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17 20 19 18 Míša si ušetřila 14 Kč. Ruda si ušetřil více než Míša, ale 20 korun to nebylo. Kolik Kč si asi mohl ušetřit Ruda? Úlohu znázorněte a vyřešte. Porovnejte čísla, na nichž stojí figurky. < > > > > < > >

14 Více – méně o …. 8 5 2 6 Porovnejte počty kostek ve věžičkách a zapište, o kolik kostek je v jedné věži více (méně) než ve druhé. 6 2 5 8 11 5 11 13 > 14 < > 9 10 18 <

15 O n více, méně na hrací dráze
6 1 3 5 2 4 7 8 9 10 20 11 13 14 12 16 17 18 19 15 1. 4 4 9 5 > 5 9 < 7 7 17 10 10 17 > < 1. Zapište, o kolik více nebo méně skoků udělala jedna figurka než druhá. 2. Čísla porovnejte a zapište, o kolik je jedno větší nebo menší než druhé. 2 2 11 13 11 < 13 > 2. 3 6 5 7 7 10 6 18 13 8 1 < < > >

16 Hodiny 1. 19:00 15:00 14:00 17:00 2. 1. Ručičkové hodiny ukazují celé hodiny. Zapište číslicemi, jak ukazují tento čas číslicové hodiny. 2. Nakreslete na hodinách malou ručičku podle toho, kolik ukazují číslicové hodiny.


Stáhnout ppt "Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13"

Podobné prezentace


Reklamy Google