Mediální reflexe 2018 Ministerstvo kultury.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technický plán přechodu A co dál?
Advertisements

Spolupráce s Evropskou komisí při řešení případů veřejné podpory Ondřej Dostal Stálé zastoupení ČR při EU.
Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Cizinci Vláda České republiky v roce 1999 zahrnula problematiku integrace cizinců na území České republiky do státní politiky. Bylo to jedinečné a velmi.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Facility management ČSN EN
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Příštích deset let bude charakterizováno rozvojem technologie i programového obsahu televizního vysílání a s tím souvisejících nových služeb. Nové technologie.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
AUKCE SPEKTRA - očekávání a realita – Marek Ebert, ČTÚ Digitální výzvy 2012 Praha, 8. listopadu 2012.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Sekce digitální ekonomiky Digitální Česko v. 2.0 Cesta k digitální ekonomice Milníky cesty k digitální ekonomice Co bude dál? 1.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ V ČR. ISSS Proces digitálního vysílání v ČR (1999 – 2004) 1999  zahájení experimentálního vysílání DTV (Praha, později Brno)
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
Mgr. Zuzana Jentschke - Stőcklová náměstkyně ministryně Sekce pro sociální a rodinnou politiku 10. dubna 2014.
Konference „Pět let činnosti Nemofora“, Ing. Václav Čada, CSc., ČÚZK 2004 Katastr nemovitostí pracovní skupina č. 3 Ing. Václav Čada, CSc. ZČU v Plzni,
Budoucnost DTT: DVB-T2 a konkurence RNDr. Radim Pařízek
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Analýza procesů v oddělení mechanické konstrukce výrobního podniku
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Český telekomunikační úřad
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Role ČT v rozvoji DTT.
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Rozhlasová digitalizace v T-DAB/DAB+
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa snazší přístup k právu a k informacím o jeho změnách pro podnikatele JUDr. Vít Šťastný a Mgr. Aleš Gola Ministerstvo.
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
Transkript prezentace:

Mediální reflexe 2018 Ministerstvo kultury

Návrh rozvoje zemského digitálního vysílání Českého rozhlasu Schválený vládou ČR usnesením č. 730, ze dne 24. Srpna 2016

Digitální rozhlasové vysílání nenahrazuje vysílání analogové, ale je další veřejně dostupnou platformou šíření rozhlasového vysílání.

Digitální rozhlasové vysílání nenahrazuje vysílání analogové, ale je další veřejně dostupnou platformou šíření rozhlasového vysílání. Na straně druhé jsou kapacitní možnosti analogového FM vysílání v České republice prakticky vyčerpány, což významně omezuje možnost jeho rozšiřování nebo vzniku nových programů.

V průběhu práce na přípravě materiálu se stále zřetelněji ukazovalo na případech snahy o digitální rozhlasové vysílání v jednotlivých státech Evropské unie, že šíření vysílání v systému DAB, není zdaleka natolik perspektivní technologickou platformu digitálního rozhlasového vysílání, aby jeho rozvoj byl spojován pouze s touto technologií.

Ministerstvo kultury muselo proto přehodnotit koncepci materiálu, jehož zpracováním bylo vládou pověřeno. Záměrem se stalo koncipovat materiál jako obecný přehled o problematice digitálního rozhlasového vysílání s návrhem opatření k jeho rozvoji.

Představy jednotlivých zúčastněných subjektů ohledně podoby a procesu rozvoje digitálního rozhlasového vysílání se navíc ukázaly být natolik neslučitelné, že nebylo v dané době možné dospět ke konsensu, na jehož základě by bylo možné určit s definitivní platností koncepci a harmonogram rozvoje digitálního rozhlasového vysílání.

Po schválení předloženého materiálu vládou České republiky: Vyhradit Českému rozhlasu rádiové kmitočty v souladu s postupy podle zákona o elektronických komunikacích (zákon č. 127/2005 Sb.) na dobu 2016-2021 (gestor ČTÚ) Zahájit řádné zemské digitální vysílání Českého rozhlasu Zřídit na MK poradní koordinační orgán pro vyhodnocování postupu a přípravu dalších rozhodnutí v oblasti digitalizace rozhlasového vysílání do 6 měsíců od realizace bodu 2 Vyhodnotit etapu zahájení řádného zemského digitálního vysílání Českého rozhlasu a rozvoj digitálního rozhlasového vysílání a zpracovat Strategii rozvoje zemského rozhlasového vysílání vč. návrhu regulačního a legislativního rámce (termín: 2021, MK ve spolupráci s MPO, RRTV, Českým rozhlasem a ČTÚ).

Poradní koordinační orgán pro vyhodnocování postupu pro přípravu dalších rozhodnutí v oblasti digitalizace rozhlasového spektra.

Jak vnímáte ze své pozice možnost přechodu na digitální šíření signálu? Jaká je vaše výchozí situace a připravenost pro případné rozhodování o přechodu? Jaký je váš názor na switch off FM pásma? Jaké by byly vaše požadavky na státní orgány pro spuštění procesu přechodu? Můžete alespoň předběžně vyčíslit vaše náklady spojené s přechodem? Jakou máte představu o využití prostoru v multiplexech a jaké jsou vaše požadavky? Je možné definovat prokazatelné a měřitelné přínosy DAB+ systému? Jaké jsou podle vás rizika přechodu na systém DAB+ Jste připraveni nést souběžné náklady na vysílání v FM a DAB+? Jaké % pokrytí obyvatelstva signálem DAB+ považujete za limitní pro přechod? Jakou penetraci obyvatelstva DAB+ přístroji považujete za limitní pro přechod? Jaká rychlost datového toku Vám přijde limitní pro zachování (zlepšení) úrovně kvality signálu pro posluchače? Jak bude měřena poslechovost? Jaký předpokládáte dopad na rozhlasový trh?

Kolik je plánováno multiplexů a kolik v nich bude prostoru (při různých variantách datového toku)? Kdy je možno očekávat dokončení koordinace digitálních sítí? Bude tento digitální prostor postačovat k překlopení  analogových programů současných vysílatelů do digitálního prostoru? Kolik multiplexů by si vyžádalo překlopení současného počtu provozovatelů při zachování pokrytí a stejné úrovně kvality příjmu (100%)? Bude i po tomto převodu digitální síť umožnovat další rozvoj? Kolik v rámci těchto multiplexů bude potřeba stanovišť pro zachování 100% úrovně stávajícího pokrytí a kolik budou odhadované náklady výstavby? Kdy lze očekávat spuštění tendrů? Jak bude dlouhý souběh analogového a digitálního vysílání? Jak a kým bude tento souběh financován? Co bude rozhodující pro případné vypnutí analogové sítě (50% penetrace digitálními přijímači nebo pokrytí signálem)? Co bude s analogovými licencemi, pokud se nestihne dokončit proces digitalizace do roku 2025? Je současné FM pásmo potřeba uvolňovat? Co bude s VKV frekvencemi po dokončení přechodu na digitální vysílání?

Závěry z jednání: je potřeba vyčkat na závěry ÚOHS v návaznosti na závěry z jednání, se bude poradní orgán zabývat řešením pokračování vysílání v FM pásmu a jeho dalším využitím otázku vysílání v systému DAB+ nechat na rozhodnutí trhu o této technologii

Podání k EK může dle sdělení zástupce ÚOHS skončit několika způsoby.

Podání k EK může dle sdělení zástupce ÚOHS skončit několika způsoby. EK bude považovat vyjádření ČR za dostatečné, porušení neshledává a řízení bude možné zastavit.

Podání k EK může dle sdělení zástupce ÚOHS skončit několika způsoby. EK bude považovat vyjádření ČR za dostatečné, porušení neshledává a řízení bude možné zastavit. EK zašle konkrétní dotazy a bude dále pokračovat v řízení (bude hodnotit slučitelnost se Sdělením o použití veřejné podpory na veřejnoprávní vysílání a pravidly pro služby v obecném hospodářském zájmu.

Podání k EK může dle sdělení zástupce ÚOHS skončit několika způsoby. EK bude považovat vyjádření ČR za dostatečné, porušení neshledává a řízení bude možné zastavit. EK zašle konkrétní dotazy a bude dále pokračovat v řízení (bude hodnotit slučitelnost se Sdělením o použití veřejné podpory na veřejnoprávní vysílání a pravidly pro služby v obecném hospodářském zájmu. EK dojde k závěru, že konání nebylo v souladu s pravidly veřejné podpory a započne proces navracení podpory (výhody) včetně úroků (ČTÚ by pak musel individuální oprávnění Českému rozhlasu odebrat).

Čas jako rizikový faktor. Šetření a další kroky, které toto vyvolá, mají svou časovou náročnost a zástupce ÚOHS v této souvislosti hovoří o horizontu 2 až 3 let. Do té doby by trvala nejistota a nebylo by možné závazně ve věci digitalizace postupovat. Celý proces by se tak prakticky zastavil.

Zde je potřeba upozornit na datum 10. 10 Zde je potřeba upozornit na datum 10.10.2025, kdy všem soukromým vysílatelům konči analogové licence na jejichž základě vysílají. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání nemá žádný zákonný předpis na jehož základě by mohla přidělovat analogové licence za toto datum. Pokud se nepřijme nějaké legislativní opatření, museli by všichni po tomto datu své vysílání ukončit. Éter v pásmu FM by tak prakticky ztichnul.

Děkuji za pozornost.