VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
VZTAHY ORGANISMŮ.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
M O Ř E A O C E Á N Y.
Potravní pyramida.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Biotické faktory prostředí
Ekologické aspekty liniových staveb
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními vlastnostmi vodního.
Charakteristika ekosystému
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Složky krajiny a životní prostředí
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Životní prostředí - vše co nás obklopuje - přírodní - příroda
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Život ve vodě Filip Bordovský.
Ekosystémy.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
RYBNÍK JAKO CELEK.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Ekosystém lesa a rybníka
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Projevy života, třídění organismů
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VY_52-INOVACE_58_Současná biosféra - učební text.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Součásti neživé přírody
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text

Život ve vodě: Velmi rozmanitý Závisí na: teplotě, pronikání světla (hloubka), množství rozpuštěného kyslíku, přítomnost minerálů a organických živin, pH Vodní ekosystémy: Sladké - vnitrozemní: tekoucí - potoky, říčky, řeky, veletoky stojaté - močály, jezera,rybníky Tekoucí se liší rychlostí toku a stupněm prokysličení Ekosystém: producent - konzument 1. (býložravec), konzument 2. (všežravci, predátoři) - rozkladači

Obr.1-a Dělení tekoucích vod:

Ekosystém rybníka Obr. 2a

Navaž potravní vztahy v ekosystému Obr. 2b Navaž potravní vztahy v ekosystému

Moře a oceány: Světlo do 200 m - šero do 600 m - temné hlubiny - živočichové velké oči, světélkují Mělké vody - sinice, řasy, kořenící rostliny Hluboké vody - hnědé a červené řasy - užití zbylé části spektra Plankton - vznáší se Ryby, paryby, savci, medúzy - plavou Organizmy dna - adaptace Největší hlubiny - horké plyny, organizmy žijí bez fotosyntézy

Vztahy mořského ekosystému Obr. 1b Vztahy mořského ekosystému

DĚLENÍ EKOSYSTÉMŮ: Všechny ekosystémy se v biosféře neustále obnovují a mění. Živá část s neživou si mění látky za pomoci energie. Kolují tak prvky-uhlíku, dusíku, síry, fosforu…. Neživé prostředí dává živému energii a minerální látky, živé vrací odpady látkové výměny. Přirozený ekosystém: energie Slunce - světlo, teplo producent (rostliny) konzument = býložravec (bezobratlý, obratlovec) konzument = masožravec (bezobratlý, obratlovec) rozkladač - biologické odpady, zbytky potravy, zbytky těl

konzument hmyzožravec, masožravec PŘÍROZENÝ EKOSYSTÉM: Obr.4 Obr.9 Obr.6 Obr.3 Obr.8 Obr.5 Obr.7 energie producent Obr.8 konzument býložravec konzument hmyzožravec, masožravec rozkladač Obr.3

EKOSYSTÉM UMĚLÝ: konzument býložravec rozkladač konzument všežravec Obr.13 Obr.11 Obr.11 Obr.16 konzument býložravec rozkladač Obr.14 Obr.12 konzument všežravec energie Obr.10 Obr.15

Zdroje obrázků: Obr.1a,b Učebnice: Kvasničková Danuše. Ekologický přírodopis pro 9.ročník, Třetí, upravené vydání, nakladatelství Fortuna 2009, ISBN 978-80-7373-058-1 Obr.2 a,b Učebnice: Kvasničková Danuše: Ekologický přírodopis pro 6.ročník, Třetí, přepracované vydání, nakladatelství Fortuna, ISBN 80-7168-783-9 Obr.3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Draved-Skov-h%C3%B8jskov4.jpg Obr.4,11 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sun_in_X-Ray.png Obr.5 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Capreolus_capreolus_(Marek_Szczepanek).jpg Obr.6 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lagarta2.jpg Obr.7 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_pup_sitting_on_stone.jpg Obr.8 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Parus_caeruleus1.jpg Obr.9 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Phosphuga_atrata1.jpg Obr.10 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pole_v_Cesku_lan_bez_mezi.jpg Obr.12 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Plowing_ecomat.jpg Obr.13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oedipoda_coerulescens_1_beentree.jpg Obr.14 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Skotsky_nahorni_skot.jpg Obr.15 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:USS_John_C._Stennis_baker.jpg Obr.16 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Krompootdoodgraver_Nicrophorus_vespillo_achter_grassprietje.jpg