Sčítání a odčítání racionálních čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení racionálních čísel
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Společný dělitel … a jak ho najít.
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Násobení a dělení číslem 5
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
Posuň čárku 2.
Rovnice základní pojmy.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
12 CELÁ ČÍSLA.
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Napětí a proud v obvodech
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA DESETITISÍCE
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Aritmetické operace s binárními čísly
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lomené výrazy (8) Dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Matematické operace Velká násobilka.
Druhá mocnina a odmocnina
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Matematické operace Velká násobilka.
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
20.1 Malá násobilka - násobení
Početní výkony s celými čísly: dělení
Matematika 1. ročník Rozklad č. 6.
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Druhá mocnina.
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Kvadratické rovnice.
Nejmenší společný násobek,
Dělení racionálních čísel
Sčítání a odčítání do sta
Transkript prezentace:

Sčítání a odčítání racionálních čísel 18 Sčítání a odčítání racionálních čísel

Postupuj stejně jako u celých čísel – urči znaménko výsledku (podle čísla, které je dál od nuly) příklad vypočítej (sečti čísla se stejnými znaménky, odečti čísla s různými znaménky).

0,25 – 1,5 = - 1,25 -3,4 – 0,45 = - 3,85 -2,6 + (-0,8) = -2,6 – 0,8 = - 3,4 - 5,25 – (-2,1) = -5,25 + 2,1 = -3,15 4,8 – 5,6 = -0,8 0,24 + (-1,3) = 0,24 – 1,3 = -1,06 2,5 – (- 1,32) = 2,5 + 1,32 = 3,82 -0,56 + (-1,8) = -0,56 – 1,8 = -2,36 -5,1 – (-0,47) = -5,1 + 0,47 = -4,63 -1 323,561 + 841,72 = - 481,841 1323,561 - 841,720 481,841

− 7 8 − − 1 6 = −21+4 24 = −17 24 =− 17 24 −2 4 9 − −1 5 6 = −22 9 + 11 6 = −44+33 18 = −11 18 =− 11 18