Přehled televizorů vybavených technologií podporující DVB-T2 H

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZAHNUTÉ OLED TELEVIZE.
Advertisements

Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství Mojmír Hampl Viceguvernér ČNB Žofínské fórum na téma „České zemědělství“ 10. března 2014.
Černoch Michal Školoudová Lenka
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Efektivita a budoucnost zemského pokrytí digitálním televizním vysíláním Konference DIGImedia Praha 12. června 2008 Kamil Levinský ředitel úseku pro transformaci.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Současná situace a očekávané změny zkoušení a certifikace kamerových systémů Zbyněk Görner TESTALARM PRAHA s.r.o. AZL č pro zkoušky I&HAS.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Klubový materiál. Zjednodušený multilevelmarketing cesta za finanční nezávislostí je naše Naše.
1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Pneu & Business 2014 AUDITY PNEUSERVISŮ Michal Krátký 10. září 2014.
Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
KONEČNĚ SPOLU podzim Aktivní karty ČR + SR dosaženo ČR SR = aktivních karet.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Elektrotechnika Přenosová technika
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Přenosová technika Přijímače pro digitální televizní vysílání EL31 Ing. Ludmila Nevařilová.
LCD displeje + princip zobrazení
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Rozvíjíme DVB-T2 a HDTV v ČR
Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
1 Cenová úroveň roku 2005, vývoj cen pro OZ Asociace Energetických Manažerů Partyzánská 7, Praha 7 Sdružení velkých spotřebitelů energie.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Podnikatelské koncepce
IPTV dva roky poté Jan Potůček, DigiZone.cz. Stručná historie září 2005 – zahájení prvního pilotního vysílání IPTV v České republice (Mattes AD, Ostravsko)
Datový sklad Jak analyzovat data za období delší než kalendářní rok? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Aktuální trendy na trhu televizních přístrojů
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Blue-Ray vs. HD-DVD Zbrusu nová technologie Zbrusu nová technologie Nové velkokapacitní multimedia Nové velkokapacitní multimedia Rychlejší čtení a zápis.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Novinky ve vědě a technice Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
CRM a jeho možné využití
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Základní pojmy Standard sítě Důvod vzniku standardů
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Přehled televizorů vybavených technologií podporující DVB-T2 H.265/HEVC Tomáš Krátký vedoucí obchodního oddělení CE HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. Prštné-Kútiky.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí o televizním digitálním vysílání. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku systému.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
Základy firemních financí
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
VSTUP NA TRH SOHO TISKÁREN - 1.segment
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Životní cyklus organizace
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
Webové portály LDS/MDS
Marketingové strategie
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
PARAMETRY KVALITY ELEKTŘINY z pohledu technických norem EU a ČR
Transkript prezentace:

Přehled televizorů vybavených technologií podporující DVB-T2 H Přehled televizorů vybavených technologií podporující DVB-T2 H.265/HEVC Tomáš Krátký vedoucí obchodního oddělení CE   HP TRONIC Zlín, spol. s r.o. Prštné-Kútiky 637, Zlín 760 01 Tel.: 724 342 085 e-mail: kratkyt@hptronic.cz

Vysvětlení použitých pojmů DVB-T Digital Video Broadcasting - Terrestrial neboli pozemní digitální vysílání je aktuálně používané pro šíření TV vysílání a k roku 2021 bude ukončeno DVB-T2 H.264 je standard pro kompresi videa, ekvivalent pro MPEG-4 part 10 též zvané MPEG-4 AVC. Finální podoba byla vytvořena v roce 2003. Úkolem je přenášet obraz ve vyšší kvalitě při nižší přenosové rychlosti (až dvakrát lepší kvalita při stejné velikosti než u MPEG-2). DVB-T2 H.265/HEVC nebo-li High Efficiency Video Coding, tedy doslova „vysoce účinné kódování videa“. Jde o standard schválený v roce 2013 a oproti stávajícímu H.264 nabídne obdobnou kvalitu při nižších, či výrazně nižších datových nárocích a tím pádem i výrazně nižších nákladech na přenos dat, což platí zejména u televizního vysílání.  Norma budoucího TV vysílání v ČR. UHD/4K rozlišení Ultra HD (UHD) nahrazuje Full HD a je přesným čtyřnásobkem jeho rozlišení (proto také 4K) - televizor s obrazovkou Full HD má 1 920 x 1 080 obrazových bodů - televizor s obrazovkou UHD má (minimálně - může mít i více) 3 840 x 2 160 obrazových bodů, tedy 4x tolik co Full HD přehled značek všechny data jsou provedeny nad skupinou těchto značek: Samsung, LG, Philips, Panasonic, Sony, GoGEN, JVC, Hyundai, Finlux (pořadí podle jejich podílu na obratu - trh ČR 2015) Celková váha všech uvedených značek byla v roce 2015 91,5% na obratu trhu v ČR ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK

Nabídka TV přístrojů s DVB-T2 tunery – modely 2015 všechny TV HD/FULL HD rozlišení UHD/4K rozlišení jen DVB-T 37% 61% 0% DVB-T2 H.264 19% 22% 14% DVB-T2 H.265/HEVC 44% 17% 86% ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK modely 2015 - TV 40" + všechny TV HD/FULL HD rozlišení UHD/4K rozlišení jen DVB-T 9% 22% 0% DVB-T2 H.264 24% 41% 14% DVB-T2 H.265/HEVC 67% 37% 86% V roce 2015 z výše uvedených dat jednoznačně vyplývá, že čím byl televizor technicky vyspělý (rozlišení, velikost) tím častěji byl již vybaven potřebným DVB-T2 H.265/HEVC tunerem.

Příklady komunikace modelů vybavených DVB-T2 H.265/HEVC ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK

Nabídka TV přístrojů s DVB-T2 tunery – modely 2016 všechny TV HD/FULL HD rozlišení UHD/4K rozlišení jen DVB-T 23% 50% 0% DVB-T2 (neověřená specifikace tuneru) 7% 15% DVB-T2 H.265/HEVC 70% 35% 100% ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK modely 2016 - TV 40" + všechny TV HD/FULL HD rozlišení UHD/4K rozlišení jen DVB-T 6% 33% 0% DVB-T2 (neověřená specifikace tuneru) 19% DVB-T2 H.265/HEVC 88% 48% 100% Část modelů 2015 (hlavně základní, cenově nejníže postavené modely v menších úhlopříčkách do cca 40“ ) se dál vyrábí a pokračuje v nabídce i v roce 2016. Je reálný předpoklad, že i po spuštění kampaně informující o přechodu na nové DVB-T2 H.265/HEVC vysílání a skutečném zahájení vysílání se budou stále prodávat modely bez potřebných nových tunerů v nejnižších modelových řadách – pro ty zákazníky, kteří jsou maximálně senzitivní na cenu a přechod na nové vysílání budou řešit dodatečně externím set-top-boxem. Ostatní zákazníci v roce 2016 naleznou v obchodní síti většinu modelů již vybavených potřebnými DVB-T2 H.265/HEVC tunery.

podíl UHD/4K rozlišení na prodeji televizorů *) Podíl televizorů s UHD rozlišením podíl UHD/4K rozlišení na prodeji televizorů *)   Euronics - prodejny Euronics - web 2014 8,0% 5,1% 2015 21,6% 20,4% 2016 (1Q) 33,0% 32,5% *) hodnota - obrat v Kč ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK Prodej televizních přístrojů s rozlišením UHD/4K je stále výraznější a očekáváme, že v roce 2016 dosáhne hodnoty 40%. Nabídka modelů v UHD/4K rozlišení - i přes chybějící snadno dostupný zdroj obsahu – je stále širší. V závislosti na úhlopříčce platí, že čím větší velikost tím víc modelů je vybaveno UHD/4K panelem. Z pohledu zákazníků je právě u větších uhlopříček ( 43“a větších) trvalý přesun do kategorie UHD/4K přístrojů - výhodou je lepší obrazová kvalita i při současné úrovni vysílání a také plná vybavenost těchto televizorů a to především právě tunery DVB-T2 H.265/HEVC.

Ceny TV s DVB-T2 a set-top-boxy Při obměně modelových řad 2014/2015 nedošlo ke skokové změně (zdražení) těchto televizorů z důvodu vybavením novým DVB-T2 H.265/HEVC tunerem, ale z důvodu generační obměny nových modelů za staré. V průběhu času došlo meziročně k podobnému vývoji (poklesu) ceny srovnatelných modelů a tudíž pro koncového zákazníka z pohledu ceny nebyl nový H.265/HEVC zásadním nákladem navíc. Toto lze očekávat i při obměně modelů 2015 vs. 2016. Trochu jiná bude situace u základních modelů v menších úhlopříčkách (do cca 40“) v nejnižších cenových segmentech, kde je již teď minimální maržový prostor ze strany značek a reálné výrobní náklady na osazení nových DVB-T2 H.265/HEVC tunerů jsou odhadované v rozmezí cca 400-500 Kč. Tady může nastat situace, že se u těchto modelů promítnou zvýšené náklady do koncové ceny. ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK Samostatné set-top-boxy – zde všichni výrobci čekaly na finální potvrzení technických parametrů a následně teprve zadávají výrobu. První modely s tunery DVB-T2 H.265/HEVC proto očekáváme nejdříve ve 3.čtvrtletí letošního roku předběžně v cenách od cca 600 korun – tedy v hodnotách pro většinu uživatelů se staršími TV přístroji bez vestavěných nových DVB-T2 H.265/HEVC tuneru akceptovatelných.

Děkuji za pozornost a pěkný den ZÁŘÍ – VÝPRODEJ POKRAČUJE + PODPORA PRANÍ START ŠAMPIONÁTUK Děkuji za pozornost a pěkný den