Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Advertisements

Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Smyslové ústrojí 5. ročník
SMYSLOVÉ ORG ÁNY. SMYSLOVÉ ORGÁNY (čidla) Umožňují vnímat podněty z okolního prostředí Obsahují buňky (receptory)- reagují na podráždění Podněty vedou.
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
1 Lidské smysly Smysly jsou prostředkem, pomocí kterého vnímáme své okolí. Pět samostatných smyslových systémů reaguje na různé podněty: ooči umožňují.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_13_Kožní soustava Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Sluch Fyzika??? Zvuk vzniká kmitáním pevných těles.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II.
Podnebné pásy – tropický pás
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Přírodověda 5.tř. opakování
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
Prezentace – výklad učiva
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Ústrojí sluchu a ústrojí pro vnímání polohy a pohybu těla opakování
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Různé podmínky života na Zemi
HMYZ STAVBA TĚLA.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ústrojí hmatu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Markéta Hanzalová Náprstková N13Svaly
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_24_SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
Lidské smysly Naše tělo. ČLOVĚK A JEHO SVĚT Lidské smysly Radka Smetanová VY_32_INOVACE_lidskesmysly_03.
AUTOR: Blanka Petlánová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Slunce.
Základní škola a mateřská škola Bukovec
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
pedagogických pracovníků (NÚV).
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Markéta Hanzalová Náprstková 3.2.9.2.N12Smysly NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: Markéta Hanzalová Náprstková 3.2.9.2.N12Smysly Přírodověda pro 5. ročník CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Prezentace je pokladem pro výklad o pěti smyslech a principech jejich fungování. Poté si žáci zapíší do sešitů informace na žlutém podkladu. Následuje diskuse o závěrečných otázkách a úkolech.

SMYSLY - vnímání informací z okolního světa 1. ZRAK - OKO – světlo, barva, tvar, pohyb světlo projde otvorem v duhovce (zornice – zvětšuje se nebo zmenšuje podle množství světla) projde čočkou dopadne na sítnici, kde se vytvoří převrácený obraz zrakový nerv ho odvede do mozku, který umožní uvidět obraz v nepřevrácené podobě.

2. SLUCH UCHO – vnímání zvuků a polohy ušní boltec – zachycení zvuku zvukovod – vede zvuk k bubínku bubínek se rozechvěje zvuk pokračuje do středního ucha = dutiny se sluchovými kůstkami a pak do vnitřního ucha, kde se nachází tzv. hlemýžď, který vysílá signály do mozku po sluchovém nervu. -také ústrojí rovnováhy

3. ČICH - vůně a pachy - čichové buňky v nosní dutině 4. CHUŤ chuťové pohárky na jazyku 4 chutě: slaná, sladká, kyselá, hořká

5. HMAT kožní tělíska na povrchu těla dotyk, bolest, chlad, teplo Přemýšlej a vyzkoušej: Jak vnímáš barvy ve tmě? Jak vnímáš zvuky pod vodou? Co uděláš, abys necítil nepříjemný zápach? Jak ti chutná jídlo, když jsi nemocný? Uchop tužku do prstů, přilož ji k tváři, na čelo, na špičku nosu. Jak se liší tvé pocity?

ZDROJE: KHOLOVÁ, Helena. Přírodověda pro 5. ročník: Život na Zemi. Všeň: Alter, 2006. ISBN 80-85775-61-1. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. Oko. Dostupné z WWW: <http://www.pes-oko.cz/Uvod.htm> Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. Ucho. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/imgres?q=ucho&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=nRxdrz_18cMPhM:&imgrefurl=http://www.alcca.yc.cz/usi.htm&docid=eAjvLNXFNXt2mM&imgurl=http://www.alcca.yc.cz/usi-obrazky/ucho.png&w=286&h=239&ei=Mha5ToCkJMbUsgalnKy0Bg&zoom=1&iact=rc&dur=325&sig=106312607087189406736&page=1&tbnh=110&tbnw=132&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:12,s:0&tx=94&ty=28>. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. čich. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/imgres?q=%C4%8Dich&um=1&hl=cs&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=I4RsBxs4s9PmaM:&imgrefurl=http://www.lidske-smysly.wbs.cz/Cich.html&docid=QOMVhwPIk9jEdM&imgurl=http://lidske-smysly.wbs.cz/cich/nos.jpg&w=479&h=313&ei=Xhq5TqmjKsrRsgbAg8GiBg&zoom=1&iact=hc&vpx=630&vpy=154&dur=2303&hovh=181&hovw=278&tx=98&ty=82&sig=106312607087189406736&page=1&tbnh=110&tbnw=168&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:4,s:0>. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. Jazyk chuťové pohárky. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/imgres?q=jazyk+chu%C5%A5ov%C3%A9+poh%C3%A1rky&um=1&hl=cs&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=AEKscMpd4pmF9M:&imgrefurl=http://lupacovka8a.webnode.cz/biologie/&docid=3Kzv6FNUr0XOVM&imgurl=http://files.lupacovka8a.webnode.cz/200000029-b8fd5b9f7a/bio-%252520jazyk.jpg&w=310&h=290&ei=ph25Tq5kkN6yBpCfqaQG&zoom=1&iact=rc&dur=388&sig=106312607087189406736&page=1&tbnh=117&tbnw=125&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:6,s:0&tx=51&ty=49>. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. Ruka hmat. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/imgres?q=ruka+hmat&um=1&hl=cs&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=aShlGucLV3G9SM:&imgrefurl=http://www.tyden.cz/rubriky/veda/pred-200-lety-se-narodil-vynalezce-pisma-pro-nevidome_98526.html%3FshowTab%3Ddiskutovane&docid=3aSOqakxmllhZM&imgurl=http://www.tyden.cz/obrazek/braille-ruka-495e3f3dc09eb_275x183.jpg&w=275&h=183&ei=ZSe5TozcNs3esgbd1PTNBg&zoom=1&iact=hc&vpx=501&vpy=169&dur=2052&hovh=146&hovw=220&tx=137&ty=83&sig=106312607087189406736&page=1&tbnh=126&tbnw=168&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:3,s:0>.