Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Aktuální informace o KAP a MAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit AKČNÍ PLÁNOVÁNÍ Informace k tvorbě školních akčních plánů a plánů aktivit r. 2019 (P-KAP) Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz PaedDr. Jiří Polášek 5. 3. 2019 Olomouc

Obsah Výsledky a stav tvorby ŠAP/PA za r. 20(16)17 - 2019 Strategické dokumenty Akční plánování Proč ŠAP/PA, rozdíly mezi ŠAP/PA Hlavní kroky při tvorbě revidovaného ŠAP/PA r. 2019- 2022 Chyby (nedostatky) při tvorbě ŠAP/PA

Výsledky a stav tvorby ŠAP / PA r.2017-2019 1.vlna Bilance účasti středních škol Olomouckého kraje v tvorbě Školních akčních plánů a Plánů aktivit Počet SŠ v Olomouckém kraji 101 Počet škol které vytvořily ŠAP 57 Počet škol, které vytvořily PA 22 Zapojení škol Olomouckého kraje 80% Počet žáků SŠ OK ve šk. r. 2018/19 7050 (jen 1. roč.)

Strategické dokumenty – výchozí zdroje A ZÁSAH STRATEGIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY ČR 2020 DLOUHODOBÝ ZÁMĚR VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY ČR NA OBDOBÍ 2015-2020 NÁRODNÍ ÚROVEŇ STRATEGIE DIGITÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DO ROKU 2020 DLOUHODOBÉ ZÁMĚRY VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY V JEDNOTLIVÝCH KRAJÍCH KRAJSKÁ ÚROVEŇ KRAJSKÉ AKČNÍ PLÁNY (KAP) ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁNY, PLÁNY AKTIVIT ( ŠAP/PA) ÚROVEŇ ŠKOL

Výklad používaných zkratek P-KAP (Podpora krajského akčního plánování) Příjemce NÚV Praha - podporuje všechny kraje KAP (Krajský akční plán) Příjemce všechny kraje IKAP (Implementace krajského akčního plánování) Příjemce všechny kraje Olomoucký kraj realizuje projekt s názvem „Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce“ do kterého je zapojeno 88 škol a 563 pedagogů.

Obecný cíl projektu p-kap Cílem projektu je podpora vzdělávání na středních a vyšších odborných školách v souladu se vzdělávací strategií MŠMT s využitím akčního (strategického) plánování.

Školní akční plán (šap) / Plán aktivit (pa) PROČ TVOŘIT ŠAP/PA?

PROČ TVOŘIT ŠAP/PA? Protože škola chce: propojit cíle v oblasti vzdělávání na 3 úrovních a to: národní, krajské, školské do vzdělávání na škole posílit strategické plánování školy, zvýšit efektivitu systému řízení školy, zvýšit předpoklad pro získání projektů z OP VVV finanční podporou pro školu (viz šablony), zatraktivnit image školy směrem k veřejnosti (škola ví, co chce, systematicky nastavuje a realizuje své cíle), nalézt slabé místo, iniciovat změnu (posun k vyšší kvalitě), zajistit její realizaci a udržovat dosažené výsledky.

šABLONY mšmt pro sš r. 2019 Finanční dotace pro školu: Pro čerpání ze Šablon II. je potřeba mít zpracovaný a schválený alespoň PA. 200 000Kč na školu + 2000Kč na každého žáka 2) Pro 50% finanční navýšení je potřeba mít zpracovaný a schválený ŠAP. 300 000Kč na školu + 3000Kč na každého žáka 3) Pro domovy mládeže bez tvorby plánu: 100. 000,- Kč na subjekt DM+ (počet žáků x 1.800,- Kč) Více informací: MŠMT: tel. 234 814 777

ROZDÍL MEZI ŠAP a PA ŠAP musí zahrnovat všech 6 povinných oblastí intervencí (+ příp. další nepovinné i vlastní) PA zahrnují jen jednu vybranou oblast nebo i více oblastí (povinné, nepovinné i vlastní), Plány ŠAP/PA jsou povinnou podmínkou pro zapojení školy do projektů se zjednodušeným vykazováním tzv. šablony. Plán aktivit lze chápat jako podmnožinu ŠAP. Š A P

Oblasti intervencí /oblasti cíleného rozvoje/ Povinné oblasti intervencí v ŠAP: podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální); podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě;   rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího celoživotního vzdělávání, podpora inkluzivního - společného vzdělávání.

Oblasti NEPOVINNÝCH intervencí Školou volitelné oblasti intervencí: jazykové vzdělávání včetně potřeb infrastruktury, digitální kompetence , čtenářská a matematická gramotnost Do ŠAP/PA lze zařadit další vlastní témata dle potřeb školy

Začínáme tvořit revidovaný šap/pa Hlavní kroky při tvorbě revidovaného ŠAP/PA na r. 2019 - 2022

1. začátek Čím začít?

ukončení první vlny – VYHODNOCENÍ tvorby ŠAP/PA 1. První krok – ukončení první vlny tvorby ŠAP/PA Nejdříve je potřeba školou zpracovat vyhodnocení stávajícího ŠAP/ PA podle Metodiky zveřejněné na portálu NUVIS - is.pkap.cz. /složka Krajské dokumenty/. Jakmile bude mít škola vyhodnocený ŠAP/PA, zašle tento dokument na adresu jiri.polasek@nuv.cz k posouzení. Pokud bude Vaše vyhodnocení dle metodiky NUV, dostane škola souhlas s vyhodnocením. Tímto bude ukončena první vlna tvorby ŠAP/PA za r. 2017 - 2019.

zahájení druhé vlny - tvorba Revidovaného ŠAP/PA V r. 2019 2. Druhý krok – zahájení druhé vlny tvorby Revidovaného ŠAP/PA v r. 2019 Na základě vyhodnocení plnění úkolů v ŠAP/PA z první vlny tvorby, zapracuje škola nesplněné úkoly /pokud platí dále/ a nové úkoly do Revidovaného ŠAP/PA podle Metodiky zveřejněné na portálu NUVIS - is.pkap.cz; Na portále NUVIS is.pkap.cz máte dokument "výstup z analýzy dotazníkového šetření na školách "/, které jste vyplnili v listopadu r. 2018/ s vyznačením stávající úrovně vzdělávání v konkrétních intervencích. Předpokládá se v tvorbě revidovaného plánu Váš posun do vyšší úrovně.

tvorba Revidovaného ŠAP/PA březen – červen 2019 3. Třetí krok – tvorba Revidovaného ŠAP/PA Další postup tvorby Revidovaného plánu bude obdobný jako u první vlny tvorby a to podle Metodiky pro r. 2019. Metodickou podporu od projektu P-KAP NUV Praha na vyžádání školy bude poskytovat: odborný garant projektu P-KAP: PaedDr. Jiří Polášek, mobil 602 756 746, e- mail : jiri.polasek@nuv.cz a metodici konzultanti: Mgr. Tatjana Klimková a Ing. Ilona Raková. Vámi zpracovaný Revidovaný ŠAP/PA budeme konzultovat a po schválení zpracovaného plánu dostanete Schvalovací doložku.

žádost o podporu projektu na „Šablony pro SŠ a VOŠ II“ 4. Čtvrtý krok – podání žádosti školou o podporu projektu na „Šablony pro SŠ a VOŠ II“ Žádost o podporu Šablony pro SŠ a VOŠ II na MŠMT podá škola v termínu dle svého rozhodnutí nejpozději do 29. 11. 2019. Zpracovaná žádost školou o podporu - Šablony na MŠMT musí být doložena: a) výstupem z analýzy dotazníkového šetření na školách b) schvalovací doložkou na ŠAP/PA odborného garanta PKAP

Metodická podpora při tvorbě ŠAP/ PA Metodické materiály pro školy: Metodika tvorby školního akčního plánu včetně příloh, Videometodika „Proč a jak tvořit ŠAP a PA“ - zaslána všem školám, Videoprezentace pro jednotlivé intervence Příklady inspirativní praxe Vše na odkazu: http://www.nuv.cz/p-kap a https://is.pkap.cz Semináře s odborným garantem pro školy Konzultace s odborným garantem pro tvůrce a s garanty za jednotlivé intervence

Chyby při tvorbě šap/pa Jakých chyb (nedostatků) se školy nejčastěji dopouštěly?

Nejčastější nedostatky při tvorbě plánů 1) příliš rozsáhlá charakteristika (kap.1) bez důrazu na podstatné skutečnosti (např. popis jednotlivých oborů na 32 stran, většinou překopírované z výročních zpráv ..) 2) nesprávně provedena analýza strategických oblastí (kap.2) příliš popisný charakter bez stanovení cíle nebyla provedena SWOT analýza nebylo zřejmé, kam se chce škola posunout, co je její prioritou v dané oblasti málokterá škola si dokázala vydefinovat své slabé stránky např. nedostatečná vybavenost odborných učeben 3) Výsledky z analytické části nekorespondovaly s návrhem řešení 4) Nebyla dodržena logická linka: PRIORITY OBECNÝ CÍL KONKRÉTNÍ CÍL ÚKOLY

Nejčastější Nedostatky při tvorbě ŠAP/PA Kap. 4 Návrh řešení – ŠAP/PA příliš mnoho priorit Priority školy mnoho cílů cíle nenavazovaly na priority Obecné cíle nenavazovaly na obecné cíle Konkrétní cíle Kritéria jejich hodnocení příliš obecná neměřitelná nevycházely z konkrétních cílů Úkoly Předpoklady Finanční zdroje Termíny Zodpovědnost Zahrnovaly celé projektové období bez upřesnění např.2017-19 Vlastní,cizí, nikoliv konkrétní částky Nebyla konkretizace např. všichni PP nebo cizí firmy např. ÚP nelze,aby zodpovídal někdo vně školy

DĚKUJI ZA POZORNOST a přeji hodně úspěchů při tvorbě ŠAP/PA PaedDr. Jiří Polášek odborný garant pro Olomoucký kraj jiri.polasek@nuv.cz mob.: 602 756 746 Národní ústav pro vzdělávání Podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Proejekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol