Zpracovala: Helena Cidrychová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Hlavní město Praha Protidrogová politika hl. m. Prahy Krajské oddělení protidrogové prevence PRM MHMP Mgr. Nina Janyšková.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Domov pro osoby se zdravotním postižením Všebo ř ice Z ř izovatel: Ústecký kraj Adresa: Pod Vodojemem 312/3C, Ústí nad Labem Vznik: v roce 1995.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
„PANÍ, NECHCETE SE NAPÍT?“ aneb JAK SE OCITNOUT NA MOŘI VE STÁTĚ, KTERÝ ŽÁDNÉ MOŘE NEMÁ?
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Příspěvek pro seminář Zvláštní dětská zařízení na rozcestí – jak dál?
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Centrum na podporu integrace cizinců
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název vzdělávacího materiálu
Projekt: Šance pro každého žáka
Název vzdělávacího materiálu
Název projektu: Moderní škola
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Biblioterapie jako pomocná ruka
Název projektu: Moderní škola
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Životní cyklus.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Hledáme klíč k právům dětí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
PRŮVODCE PŘIJÍMACÍM ŘÍZENÍM 2019/2020
Hledání biologických kořenů Mikulov, Mgr
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Seznámení s Elrond z.ú..
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Zpracovala: Helena Cidrychová Interakce dítěte a žadatelů v ústavním zařízení v kontextu mezinárodního osvojení Kojenecké ústavy Ústeckého kraje Most Zpracovala: Helena Cidrychová

Mezinárodní osvojení Kojenecké ústavy Ústeckého kraje Most – od r. 2000 do 06.11.2018 -158 dětí Teplice – od r. 2000 do r. 2010 – 43 dětí Rumburk – od r. 2000 do r. 2005 – 5 dětí

  Rok 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Zařízení Most 5 3 2 4 8 9 7 12 10 13 17 19 15 Teplice 1 Rumburk

Zastoupení přijímacích zemí - Most

Dítě pro mezinárodní osvojení nenalezena rodina v ČR Ústecký kraj – specifika návykové látky infekční onemocnění (hepatitidy, syfilis…) prostituce vyšší procento opuštěných romských dětí děti se speciálními potřebami (zdrav. problémy – HCV, smyslové vady, opožděný psychomotorický vývoj…) opakovaně selhávající rodiny (více dětí od jedné matky)

Co naznačuje praxe… negativní dopad občanského zákoníku nepružnost systému – přenos rozhodovacích kompetencí v jednotlivých krocích na soudy = prodloužení celého procesu právního uvolnění pro osvojení prodlužuje se pobyt dětí v KÚ roste věk dětí, které odcházejí do mezinárodního osvojení zdlouhavé čekání na rozhodnutí soudu o svěření do péče před osvojením – nesrozumitelné pro dítě

Co naznačuje praxe… nejmladší dítě do mezinárodního osvojení 10 měs. (rok 2012) nejstarší dítě 67 měs. = 5 let, 7 měsíců (rok 2015)

INTERAKCE – mezinárodní osvojení Informace o výběru žadatelů oznámení z ÚMPOD fotografie žadatelů pohádka či písnička dárek od žadatelů (individuálně)

Příprava dítěte fotografie pohádka, písnička – jazyk dárek

První setkání – příjezd žadatelů úvodní sezení se žadateli (dítě, postup) za KÚ - soc. pracovnice, lékařka, psycholog, „teta“ za ÚMPOD – psycholog (psycholožka) tlumočnice (tlumočník)

První setkání – kontakt s dítětem v prostředí dítěti známém role pozorovatelů, pomocníků kratší, intenzivní reflexe prvního setkání, prostor pro další otázky

První setkání – „Technické“ zázemí možnost ubytování a stravování v zařízení přístup do budovy instruktážní materiály k orientaci v KÚ (v několika jazycích) režim dětí slovníček základních pojmů telefonní kontakty na zaměstnance možnosti vyžití ve městě (vč. mapy)

Nabízené zázemí dvoupokojový apartmán s malým kuchyňským koutem Wi-Fi připojení lednice, pračka, televize…

Nabízené zázemí

Doprovázení v průběhu pobytu sociální pracovnice, psycholog individuální přístup postupné přebírání péče o dítě doprovod (individuálně) otevřená nabídka konzultací – dle potřeby krizové situace (vč. zajištění zdrav. péče o osvojitele) kontakt na pracovníky

Druhé setkání – zhodnocení průběhu interakce sociální pracovnice KÚ psycholožka (psycholog) ÚMPOD sociální pracovnice (pracovník) OSPOD tlumočnice (tlumočník) individuálně, po dohodě – dobrovolnice (dobrovolník)

Pozitiva mezinárodního osvojení šance pro neumístitelné děti v ČR – romské, se zvl. potřebami… přijetí větší sourozenecké skupiny (najednou či postupně) větší ochota pracovat s identitou dítěte a jeho kořeny zpětná vazba kontakt rodin mezi sebou – setkávání rodin

Děkuji za pozornost