Speciálně pedagogické metody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Téma: Práce se zrakově handicapovanými žáky
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
INTEGRACE DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Zdravotně znevýhodněný žák ve škole
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
Různé role zástupce ředitele školy
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Speciální pedagogika (úvod do studia)
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Péče o osoby s afázií.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Práce se zrakově handicapovanými studenty
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Specifické potřeby a služby pro dospělé a seniory
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Základy speciální pedagogiky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Základy speciální pedagogiky
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
 situace, kdy rodina v různé míře neplní základní požadavky a úkoly dané společenskou normou  selhání některého člena nebo členů rodiny, toto selhání.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
9. Tvorba individuálního plánu
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Pedie Co mají společné?.
Péče o osoby s afázií.
Základní pojmy speciální pedagogiky
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Speciálně pedagogické metody Reedukační Kompenzační Rehabilitační

Komplexní rehabilitace (ucelená, komprehenzivní, globální,integrální) Léčebná Pedagogická Psychologická Pracovní Sociální Technická Právní Ekonomická

Speciálně pedagogické zásady vývojovosti reflexnosti rytmizace komplexnosti kolektivnosti přiměřenosti a individuálního přístupu

Typy vývojových vad opožděný vývoj předčasný omezený (zamezený) narušený - progresivní regresivní stagnující scestný

Socializace Začleňování jedince do společnosti - pomocí jazyka - etických a mravních hodnot - způsobu chování - postojů k jevům ve společnosti

Socializace handicapovaných vlivem postižení vnějších podmínek (malá stimulace, nevhodné metodické postupy, nevhodný přístup k jedinci ustrnutí na určitém stupni

Stupně socializace podle Sováka integrace (splynutí s intaktní společností) adaptace (přizpůsobení se) utilita (užitečnost) inferiorita (neupotřebitelnost) --------------------------------- segregace = vyčleňování

Stupně socializace podle Jesenského Plná integrace Vysoká integrace Středně vysoká integrace Nízká integrace ----------------------------------- Nízká segregace Středně vysoká segregace Vysoká segregace

Proměna školy v organizaci (otevřenost – asistent, rodiče) v přístupu (individualizace, IVP) v hodnocení (od interindividuálního k intraindividuálnímu)

Škola musí vytvořit podmínky ekonomické (bezbariérové přístupy,… personální (učitelé znalosti ze spec. ped.) psychologické (příprava rodičů, žáků, atd.)