Střední škola obchodně technická s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ekonomika– národní hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
Stanovení ceny v marketingu
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Cenová politika – klíčová slova
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ing. Veronika Dostálková MBA
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Střední škola obchodně technická s. r. o. Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_II_1_3_Cena Šablona číslo: II Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 3 Autor: Ing. Iva Čevelová

Anotace Materiál seznamuje žáky s pojmem cena v marketingu. Vysvětluje principy cenové politiky podniku a základní metody a strategie tvorby ceny. Autor Ing. Iva Čevelová Klíčová slova Cena, cenová politika podniku, metody tvorby ceny, cenové strategie, slevy a srážky Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Ekonomické předměty, marketing

CENA (P2 – price)

Cena v marketingu CENA = peněžní částka zaplacená na trhu za prodávaný výrobek či službu. Cena vyjadřuje hodnotu, kterou je zákazník ochoten zaplatit za určité zboží → důležitou roli hrají i psychologické aspekty ceny Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří příjmy podniku → její správná volba je velmi náročná

Cenová politika podniku =stanovení pravidel pro správné určení ceny, zahrnuje: cenové cíle podniku metody stanovení ceny strategie tvorby cen nových výrobků změny cen slevy a srážky z ceny

Cenové cíle podniku Maximalizace zisku Růst objemu prodeje Tržní podíl Nejčastější cenové cíle podniku: Maximalizace zisku Růst objemu prodeje Tržní podíl Rychlá návratnost investice Přežití Cenu dále ovlivňuje: poptávka, náklady, konkurence, životní cyklus výrobku, zákon o cenách, daňové zákony aj.

Metody stanovení ceny Metoda podle nákladů – vychází z kalkulace CENA VÝROBCE = náklady + zisk CENA OBCHODU = nákupní cena zboží + obchodní marže (cena výrobce) (náklady obchodu + zisk) Metoda podle konkurence zjistíme cenu konkurence a stanovíme cenu vyšší / nižší / stejnou jako konkurence Metoda podle poptávky - zaměřuje se na vnímání ceny zákazníkem

Strategie tvorby cen nových výrobků Strategie vysokých zaváděcích cen (skimming = sbírání smetany) - využívají prodejci značkového a ojedinělého zboží na trhu Strategie nízkých zaváděcích cen (penetration = pronikání na trh) - rychle proniknout na trh, kde působí konkurence s podobným výrobkem

Změny cen Cena se mění během životního cyklu výrobku nebo z důvodů (nejčastěji): změny nákladů změny cen konkurence změny nasycenosti trhu změny koupěschopnosti poptávky

Slevy a srážky z ceny Výrazný vliv na poptávku zboží mají systémy srážek a slev, např.: srážka při rychlé platbě (skonto) množstevní rabat (sleva) věrnostní sleva (bonus) sezonní srážka funkční srážka prodej na protiúčet

Psychologické triky stanovení ceny (dílčí techniky) Ceny končící číslicí 9 Cenové řady (škatulkování ceny) Zaokrouhlování ceny na stovky, tisíce (prestižní stanovení ceny) Umělé slevy

Kontrolní otázky Co zahrnuje cenová politika podniku? Vyjmenujte možné cenové cíle podniku. Jaké jsou nejčastější metody tvorby ceny a co je jejich podstatou? Jaké jsou nejčastější důvody pro změnu ceny? Jaké slevy a srážky poskytují firmy svým zákazníkům?

Zdroje Není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: MOUDRÝ, M. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008.ISBN 978-80-7402-002-5. SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005, 340s. ISBN 80-86898-48-2 ŠVARCOVÁ, J. a kol. Ekonomie – stručný přehled, 2011/2012. Zlín, CEED 2011. ISBN 978-80-87301-01-2 VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing pro SŠ a VOŠ. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006, 248s. ISBN 80-7168-979-3 Obrázky použity ze sady MS Office, obrázky autora