Polytechnické vzdělávání Seminář k tvorbě ŠAP / PA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Rámcové a školní vzdělávací programy
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Představení oblasti intervence: Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Při jakých činnostech bude oblast intervence uplatňována?
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Plány aktivit/Školní akční plány
Podpora krajského akčního plánování
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Plány aktivit/Školní akční plány
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Informace o projektu IKAP
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Seminář pro tvůrce ŠAP polytechnické vzdělávání, podnikavost,
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Polytechnické vzdělávání Seminář k tvorbě ŠAP / PA

Program semináře Představení účastníků Vymezení polytechnického vzdělávání Metodika tvorby ŠAP, PA Samostatná práce - příklad k tvorbě ŠAP, PA Inspiromat nástrojů Diskuze, závěr Individuální konzultace

Vymezení polytechnického vzdělávání Polytechnické vzdělávání je nutno chápat jako vzdělávání integrující: přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání a jako komplex vzájemných implikací mezi složkami vzdělávání a jednotlivými předmětovými oblastmi: všeobecné složky vzdělávání x odborné složky vzdělávání; společenskovědních a humanitních předmětů x matematiky x polytechnických předmětů x uměleckých předmětů. TECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ PŘÍRODOVĚDNÉ ENVIRONMENTÁLNÍ POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Vymezení polytechnického vzdělávání Definice polytechnického vzdělávání: Vzdělávání poskytující vědomosti o vědeckých principech a odvětvích výroby, znalosti a dovednosti z technických a jiných oborů. Přispívá k rozšiřování poznatků, ale i k vytváření pracovních dovedností a návyků, které jsou využívány v běžném a později i pracovním životě. Cíle polytechnického vzdělávání: rozvíjet znalosti o technickém prostředí a pomáhat vytvářet a fixovat správné pracovní postupy a návyky, rozvíjet znalosti v přírodovědné oblasti a v oblasti environmentální, rozvíjet spolupráci, vzájemnou komunikaci a volní vlastnosti, podporovat touhu tvořit a práci zdárně dokončit, posilovat zájem nejen o technické obory, ale i přírodovědné, environmentální obory.

Vymezení polytechnického vzdělávání Koncept S T E M a jeho nástavby: STEAM (A - art), STREAM (R - wRiting), STEAMIE (IE – include everyone). „Je to způsob nahlížení na problémy a řešení problémů uceleným stylem, porozumění tomu, jak na sebe mohou jednotlivé obory STEM vzájemně působit. Jednoduše řečeno se jedná o průsečík přírodních věd, techniky, technologií a matematiky.“ Beth Howard-Brown & Danny Martinez, Southeast Comprehensive Center

Vymezení polytechnického vzdělávání Nová opatření na podporu odborného vzdělávání: Usnesení Vlády ČR ze dne 9. 1. 2013 č. 8 Č. j.: MŠMT-30 283/2012-211

Vymezení polytechnického vzdělávání

Vymezení polytechnického vzdělávání K čemu nově směřujeme? Technická gramotnost = pohodové zvládání běžných životních situací vyžadujících činnost s technikou Technické vzdělání = jistota pracovního uplatnění   Technické myšlení a talent = cesta k prosperitě

Metodika tvorby ŠAP / PA pro PTV Obecná struktura: 1. Charakteristika školy 2. Analýza stavu a potřeb 3. Stanovení strategických oblastí 4. Návrh řešení – školní akční plán, plán aktivit

Metodika tvorby ŠAP / PA pro PTV Kritérium 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii svého rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují Kritérium 1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery Kritérium 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření Kritérium 3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji Kritérium 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů Kritérium 6. Podpora žáků při vzdělávání (rovné příležitosti) Kvalita pedagogů 3 4 Výuka Kvalitní škola 2 5 Vedení školy Vzdělávací výsledky Koncepce školy 1 6 Podpora žáků při vzdělávání

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Charakteristika školy Text této kapitoly by neměl být pouhým propagačním úvodem dokumentu ŠAP, ale měl by odpovídat na otázku, v jaké pozici se škola nachází v současné době, jaké je její poslání, kam směřuje (vize školy). Lze zařadit: - údaje o zřizovateli školy, roku založení školy, místě působení školy, důležité klíčové události v historii školy, dále informace o vyučovaných vzdělávacích oborech školy, kapacitách a počtech žáků a studentů, personální nejen pedagogické obsazení, prostorové a materiální zázemí, specifika školy (výjimečnost), úspěchy školy, projektová historie. - informace o postupu zpracování ŠAP, složení týmu, z čeho vycházíme, jaký byl postup pro stanovení cílů, jaká jsou očekávání, aj.   Zdroj: Výroční zprávy školy, existující analytické a koncepční dokumenty školy, webové stránky, inspekční zprávy, výstupy projektů realizovaných z minulosti.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Analýza stavu a potřeb Škola by si měla ujasnit, čím konkrétně je příslušná oblast pro její poslání charakterizována, a snažit se odpovědět zejména na následující otázky: Na kterých činnostech se škola v rámci PTV podílí a za jak důležité tyto činnosti považuje? Na jaké překážky při tom škola naráží? Jaké činnosti by škola mohla / chtěla realizovat? Jaká je dosažená úroveň školy v PTV?   Můžete využít vyplněné odpovědi z dotazníku, které je možné případně upravit, rozšířit, okomentovat, zasadit do širších souvislostí školské činnosti apod. Vzhledem k termínům realizace dotazníkového šetření (r. 2015 a 2018) lze výstupy porovnat Popis může mít strukturu: Dosažená úroveň – Realizované činnosti – - Výchozí stav – Cílový stav (Překážky)

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Stanovení strategických oblastí Na základě svých specifik a provedené analýzy škola vydefinuje, do jakého stavu chce příslušnou oblast rozvinout. Uvede, které nástroje/činnosti jsou pro ni důležité, zda se např. průřezově prolínají s dalšími oblastmi, na co bude kladen důraz. Vybere si jednu ze stanovených priorit v příslušné oblasti v metodice nebo si prioritu škola stanoví sama. Pokud škola nestanoví jasnou prioritu v oblasti intervence, pak v této části ŠAPu uvede alespoň pořadí oblastí dle důležitosti, které jim přikládá.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Návrhová část Priorita Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Dílčí úkoly Stanovení cílů - kladení otázek: - CO a PROČ (pojmenování cíle a zdůvodnění důležitosti řešení úkolu) - KDO (angažovanost a delegování zaměstnanců v konkrétním úkolu) - KDY (reálný termín plnění) - JAK (soubor postupných kroků vedoucích k dosahování stanoveného cíle)

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Návrhová část - Priority 1 2 3

Metodika tvorby ŠAP pro PTV 1 2 3

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Návrhová část - Priority Základní úroveň – podpora polytechnického vzdělávání je omezena na realizaci pouze v souladu RVP vyučovaných oborů Mírně pokročilá úroveň – podpora polytechnického vzdělávání probíhá pouze v podobě dílčích aktivit (rozvíjení znalostí a dovedností , které jsou součástí polytechnického vzdělávání, motivační akce pro ZŠ, aplikace různých metod ve výuce – skupinová práce, projektová výuka, laboratorní cvičení, praxe atd.) Pokročilá úroveň – systematická podpora polytechnického vzdělávání (vzájemné propojení polytechnických předmětů a provázání s výukou matematiky, realizace aktivit nad rámec RVP, zapojování do soutěží, spolupráce se ZŠ v regionu) Nejvyšší úroveň – systematická podpora polytechnického vzdělávání a podpora v rámci dílčích aktivit (zpracované plány výuky polytechnických předmětů a matematiky, které jsou vzájemně provázány, individuální podpora žáků, spolupráce s VŠ v rámci maturitních oborů, podpora samostatné práce žáků – spolupráce se zaměstnavateli, VŠ a výzkumnými institucemi) 1 Rozvoj PTV je ve škole podporován. 2 Rozvoj PTV jako celku je ve škole systematicky realizován. 3 Rozvoj PTV je jednoznačnou dlouhodobou strategií školy.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Návrhová část – Obecné cíle Priorita Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Dílčí úkoly 1 Rozvoj PTV je ve škole podporován. Zavést ve škole dílčí aktivity jako základ pro vytvoření funkčního systému podpory a rozvoje PTV pro strategii rozvoje školy Systematizací existujících dílčích aktivit vytvořit funkční systém podpory a rozvoje PTV jako strategie rozvoje školy Zkvalitnit funkční systém podpory a rozvoje PTV jako strategie rozvoje školy 2 Rozvoj PTV jako celku je ve škole systematicky realizován. 3 Rozvoj PTV je jednoznačnou dlouhodobou strategií školy.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Návrhová část – Dílčí cíle Priorita Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Dílčí úkoly Každá úroveň polytechnického vzdělávání v metodice ŠAP obsahuje dílčí cíle v oblastech: Informovanost žáků (rodičů) – medializace polytechnického vzdělávání Zkvalitnění materiálně technického vybavení pro polytechnické vzdělávání Vzdělávání pedagogů v oblasti polytechnického vzdělávání Zkvalitnění výuky / inovace ŠVP Nastavení dalších podmínek pro rozvoj oblasti polytechnického vzdělávání Každý dílčí cíl vyžaduje kritéria hodnocení, dílčí úkoly pro splnění cíle, předpoklady realizace, finanční zdroje, termíny a zodpovědnost.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Priorita Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení ROZVOJ POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ JE VE ŠKOLE PODPOROVÁN Zavést ve škole dílčí aktivity jako základ pro vytvoření funkčního systému podpory a rozvoje PTV pro strategii rozvoje školy Zvýšit informovanost žáků (rodičů) o PTV Škola má zpracovaný komunikační plán a stanovené nástroje, 2 x ročně plán vyhodnocuje. P - D - C - A Zájem vedení školy, vlastní zdroje, 2021, ZŘ Úkoly

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Priorita Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení ROZVOJ POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ JE VE ŠKOLE PODPOROVÁN Zavést ve škole dílčí aktivity jako základ pro vytvoření funkčního systému podpory a rozvoje PTV pro strategii rozvoje školy Zvýšit povědomí žáků o PTV prostřednictvím realizace aktivit Alespoň jedna aktivita ročně Zorganizovat DOD pro žáky ZŠ Zájem ZŠ, Vlastní zdroje, 2021, ZŘ Zorganizovat workshop pro žáky ZŠ Zájem vedení školy, vlastní zdroje, 2021, ZŘ Úkoly

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Priorita Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení ROZVOJ POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ JE VE ŠKOLE PODPOROVÁN Zavést ve škole dílčí aktivity jako základ pro vytvoření funkčního systému podpory a rozvoje PTV pro strategii rozvoje školy Zvýšit povědomí žáků o PTV prostřednictvím realizace aktivit 1 x měsíčně a 1 x ročně Zajistit mediální publicitu (web, školní časopis, FB) Prezentovat PTV na DOD Zkvalitnit výuku PTV spoluprací se zaměstnavateli Každý 3 ročník 2h tandem. výuky a 1 x exkurze Tandemová výuka ve spolupráci s… Exkurze do… Zájem vedení školy, vlastní zdroje, 2021, ZŘ Úkoly

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Metodika tvorby ŠAP / PA http://www.nuv.cz/folder/257/ pro ŠAP 2019-22 http://www.nuv.cz/folder/89/ pro ŠAP 2016-18 Videometodika projektu P-KAP https://www.youtube.com/playlist?list=PLfUxHiBxhHIJLs3eDzEL9DpHSoX2-l_d6 Sborník z Konference k polytechnickému vzdělávání, Projekt TTnet http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2016/TTnet17a_4_1_.pdf Příklady inspirativní praxe http://www.nuv.cz/p-kap/zajimavosti-a-inspirativni-priklady-z-praxe https://www.pdf.upol.cz/nc/ktiv/ Pro zájemce  Revize RVP + podkladová studie k PTV http://www.nuv.cz/t/navrh http://www.nuv.cz/file/3517/

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Prostor pro vaše dotazy

Případová studie zpracování ŠAP pro PTV Škola se zapojila do diseminace mezinárodního projektu Green Wheels. Cílem projektu bylo vytvoření otevřených vzdělávacích materiálů pro oblast provozu, oprav a servisu hybridních a elektrických vozidel s využitím inovativních metod a přístupů pro vzdělávání žáků i učitelů.

Případová studie zpracování ŠAP pro polytechnické vzdělávání

Případová studie zpracování ŠAP pro polytechnické vzdělávání

Případová studie zpracování ŠAP pro polytechnické vzdělávání

Případová studie zpracování ŠAP pro PTV Škola se zapojila do diseminace mezinárodního projektu Green Wheels. … Zpracujte návrh části ŠAP pro PTV pro dané dílčí cíle, případně uveďte další oblasti podpory, kde je možné výstupy projektu uplatnit. Výstupy pro studenty: otevřený e-learningový systém, vzdělávací materiály (vzdělávací texty, videa, testy, pracovní listy), online obrazový slovník. Výstupy pro učitele: manuál pro práci v systému, učitelská příručka pro využití pracovních lisů, hodnotící zpráva metodiky inovativních metod a přístupů pro výuku (badatelská výuky, metoda CLIL, obrácená třída, aj.) Výstupy pro školy: osnovy pro předměty s uvedeným zaměřením nebo pro určitou část výuky, výsledky učení pro jednotlivé moduly, metodika ECVET.

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Priorita Předpoklady Finance Termíny Zodpovědnost Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení Úkoly 1. Informovanost žáků (rodičů) – medializace polytechnického vzdělávání 2. Zkvalitnění materiálně technického vybavení pro polytechnické vzdělávání 3. Vzdělávání pedagogů v oblasti polytechnického vzdělávání 4. Zkvalitnění výuky / inovace ŠVP 5. Další nástroje pro rozvoj PTV

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Děkuji za spolupráci. Prostor pro vaše dotazy.

Inspiromat – informovanost žáků (rodičů) + medializace PTV Sdílení laboratoří a dílen s partnery zejm. ZŠ Webová stránka školy, soc. sítě, Soutěže různého druhu Jiná média – tisk, rozhlas, TV Kroužky pro žáky, besedy s rodiči Exkurze, motivační přednášky Propagační materiály školy Zapojení absolventů do aktivit/výuky školy Zájmové, neformální vzdělávání, volnočasové aktivity Zapojení do krajských, národních projektů Dny otevřených dveří Stipendia pro žáky Školní environmentální projekty Zkvalitnění spolupráce se zaměstnavateli, VŠ a dalšími SŠ Aktivity zaměřené na propagaci oboru a nábor

Nejčastější témata - materiálně technické vybavení Energetické opravy školy Rekonstrukce dílen Vybavení pro EVVO Vybudování laboratoří Bezbariérovost školy Modernizace učebny Zkvalitnění IT (HW, SW, sítě, konektivita) Nákup učebních materiálů Tvorba učebních materiálů Spotřební materiál pro laboratoře, OV Vybavení pro kroužky, volnočasové aktivity Pořízení didaktické techniky Bezpečnost školy Propagační a marketingové materiály

Nejčastější témata - Vzdělávání pedagogů Odborná praxe u zaměstnavatele vč. zahraniční Akreditované vzdělávání učitelů Odborný výcvik u zaměstnavatele Odborníci ve výuce (včetně tandemu) Neakreditované vzdělávání učitelů Metodické semináře Exkurze Stáže učitelů ve firmách Jazykové vzdělávání vč. odborného Vzdělávání instruktorů Sdílení výukové materiály Pořízení studijní literatury Studijní zahraniční cesty vč. výměn pedagogů Učitelské portály Koordinátor EVVO Motivační semináře IT kurzy, licence Workshopy na výměnu zkušeností

Nejčastější témata – Zkvalitnění výuky/inovace ŠVP Projektová výuka, aj. Nabídka volitelných předmětů Provázání teoretických předmětů s matematikou Odstranění duplicit v ŠVP Výstupy oborových komisí Aktivizující metody výuky Inovace ŠVP Optimalizace tematických plánů Exkurze Zahraniční stáže Mezigenerační učení Obsahový soulad teoretických předmětů a OV Výuka odborných předmětů v cizím jazyce, CLIL Zavedení tandemové výuky Podpora práce předmětových komisí Práce s nadanými žáky Podpora SOČ Zapracování výstupu ze vzdělávání PP Konzultace s odborníky Diskuze s VIP osobnostmi

Nejčastější témata - další nástroje pro rozvoj oblasti PTV Prostor pro vaše nápady

Doporučení ke zpracování ŠAP (+ pro PTV) Zvažte, zda budete zpracovávat ŠAP nebo PA. Promyslete, jaké mají být skutečné přínosy dokumentu, kolik osob je třeba do tvorby zapojit. …………………… 1. Zvažte a rozhodněte, zda se v oblasti intervence zaměříte na rozvoj polytechnického vzdělávání v rámci celé školy nebo části školy, u všech oborů nebo jen u některých, anebo jen u vybraných předmětů. 2. Proveďte analýzu stávající stavu každé oblasti polytechnického vzdělávání uvedené v metodice tvorby ŠAP (informovanost, M-T vybavení, vzdělávání PP, ŠVP, další nástroje pro podporu PTV) 3. Zhodnoťte přínosy jednotlivých aktivit pro polytechnické vzdělávání a přiřaďte školu k úrovni stavu polytechnického vzdělávání. 4. Navrhněte nové nebo navazující aktivity vedoucí k rozvoji polytechnického vzdělávání. 5. Naformulujete dílčí cíle a nástroje k navrženým aktivitám.

Doporučení ke zpracování ŠAP pro PTV Několik otázek k tvorbě ŠAP v oblasti PTV Budete dále rozšiřovat PTV? V jaké konkrétní oblasti - v jakých oborech, předmětech? Jaký je plánovaný posun? Jaké aktivity v současné době realizujete na podporu PTV? Jaký postup (formu) byste zvolili pro nastartování nebo rozšíření aktivit PTV? V čem vidíte aktuální problémy nebo překážky? Co k rozvoji PTV budete potřebovat s ohledem na stávající materiálně technické zabezpečení či vybavení? Co bude třeba udělat v personální oblasti? Jaká další opatření by vám pomohla? Jaké budete realizovat propagační aktivity – medializovat změny/informace o PTV? Jakým způsobem bude PTV provázáno s jinými oblastmi povinných i nepovinných intervencí? Jaký je potřebný čas pro realizaci změn/pro viditelný plánovaný posun? Promítnou se změny do ŠVP – v jakém časovém horizontu?

Šablony II. pro PTV

Metodika tvorby ŠAP pro PTV Diskuze Prostor pro vaše závěrečné dotazy

Děkuji za pozornost Ing. Bc. Tomáš Cimbálník E: tomas.cimbalnik@nuv.cz T: +420602421243 Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz