Výroba železa a oceli - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

VÝROBA OCELI – KYSLÍKOVÝ KONVERTOR
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VYSOKÁ PEC – SUROVINY A PRODUKTY
Výroba železa Železné rudy : Magnetovec(magnetit) až 70% Fe
Ocel – složení, vlastnosti
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Při výrobě železa se využívají také redoxní reakce
Výroba železa a oceli.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_01
K O V Y ŽELEZO - Fe VY_32_INOVACE_05 - ŽELEZO.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Výroba železa.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
Výroba železa.
Anotace Materiál slouží jako podpůrný při vyvozování pojmů výrobní proces, obchod, služby.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Řešení otázek na železo
Hliník Stříbrolesklý měkký kov III.A skupiny Vodič tepla, elektřiny
Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ
1. Electrická oblouková pec 5 Hlavní kroky 1. Sázení 2. Tavení vsázky 3. Oxidační údobí 4. Redukční údobí a legování 5. Konečná deoxidace a odpich.
Kovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Železo Richard Horký.
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Výroba oceli (zkujňování surového železa)
Základy chemických technologií 2009
ELEKTROMAGNET.
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
Výroba surového železa
ŽELEZNÉ RUDY A JEJICH TĚŽBA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Elektrolýza ZŠ Velké Březno.
Chemické rovnováhy (část 2.4.)
Výroba kovů.
Inspiromat pro technické obory 2
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
KOVY I ŽELEZO, HLINÍK. ŽELEZO latinský název Ferrum značka Fe vlastnosti: šedý, lesklý, pevný, magnetický kov, vysoká hustota, nesloučené se v přírodě.
KOVY Výroba kovů redukcí ze sloučenin. KOVY  významná skupina látek využívaná od starověku  většina kovů se v přírodě vyskytuje vázaná ve sloučeninách.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
Magnetické vlastnosti látek
Materiály a technologie
Výroba surového železa
Laboratoř Mgr. Helena Roubalová
VÝROBA ŽELEZA A OCELI - VYSOKÁ PEC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výroba železa Chemie pro 9. ročník ZŠ.
Výroba kovů.
Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
Název vzdělávacího materiálu Železo
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_ 52_INOVACE_06_ výroba_železa_ad2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočty z chemických rovnic
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Prvky skupiny železa 2. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Ch.8.We.02_Kovy_priklady_vlastnosti_vyuziti.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CHEMICKÝ KUFR Redoxní děje
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Transkript prezentace:

Výroba železa a oceli - opakování 1) Popiš z jakých surovin, v jakém zařízení a jakým postupem se vyrábí surové železo. 2) Vysvětli, jak souvisí následující chemická rovnice s výrobou železa: Fe2O3 + 3CO → 2Fe + 3CO2 3) Co je to litina a k čemu se používá? Co je to struska a k čemu slouží? 4) Jakým postupem a z čeho se vyrábí ocel?

5) Proč se železný šrot nechává před použitím v nístějových pecích co nejvíce zrezavět? 6) Na čem závisí vlastnosti vyrobené oceli? 7) Uveď dva příklady, k čemu se používá litina a dva příklady, k čemu se používá ocel.