Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Zájmena přivlastňovací a ukazovací
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN TEN, NÁŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Zájmena = pronomina.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_583_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ZÁJMENA (pronomina).
ZÁJMENA Český jazyk 5. ročník ZŠ
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy zájmen, žáci si pak.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Druhy zájmen Rozlišujeme zájmena: a) osobní g) záporná
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_489_Druhy zájmen 2 AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zájmena Druhy zájmen 6. ročník.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
83.1 Skloňování zájmen, druhy
Zájmena = pronomina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Co víme o zájmenech prezentace
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Najdi v říkance všechna zájmena ZÁJMENA Co už známe Leze žába do bezu, já tam za ní polezu,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_20_Tvarosloví - souhrnné opakování Autor.
Z ÁJMENA Bc. K. Matějková. Z ÁJMENA zastupují podstatná jména a přídavná jména mohou na věci ukazovat ohebný slovní druh přesný význam poznáme vždy z.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 5 - zájmena Mluvnice pro 2. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C57Čj6_ Zájmena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_17
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_18 18 zájmena autor: Mgr. Blanka Kunderová
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
Zájmena Bc. K. Matějková.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
Věta se skládá ze slov Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_06_SLOVNÍ DRUHY_ZÁJMENA 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zájmena.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ3_11_Zájmena
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Zájmena Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupkpvá ZÁJMENA Mgr. Martina Chňoupkpvá

Co jsou vlastně zájmena? Zájmena ________na jiná slova v textu nebo na ně ______. Dělíme je na: ______ ____________ _________ _______ ________ odkazují ukazují osobní přivlastňovací ukazovací tázací vztažná neurčitá záporná

Podtržená slova nahraďte zájmeny: Sedl jsem si vedle Petra. Jitka přišla včas. Radil se s přáteli. To je bratrova kniha. Blížil se k zahradě. Bez matčina souhlasu nejdu. Sedl jsem si vedle něj. Ona přišla včas. Radil se s nimi. To je jeho kniha. Blížil s k ní. Bez jejího souhlasu nejdu.

Doplňte správné tvary podle kontextu. VZOR: mluví o (já) = mluví o mně viděl (já) _____, o (vaše) ____ zahradě, s (ten) ____ domem, pošlu (on) ____ dopis, dítě se (já) ___ bojí, jistě (ona) ___ zpozoroval, bez (můj) _____ bratra, k (tvůj) ________ matce, přes (tvůj) _________ námitky, k (ty) ____ nástrojům, mluvil o _____ (já), se (svůj) ______ pes, rozumím si s (on) ____ , přes (vaše) _____ ves, přiveze (já) ____ mě vaší tím mu mě ji mého tvé/tvojí tvé/tvoje těm svým mně ním vaši mě

Určete druhy zájmen: ten ukazovací sám s tebou osobní leckdo neurčité koho někdo nic žádnému můj bez nás já s nimi co? ukazovací osobní neurčité vztažné záporné přivlastňovací tázací

Vyřešte křížovku: Á Z A C Í P O R N É J I M Ě E U Š V CH T urči druh zájmena: co? urči druh zájmena: žádný doplň tvar zájmena ona: neviděl jsem ....... doplň tvar zájmena já: dívej se na ....... doplň tvar zájmena on: ........ to nepovím doplň tvar zájmena náš: na ......... cestu doplň tvar zájmena váš: o ........ vedoucích

Vyhledejte zájmena a určete jejich pád. My už tam nechceme jít. Podej mi to. Chtěl jsem to mít už za sebou. Zavolal jsem mu. Čemu se divíš? Nic neviděl. Někdo několikrát zapískal. Přede všemi mě pochválil. 1. pád 3. pád 7. pád 4. pád 7. pád; 3. pád

Zformulujte legendu k následující doplňovačce: Š I M Á Í Y Ě

V osmisměrce vyhledejte pouze neurčitá zájmena, mohou být v různých tvarech: K J A Ý S I D N CH E Š V O Ž T R Ě L C M U Č Nápověda: V osmisměrce je 8 neurčitých zájmen. Tajenku (písmena, která po vyškrtání všech neurčitých zájmen zbydou) použijte ve větě.

Vyhledejte v textu zájmena a určete jejich druh: PŘÍČINY VÁLEK MEZI EVROPSKÝMI PANOVNÍKY. Poslušen rozkazů Jeho Blahorodí, vyprávěl jsem mu o revoluci za prince oranžského, o dlouhé válce s Francií, do níž se onen princ pustil a již obnovila jeho nástupkyně, nynější královna. Do té války jsou zapleteny největší mocnosti křesťanstva a dosud trvá. Na jeho žádost jsem vypočítal, že v jejím průběhu padl snad nějaký milión Jahuů. Dobyto bylo možná sta nebo více měst a pětkrát tolik lodí bylo spáleno nebo potopeno. Tázal se mě, co bývá příčinou nebo pohnutkou k tomu, že se jedna země dá do války s druhou. Řekl jsem, že je jich bez počtu. Zmíním se toliko o několika nejhlavnějších. Jonathan Swift: Gulliverovy cesty

Procvičení: Učebnice strany 15-19.

POUŽITÁ LITERATURA: STYBLÍK, V. a kol. Český jazyk pro 7. ročník ZŠ, SPN. SWIFT, Jonathan. Gulliverovy cesty.