Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13. Rezistor a elektrická vodivost
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Reostat. Dělič napětí (potenciometr)
FYZIKA 9. ročník REOSTAT Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
FY_098_ Elektrický proud v kovech_Reostat
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
odpor vodiče, supravodivost
Reostat Potenciometr- dělič napětí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Elektrické měřící přístroje
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Schematické značky - opakování
Elektrické měřící přístroje
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektrický odpor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Vlnění Vznik vlnění.
09 REOSTAT - DĚLIČ EL.NAPĚTÍ A REGULÁTROR EL. PROUDU
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektronické součástky a obvody
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektronické součástky a obvody
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne:4.2.2014 Název: VY_32_INOVACE_6C_F8_09_Reostat a dělič napětí Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Elektřina a magnetismus Ročník: 8. ročník Klíčová slova: odpor, reostat, dělič napětí

Anotace Materiál slouží k představení reostatu jako elektrotechnické součástky, její stavby a funkci.

Reostat a dělič napětí

Opakování 1. Co je to odpor? 2. Co je to rezistor? 3. Co je to reostat? 4. Jak se nazývá měřič el. proudu? 5. Jak se nazývá měřič el. napětí?

Regulace svitu žárovky Regulace lze dosáhnout dvěma způsoby: změna napětí změna v odporu

Reostat Elektrotechnické značky Keramický váleček, na kterém je navinut odporový drát Tento drát ke vyveden ke dvěma zdířkám A a B Pokud zapojíme reostat do obvodu k těmto zdířkám → odpor reostatu celý (např. 100 Ω)

Reostat K válci s odporovým drátem dosedá pohyblivý jezdec s dalším vývodem ke zdířce C Je-li reostat zapojen ke zdířkám A a C, prochází proud jen jeho částí → má odpor Rx

Reostat

Dělič napětí Zapojíme-li reostat do obvodu tak, jako je uvedeno na obr. v učebnici (str.90) → můžeme velikost proudu ovlivnit změnou napětí Jezdec jakoby odděluje napětí z celkového napětí reostatu

Citace AUTOR NEUVEDEN. cez.cz [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.cez.cz/edee/content/microsites/elektrina/2-1.htm AUTOR NEUVEDEN. 3zscheb.unas.cz [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://3zscheb.unas.cz/e-learning/fyzika%20web/elodporvykl.htm AUTOR NEUVEDEN. oskole.sk [online]. [cit. 4.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.oskole.sk/?id_cat=3&clanok=5058