Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Povinnosti a odpovědnost při přípravě a provádění staveb
Stavební zákon po novele s účinností od
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Osnova přednášek: 1.Základní právní pojmy, zásady správního řízení, státní správa a územní samospráva 2.Základy struktury a orgánů Evropské unie Zásady.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Veřejnoprávní smlouva - § 116
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Stavební zákon Autorizace
Ochrana životního prostředí VE STAVEBNÍM PRÁVU
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Stavební uzávěry Krajský úřad Plzeňského kraje
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Výklad č. 84 č.j. 2551/ Společná řízení  k § 115 odst. 11 vodního zákona a § 140 správního řádu.
Zpracovala: Ivana Průchová, podzim Vyvlastňování pozemků a staveb teze.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Stavební právo. NOVÝ STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k , velká novela k
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Vodní zákon a stavební zákon Vztah zákonů po novele.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
1 Ing. Zdeňka Fialová ředitelka odboru Stavební úřad NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA A SPOLEČNÉ ŘÍZENÍ.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
Novela stavebního zákona a zákonů souvisejících
STAVEBNÍ ZÁKON Připravovaná novela SZ Základní změny v právní úpravě
Co očekáváme od rekodifikace stavebního práva
Informace o novelách SZ v roce 2016 a o projednávané novele SZ
Stavební právo.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
náměstek Ministerstva životního prostředí
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Odbor životního prostředí MHMP
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Umisťování staveb.
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Stavební zákon Od října 2017.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_STAVEBNÍ.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Stavební pozemky (teze)
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Právní úprava urychlení výstavby vybraných staveb
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Transkript prezentace:

Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb VII. ročník MORAVSKÉHO DOPRAVNÍHO FÓRA Olomouc 9. 4. 2018

Novela stavebního zákona zákon č. 225/20017 Sb., vyhlášený ve Sbírce zákonů č. 82 dne 31. 7. 2017 účinnost 1. ledna 2018 zákon, kterým se mění stavební zákon a dalších 44 zvláštních zákonů

Základní koncepční změny v novele SZ Jedno rozhodnutí – společné řízení Spojení procesů posuzování vlivů na životní prostředí s povolováním stavby Užívání staveb Dokládání majetkoprávních dokladů

A. Jedno rozhodnutí Změna principu: jedno povolovací – společné rozhodnutí pouze na žádost stavebníka územní rozhodnutí a následné stavební povolení (zachování dnešního principu)

PŘEHLED KOMPETENCÍ STAVEBNÍCH ÚŘADŮ

A. Jedno rozhodnutí Společné povolení, na základě kterého se stavba umisťuje a povoluje lze vydat u staveb v působnosti obecného stavebního úřadu staveb drah staveb dálnic, silnic, místních komunikací a veřejně přístupných účelových komunikací vodních děl staveb v působnosti MPO Příslušným k vydání společného povolení je stavební úřad příslušný k povolení stavby. 6

A. Jedno rozhodnutí Posílení postavení orgánů územního plánování: dotčený orgán + vydání závazného stanoviska z hlediska: souladu záměru s územně plánovací dokumentací souladu záměru s cíli a úkoly územního plánování bez ohledu na to, který stavební úřad bude rozhodovat neplatí pro stavební záměry, které nevyžadují stavební povolení ani ohlášení v případě řízení u ORP závazné stanovisko zajistí SÚ

A. Jedno rozhodnutí Soubor staveb příslušný k vedení řízení ten SÚ, který by byl příslušný k povolení stavby hlavní ostatní SÚ a úřad územního plánování v postavení DO vydávají závazná stanoviska vodní dílo, které vyžaduje povolení k nakládání s vodami, jako vedlejší stavba

B. EIA a povolení stavby bude zajištěno respektování požadavků Směrnice EIA celý proces územního/společného řízení bude veden v součinnosti SÚ s orgánem EIA k žádosti o vydání jednotného povolení stavebník doloží jednu dokumentace – její součástí bude samostatná část o vlivech na ŽP

C. Užívání staveb - kolaudace kolauduje ten SÚ, který stavbu povolil ruší se forma „oznamování“ užívaní staveb kritéria pro kolaudaci zůstávají beze změny možnost „překlopení“ do kolaudačního řízení z důvodů: nesplnění kritérií pro kolaudaci projednání nepodstatných odchylek od ověřené PD stanovení podmínek pro užívání

C. Užívání staveb - kolaudace Kolaudují se stavby: 1. podmínka – forma povolení stavby která je uvedena v § 103 odst. 1 písm. e) bodech 4 až 8, nebo u které postačí ohlášení stavebnímu úřadu podle § 104 odst. 1 písm. a) až d) a k), nebo u které postačí ohlášení podle zvláštního právního předpisu (§ 15a vodního zákona), nebo která vyžaduje stavební povolení

C. Užívání staveb - kolaudace 2. podmínka – druh stavby stavba veřejné infrastruktury a další stavby, jejíž vlastnosti nemohou budoucí uživatelé ovlivnit stavba, u které bylo stanoveno provedení zkušebního provozu změna stavby, která je kulturní památkou

D. Majetkoprávní doklady Není-li žadatel vlastníkem pozemku nebo stavby a není-li: oprávněn ze služebnosti nebo z práva stavby požadovaný stavební záměr nebo opatření uskutečnit, dokládá souhlas vlastníka pozemku nebo stavby. Souhlas musí být vyznačen na situačním výkresu není třeba, je-li stavební záměr titulem pro vyvlastnění

D. Majetkoprávní doklady Dosavadní úprava územní řízení → vyvlastňovací řízení → stavební řízení → tendrové řízení (vybrání zhotovitele). Dnešní úprava územní řízení → vyvlastňovací řízení → stavební řízení → tendrové řízení nebo společné řízení → vyvlastňovací řízení → tendrové řízení (vybrání zhotovitele)

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Marcela Pavlová, náměstkyně ministryně pro řízení sekce výstavby a veřejného investování e-mail: marcela.pavlova@mmr.cz tel.: +420 224 862 267 GSM: +420 731 628 446