PORADY STAVEBNÍCH ÚŘADŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti SEI z kontrol energeticky úsporných opatření v budovách
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Krajská hygienická stanice jako dotčený orgán státní správy
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
V souvislosti s množícími se snahami o stanovení dešťových kanalizací kanalizacemi pro veřejnou potřebu dle ust. § 1 odst. 4 zákona o vodovodech a kanalizacích.
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Nová koncepce a změny v činnosti Státní energetické inspekce v souvislosti s novelami zákonů č. 458/2000 Sb. a č. 406/2000 Sb. Činnost územního inspektorátu.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Stavební úřady Obecné stavební úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Ochrana před neionizujícím zářením PŽP II Teze přednášky Podzim 2009.
Úspory energie a regenerace
Legislativa.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Energetická legislativa v ČR v roce 2007 a další výhled JUDr. Ivanka Boušová MPO ¨
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Ochrana životního prostředí při vybraných činnostech.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Dokumentace k zajištění BOZP
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Stavební právo. NOVÝ STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k , velká novela k
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Zkušenosti se zaváděním vyhlášky MV č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb do praxe plk.Ing. Rudolf Kaiser plk.Ing. Rudolf Kaiser.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
ZÁKON O OCHRANĚ OVZDUŠÍ A LOKÁLNÍ TOPENIŠTĚ Kurt Dědič – odbor ochrany ovzduší MŽP Enviro Ostrravice,
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
Zneškodňování odpadních vod v malých obcích
Stavební právo.
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Novela zákona o místních poplatcích
Odbor životního prostředí MHMP
Speciální izolace BJ13.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Aktuální novely hlukové legislativy ve vztahu k záměrům těžby a EIA
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Kanalizační Přípojky F-M
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Transkript prezentace:

PORADY STAVEBNÍCH ÚŘADŮ DUBEN 2018

PORADA STAVEBNÍCH ÚŘADŮ 2016 povinnost provozovatelů zdrojů hluku technickými, organizačními a dalšími opatřeními zajistit, aby hluk nepřekračoval hygienické limity vymezení chráněných prostor – školní hřiště není chráněným venkovním prostorem

Novelizace § 77 zákona o ochraně veřejného zdraví účinnost od 1. 12 Do § 77 zákona o ochraně veřejného zdraví doplněny odstavce 2 až 5 - stanoven postup pro umísťování staveb do území zatíženého zdroji hluku a pro umísťování zdrojů hluku

Postup naplnění požadavků § 77 do doby celorepublikového usměrnění ponechán v působnosti jednotlivých krajských hygienických stanic

10. 5. 2016 vydalo Ministerstvo zdravotnictví ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj METODICKÉ USMĚRNĚNÍ K POSTUPU ORGÁNU OCHRANY VEŘEJNÉHO ZDRAVÍ A STAVEBNÍCH ÚŘADŮ PODLE § 77 ZÁKONA Č. 258/2000 Sb.

§ 77 odst. 2 zákona o ochraně veřejného zdraví v případě, že je v platné územně plánovací dokumentaci uveden záměr, u kterého lze důvodně předpokládat, že bude po uvedení do provozu zdrojem hluku nebo vibrací, zejména z provozu na pozemních komunikacích nebo železničních drahách, nelze ke stavbě, která by mohla být tímto hlukem či vibracemi dotčena, vydat kladné stanovisko orgánu ochrany veřejného zdraví, aniž by u ní byla přijata opatření k ochraně před hlukem nebo vibracemi NEVZTAHUJE SE NA ÚZEMNÍ REZERVY

PODMÍNKY ZÁVAZNÝCH STANOVISEK PŘI UMÍSŤOVÁNÍ STAVEB RODINNÝCH DOMŮ Předložit výsledky měření hluku pro kontrolu parametrů neprůzvučnosti (umístění stavby v hlukově zatíženém území) pro kontrolu splnění hygienických limitů při provozu zdroje hluku (tepelná čerpadla, vzduchotechnická zařízení)

§ 4 odst. 6 stavebního zákona NOVĚ STANOVÍ-LI DOTČENÉ ORGÁNY VE SVÉM ZÁVAZNÉM STANOVISKU PODMÍNKY, JSOU PŘÍSLUŠNÉ KONTROLOVAT JEJICH DODRŽOVÁNÍ STAVEBNÍ ÚŘAD POSKYTNE SOUČINNOST POTŘEBNOU KE KONTROLE TĚCHTO PODMÍNEK ale dle současné právní úpravy není u rodinných domů vedeno žádné řízení související s uvedením stavby do užívání ze strany KHS JmK od 1. 12. 2015 vydáno cca 15 000 dokumentů souvisejících s umístěním a povolením staveb rodinných domů

Přiměřené použití § 115 odst. 1 stavebního zákona, dle kterého může stavební úřad stanovit, že stavbu lze užívat jen na základě kolaudačního souhlasu, KHS JmK nepovažuje za účelné, neboť by vedlo k dalšímu zatěžování pracovníků stavebních úřadu, a proto…

ŽÁDOST O SOUČINNOST žádáme, aby byla KHS JmK v případech, kdy v závazném stanovisku stanovila podmínku na doložení výsledků měření hluku, přizvána na poslední (pravděpodobně poslední) kontrolní prohlídku stavby Předložení výsledků měření hluku, na základě nichž bude prokázáno splnění hygienických limitů stanovených nařízením vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 30 zákona o ochraně veřejného zdraví je jedním ze základních předpokladů pro zabezpečení ochrany veřejného zájmu v oblasti ochrany veřejného zdraví

HLUK Hlukem se rozumí zvuk, který může být škodlivý pro zdraví a jehož imisní hygienický limit stanoví prováděcí právní předpis (nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů)

CO NENÍ HLUKEM Hlukem není zvuk působený hlasovým projevem fyzické osoby, nejde-li o součást veřejné produkce hudby v budově působený hlasovým projevem zvířete z produkce hudby provozované ve venkovním prostoru z akustického výstražného nebo varovného signálu souvisejícího s bezpečnostním opatřením působený přelivem povrchové vody přes vodní dílo sloužící k nakládání s vodami působený v přímé souvislosti s činností související se záchranou lidského života, zdraví nebo majetku, řešením mimořádné události, přípravou jejího řešení nebo prováděním bezpečnostní akce nebo mimořádné vojenské akce

Hluk z běžného užívání bytu hluk vznikající zejména v interiéru bytu při používání technických zdrojů hluku (zařizovací předměty, domácí spotřebiče a obdobná zařízení), včetně audiovizuálních zařízení, sanitárních a dalších zařízení hluk instalačního potrubí - např. splachování WC hra na hudební nástroje apod. akustické emisní parametry technických zdrojů hluku (domácí spotřebiče, zařizovací předměty) jsou sice více méně definované, ale četnost a míra jejich použití je čistě náhodná případné překročení hygienických limitů v chráněném vnitřním prostoru téže stavby je stavební závadou ve smyslu nedodržení ustanovení § 14 odst. 5 vyhlášky č. 268/2009 Sb.

Hluk z běžného užívání pozemků analogicky se posuzuje i běžné používání pozemku a doplňkových staveb (garáže, hospodářské budovy apod.) patřících k rodinnému domu apod. využívání sekaček trávy, okružních pil skleníky nebo bazény a jejich technologie zahradní grily apod.

TEPELNÁ ČERPADLA často výskyt tónové složky tzn. hygienický limit 35 dB (venkovní prostor v noci) hlučná tepelná čerpadla vzduch / voda systému split hluk způsobuje ventilátor a kompresor ve venkovní jednotce

Příkladový výčet staveb, u kterých není chráněný zájem podle zákona 258/2000 Sb. Nejsou vydávána ZÁVAZNÁ stanoviska krajské hygienické stanice

technické sítě tepelné rozvody plynovody a plynové rozvody v domech rozvody elektro a elektrické osvětlení, kabely spojovacích sítí kanalizace, předčisticí zařízení a malé domovní a průmyslové ČOV jednotlivé garáže reklamní zařízení městský mobiliář - objekty na zastávkách MHD, …

oplocení, opěrné zdi pozemkové úpravy úpravy toků parkovací automaty revitalizace, biokoridory chodníky, cyklistické stezky, vnitroareálové (závodní) komunikace

Příkladový výčet staveb, u kterých je chráněný zájem podle zákona 258/2000 Sb. jsou vydávána ZÁVAZNÁ stanoviska krajské hygienické stanice

stavby vodovodů pro veřejnou potřebu stavby přírodních a umělých koupališť a saun stavby škol a školských zařízení, soukromých školek, příp. dětských skupin (ne lesních školek) stavby zařízení sociálně výchovné činnost (diagnostické ústavy) zařízení určená pro zotavovací akce nebo školy v přírodě stavby zdravotnických zařízení a pobytových zařízení sociálních služeb provozovny stravovacích služeb stavby, které jsou zdrojem hluku nebo vibrací z hlediska dopadu na chráněné prostory

stavby bytových domů, rodinných domů, stavby pro předškolní a školní výchovu a vzdělávání, zdravotnická zařízení, stavby sociálních služeb a funkčně obdobné stavby z hlediska ochrany před hlukem nebo vibracemi stavby stacionárních zdrojů neionizujícího záření sítě elektronických komunikací v obytné zástavbě stavby dalších provozů z hledisek požadavků na pracovní prostředí zřízení veřejného pohřebiště a krematoria

DĚKUJI ZA POZORNOST