Andrea Brožová Doubková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Služby pro rodiny v ČR výzvy a perspektivy
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Hodnocení škol a školských zařízení
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Činnost veřejné správy
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Transformace a sloučení systému péče o ohrožené děti Petr Nečas ministr práce a sociálních věcí 3. dubna 2008.
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Transformace a sjednocení systému péče o ohrožené děti RNDr. Petr Nečas místopředseda vlády ministr práce a sociálních věcí
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Minimální preventivní program školy
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Rozhodovací procesy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
STŘEP české centrum pro sanaci rodiny Podpůrné služby pro ohrožené a náhradní rodiny z pohledu NNO Nadační fond J &T, PSP ČR,
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Andrea Brožová Doubková
Kulatý stůl – Práce s rodinami Markéta Chkheidze.
Mgr. Jitka Gjuričová, ředitelka Odboru prevence kriminality, Ministerstvo vnitra Česká republika.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Reforma systému péče o ohrožené děti 25. listopadu 2011 Miloslav Macela Odbor 21 rodiny a dávkových systémů MPSV.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Tým pro mládež Plzeň-město v rámci projektu „Na správnou cestu!“
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Platforma pro sociální bydlení: Prevence ztráty bydlení a potřeby lidí bez domova 27. leden 2015 Jan Milota.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
Systémový rozvoj a podpora nástrojů sociálně-právní ochrany dětí
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Terapie pachatelů domácího násilí
Úloha facilitace při budování partnerství
OSPOD NOVÝ BOR A SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Mgr. Balážová Dana OSPOD Nový Bor
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Případová konference jako pracovní nástroj ve školství
Jakub Kovář, projekt Křehká šance II,
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
náhradní rodinné péče II setkání zástupců KÚ OSPOD a NNO
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

Andrea Brožová Doubková Případová konference Andrea Brožová Doubková

Případová konference Případová konference je odborná diskuse zainteresovaných subjektů nad konkrétním případem ohroženého dítěte. Plánované a koordinované setkání klienta, jeho rodiny a vybraných odborníků … metoda sociální práce.

Případová konference je především nástrojem multidisciplinární spolupráce při řešení případu ohroženého dítěte.

Případová konference – dle zk.č. 359/99Sb. Řešení konkrétních situací ohrožených dětí a jejich rodiny Spolupráce: rodiče nebo jiná osoba odpovědná za výchovu zástupci škol, školských zařízení či poskytovatelů soc.s lužeb zástupci poskytovatelů soc. služeb orgány policie pracovníci NRP

Cíl případové konference = nalezení nejlepšího možného řešení - rychlé vyhodnocení a reakce na situaci dítěte - aktivizace rodiny a jejích zdrojů - koordinovat postupy a zapojit do řešení rodinu i odborníky - výměna informací - získat a sdílet stanoviska ostatních subjektů - ověřit správnost dosavadních postupů

Cíl případové konference Definovat klíčové problémy Určit priority Navrhnout konkrétní kroky při řešení problému AKČNÍ PLÁN CO, KDO, KDY

Případová konference Případová konference je strukturovaným setkáním klienta a jeho blízkých osob s profesionály za účelem nalezení společného nejvhodnějšího řešení klienta. Dítě zde jednoznačně stojí ve středu zájmu odborníků, ale zejména své vlastní rodiny. Smyslem případové konference je vytvořit otevřený a prostupný systém pomoci a podpory propojení podpůrné sítě spolupracujících odborníků rozložení odpovědnosti, úkolů i kontroly

Kdy pořádat případovou konferenci Více problémů, komplexní Stagnace, mrtvý bod Potřeba spolupráce, sladění, koordinace Potřeba aktivovat rodinu Závažné rozhodnutí Neřešené problémy Prevence

Účast na PK Pracovníci školy často patří mezi osoby, které znají konkrétní ohrožené dítě velmi dobře a mohou výrazně přispět ke konstruktivnímu řešení jeho případu a při hledání možností podpory pro dítě. Proto je vhodné, aby se zástupci školy konferencí účastnili. Pokud pracovník školy dospěje k názoru, že by případová konference mohla napomoci ke zlepšení situace konkrétního žáka školy, může sám podat OSPOD podnět na uspořádání případové konference.

Facilitace případové konference Facilitare – ulehčovat, učinit to lehké Co dělá facilitátor: vede setkání reguluje diskusi udržuje strukturu řídí proces zodpovídá za výsledek – vytvoření AKČNÍHO PLÁNU

Facilitace případové konference Co facilitátor nemá dělat: Posuzovat nebo kritizovat myšlenky a pocity účastníků Zlehčovat názory a postoje účastníků Vnášet vlastní nápady či postoje Polemizovat Vykonávat rozhodnutí za skupinu Komentáře (obsahu)

Desatero dobrého facilitátora Pomáhá ostatním, ne sobě Tlumočí z češtiny do češtiny Vytváří rovné podmínky Navrhuje pravidla a dbá na jejich dodržování Hlídá, aby byl zřetelný cíl Navrhuje program, časový harmonogram Stará se o orientaci účastníků v jednání Je pružný a nedogmatický Zabývá se procesem, nerozhoduje Myslí na realizaci

Principy práce facilitátora NESTRANNOST Neupřednostňuje jednotlivé názory Udržuje rovnováhu v diskusi NEZÁVISLOST Není závislí na účastníkovi Názoru ani zvoleném řešení NEHODNOTÍCÍ PŘÍSTUP Nehodnotí jednotlivé názory Podporu účastnický proces hledání výhod a nevýhod