Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1..
72.1 Odčítání desetinných čísel
CELÁ ČÍSLA.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
DESETINNÁ ČÍSLA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úvod Porovnávání celých čísel
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Porovnávání desetinných čísel

Porovnávání desetinných čísel

Číselná osa Je to přímka, na které se dají sestrojit obrazy čísel Leží na ní obrazy všech čísel (přirozených i desetinných) Vlevo znázorňujeme menší čísla Vpravo znázorňujeme větší čísla Není omezená (znázorňujeme jen potřebnou část) 0,9 1 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 2

Hledáme na číselné ose 1,7 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,4 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,2

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,2 2,4 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,2 Další

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 5,5 5,7 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,6 menšího než 6,4

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 5,5 5,7 5,8 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,6 menšího než 6,4 Další

Špatně :( Zpátky

Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Porovnejte podle velikosti čísla 3,789 a 3,769 3,789 > 3,769 3,789 3,769 Počet jednotek je stejný Počet desetin je stejný Počet setin se liší! 8 > 6

Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Doplňte mezi čísla znaky nerovnosti: 5,305 6 5,206 9 6,322 9 6,322 6 0,123 05 0,123 01 0,000 158 0,000 148 0,123 25 1,123 24 7,522 89 7,522 98 < > > > < <

Co jsme se dozvěděli? Co je číselná osa Jakým způsobem se zobrazují na číselné ose desetinná čísla Jak se porovnávají desetinná čísla

Závěrečné opakování Následující test se skládá z 5 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Na číselné ose je znázorněno číslo: 2,1 2,2 2,3 2,9 2,8 2,18

Na číselné ose je znázorněno číslo: 0,13 0,14 0,15 0,17 0,143 0,144

Označte pravdivou nerovnost: 0,123 557>0,123 548 0,123 557<0,123 548 0,123 557=0,123 548

Označte pravdivou nerovnost: 0,123 69>0,123 70 0,123 69<0,123 70 0,123 69=0,123 70

Označte pravdivou nerovnost: 0,152 3<0,125 30 0,152 3>0,152 30 0,152 3=0,152 30

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com