Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Porovnávání desetinných čísel
Porovnávání desetinných čísel
Číselná osa Je to přímka, na které se dají sestrojit obrazy čísel Leží na ní obrazy všech čísel (přirozených i desetinných) Vlevo znázorňujeme menší čísla Vpravo znázorňujeme větší čísla Není omezená (znázorňujeme jen potřebnou část) 0,9 1 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 2
Hledáme na číselné ose 1,7 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9
Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4
Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,4 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,2
Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 1,7 1,9 2,2 2,4 2,6 Ukažte na číselné ose obraz čísla 1,9 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,4 Ukažte na číselné ose obraz čísla 2,2 Další
Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7
Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7
Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 5,5 5,7 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,6 menšího než 6,4
Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 5,5 5,7 5,8 6 6,4 Ukažte na ose obraz čísla o 0,3 většího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,2 menšího než 5,7 Ukažte na ose obraz čísla o 0,6 menšího než 6,4 Další
Špatně :( Zpátky
Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Porovnejte podle velikosti čísla 3,789 a 3,769 3,789 > 3,769 3,789 3,769 Počet jednotek je stejný Počet desetin je stejný Počet setin se liší! 8 > 6
Porovnávání desetinných čísel podle velikosti Doplňte mezi čísla znaky nerovnosti: 5,305 6 5,206 9 6,322 9 6,322 6 0,123 05 0,123 01 0,000 158 0,000 148 0,123 25 1,123 24 7,522 89 7,522 98 < > > > < <
Co jsme se dozvěděli? Co je číselná osa Jakým způsobem se zobrazují na číselné ose desetinná čísla Jak se porovnávají desetinná čísla
Závěrečné opakování Následující test se skládá z 5 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …
Na číselné ose je znázorněno číslo: 2,1 2,2 2,3 2,9 2,8 2,18
Na číselné ose je znázorněno číslo: 0,13 0,14 0,15 0,17 0,143 0,144
Označte pravdivou nerovnost: 0,123 557>0,123 548 0,123 557<0,123 548 0,123 557=0,123 548
Označte pravdivou nerovnost: 0,123 69>0,123 70 0,123 69<0,123 70 0,123 69=0,123 70
Označte pravdivou nerovnost: 0,152 3<0,125 30 0,152 3>0,152 30 0,152 3=0,152 30
Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com