Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inf Používání a tvorba databází. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 Anotace.
Technologie Teorie obrábění I. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Návrhové systémy. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Frézování drážek, tvarových ploch, pomocí UDP - test.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství.
Stavebnicové stroje VY_32_INOVACE_39_793
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technické vybavení počítače - Počítač PC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Software počítače – opakování
Technologie – Měření a orýsování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Způsoby zápisu algoritmů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Edgecam.
Programování a simulace CNC strojů I.
Algoritmizace - opakování
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
Inf Ovládání operačního systému
Databáze MS ACCESS 2010.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Měření elektrického proudu
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Regulátory integrační
Frézky rovinné a speciální
Teorie Informace, signál
Programovatelné automaty (Programmable logic controllers – PLC)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_1_14_Řídící systémy Šablona číslo: XII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 14 Autor: Mgr. Radomíra Lorencová

Anotace Materiál seznamuje žáky s používanými systémy programování a jejich rozdíly využití. Autor Mgr. Radomíra Lorencová Klíčová slova systém, program, CNC, paměť, řídící systém, Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Technologie

Řídící systémy a programování CNC 1. Bloky řídícího systému 2. Používané systémy programování

Bloky řídícího systému Číslicový řídicí systém je sestaven z bloků, které nazýváme vstupy, paměti, operační jednotky, řadiče a výstupy. Bloky jsou propojeny skupinami vodičů neboli sběrnicemi.

Vstupy – zajišťují vstup informací do řídicího systému. Paměti – obsahují instrukce programu v číselné formě, máme tři paměti a každá z nich má jinou funkci. Paměť systémového programu – ukládá předpis postupu činnosti počítače. Uživatelská paměť – prokládání programů jednotlivých obrobků, korekce nástroje a posunutí počátku. Operační paměť – paměť pro ukládání zpracovaných dat.

Operační jednotka – zpracovává vlastní informace, zajišťuje řízení řadiče provádět aritmetické, logické nebo rozhodovací operace.   Řadiče – řídí činnost všech bloků číslicového počítače a jejich vzájemnou součinnost podle instrukcí programu, které jsou vybrány z paměti.

Výstupy – zajišťují výstup informací na přizpůsobovací obvody a externí zařízení. Číslicovému řídicímu systému je podřízen celek, který se nazývá přizpůsobovací obvod, který je řešen jako programovatelné zařízení na bázi mikropočítače. Na základě vstupních signálů řeší logické funkce. Mikropočítač není součástí vlastního systému CNC, ale je sním spojen a mezi oběma se uskutečňuje stálá výměna dat. Obsahuje logický podsystém, který řídí pomocné mechanismy stroje a podává řídicímu systému zpětné hlášení o stavu stroje a hlášení chybových stavů. Přizpůsobovacím obvodům je přizpůsobena jen vlastní mechanika stroje.

Používané systémy programování

FAGOR CNC 8055 TC Programuje se dialogem s grafickou nápovědou, nebo pomocí ISO kódu. Editování, test a grafické modelování obráběcích programů je možné současně s obráběním jiné součástky. Podporuje hospodaření s nářadím, sledování životnosti nástroje, umožňuje 3D grafické zobrazení s možností natáčení, zmenšení, zvětšení a rozložení pohledů, zobrazování v rovině simulací. Tento řídicí systém je určen pro soustružení.

SIMENS SUNUMERIK Plně digitální řídicí systém, konstruován pro vysokou produktivitu. Je určen pro obrábění tvarově jednouchých, ale i složitých dílů v malosériové i sériové výrobě. V systému jsou integrované soustružnické cykly. Systém umožňuje programování: DIN, ISO Grafickou podporu technologických cyklů Grafickou podporu konturového programování Simulaci soustružení

FANUC – Oi TC, FANUC – 2Li TC Série řídicích systémů Oi – MATE TC CNC je moderní řídicí systém, představuje výkonnost a spolehlivost CNC systémů japonské společnosti GE FANUC. Programování je v ISO kódu. Systém obsahuje integrované souřadnicové cykly, které podporují snadné programování stroje a tvorbu part – programů. Rozšířený soubor funkcí nápovědy a historie alarmů a zásahů obsluhy zvyšuje komfort pro obsluhu. Vysokorychlostní obrábění s konstantní řeznou rychlostí zajišťuje vyšší rychlost a lepší kvalitu dílců. Korekce nástroje je možné zadávat ve stupních datech.

HEIDENHAIN Řídicí systémy HEIDENHAIN TNC jsou velmi rozšířené pro frézování, vyvrtávání a obráběcí centra. Již 30 let se používají TNC řízení v každodenním provozu a tvoří celistvou řadu od jednoduchého, kompaktního řízení pro tři osy a více. Uvedeme si některé příklady modelů řídicího systému. TNC 124 – jednoduchý pravoúhlý řídicí systém pro frézky a vrtačky TNC 310 – kompaktní souvislé řízení pro frézky a vrtačky, u nichž je současně řídí 3 nebo 4 osy.

TN C320 – je souvislé univerzální řízení pro čtyři osy TN C320 – je souvislé univerzální řízení pro čtyři osy. Řízení je vhodné pro univerzální frézky, vrtačky a vyvrtávačky. Využívá se v sériové výrobě, ve školicích a vzdělávacích kurzech, na výrobu forem a prototypů. TNC 620 – je mnohostranné řízení až 5 řízených os. Díky své pružné koncepci obsluhy a možnosti dílenského programování je vhodné pro nasazení na frézkách, vyvrtávačkách a obráběcích centrech, převážně v kusové a sériové výrobě, ale i na výrobu prototypů. Velmi vhodný pro výuku na odborných školách.

iTNC 530 – patří za zvláště výkonná souvislá řízení, pro obráběcí centra, frézky a vrtačky, je to souvisle orientované řízení. Má integrované digitální řízení pohonu s integrovaným měničem. Při obrábění s vysokými rychlostmi posuvu dosáhne velmi přesných kontur obrobku. iTNC dovede řídit až 13 os plus vřeteno a doba zpracování jednoho bloku je 0,5 ms.  

Kontrolní otázky 1. Který systém se využíván na frézovacích obráběcích centrech? 2. Popište bloky řídícího systému.

Zdroje: LORENCOVÁ, Radomíra. Příprava učitele pro rekvalifikační kurz Obsluha CNC strojů. 2012. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Zdeněk Píša. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/252234/pedf_m/