MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Konference projektu Cesta ke kvalitě
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Plánování přednáška první. Plánování na Gemini Jak využít plánování v oddíle? Prakticky si plánování vyzkoušet. 2.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Plány aktivit/Školní akční plány
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Ekonomika malých a středních podniků
Plány aktivit/Školní akční plány
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Krajské akční plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Model intenzivní podpory
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Praktické zkušenosti s procesy strategického řízení a plánování
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Intenzivní podpora škol
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Transkript prezentace:

MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP Jana Bezděková CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Představení školy Naše škola Založena 29. ledna 1956 Lokalita školy – Praha 10, starší bytová zástavba řadových rodinných domků (ze 60. let) Kapacita školy – 112 dětí Počet tříd – 4 Počet zaměstnanců – 16; z toho 8 pedagogů a 1 asistent pedagoga Věkové složení zaměstnanců – 49,75 průměrný věk pedagogů; 54,67 průměrný věk ostatních zaměstnanců Kvalifikační složení pedagogů – 3 VŠ, 5 SŠ, asistent SŠ Ředitelka ve funkci 2 roky Zřizovatelem školy je MČ Praha 10

Vstup do projektu – PROČ? Vlastní pohled Nabídka mně oslovila Výzva, něco nového Příslib odborné pomoci konzultanta rozvoje školy (KRŠ) – oblast managementu, řízení Efektivita vedení školy

Vlastní zkušenosti Prvotní pocity ředitelky Reakce zaměstnanců na vstup do projektu – jejich postoje Hierarchie úkolů Změna stylu uvažování – nadhled, přehlednost Plánování jednotlivých kroků Dělení cílů – krátkodobé… Delegování - nejtěžší

Co mi to přinese? Příležitost naučit se: Přemýšlet dopředu a s nadhledem Způsob jak se nenechat zahltit povinnostmi Rozlišovat důležité, méně důležité od nedůležitého – přehlednost Vnímat CO a v JAKÉ MÍŘE je nutné a důležité: - pro děti, zaměstnance, rodiče/zákonné zástupce - pro další rozvoj školy, aby směřovala k tzv. „dobré škole“ Řešit co je nezbytné pro školu jako organizaci

Vstup do projektu Příprava na vstup do projektu a první kroky Získání dostatku informací o projektu Být přesvědčen o přínosu a významu projektu Spolupráce s KRŠ Seznámení zaměstnanců se záměrem vstupu do projektu Na větších školách zvolení skupiny pedagogů, kteří budou prostředníky ostatních – užší spolupráce s ředitelem Analýza kultury školy, její tradice SWOT analýza – silné, slabé stránky, příležitosti, hrozby Seznámení zaměstnanců s výsledky šetření Výstižné pojmenování úkolu, problému, posunu

Struktura a harmonogram projektu Projekt rozvržen do 2 školních let a dále členěn na 4 části 1. rok: 1. pololetí – definování potřeb školy, analýza vnitřního a vnějšího prostředí 2. pololetí – plán rozvoje školy 2. rok: 1. pololetí – implementace navržených opatření do života školy 2. pololetí – pokračování implementace, evaluace podpory a posunu školy

Soubor strategických cílů (SC) – členění podle časového určení Krátkodobé (KD) – 1 rok Střednědobé (SD) – 2-3 roky Dlouhodobé (DD) – 5 let Průběžné (PR) – přesah přes časová rozhraní Obsah strategických cílů Výstižné pojmenování cíle Delegování úkolů Očekávaný termín splnění Stupeň důležitosti

Jak jsme postupovali Povinné kroky: Od začátku s konzultantem rozvoje školy (KRŠ) - první kontaktní rozhovory s ředitelkou MŠ jako školním koordinátorem rozvoje (ŠKR) Povinné kroky: Potvrzení o zapojení školy do projektu OP VVV, K02 Memorandum – zřizovatel spolu s NIDV Průběžné vzdělávání ŠKR – VP 48 hodin

Další kroky v projektu Seznamování s metodickými materiály a dokumenty - orientace v nich Definování souboru postupných kroků Novelizace a doplnění vnitřních dokumentů školy Postupné zpracování Záznamového archu (ZA) – kritéria relevance 3, následně 2 a 1 Zpracování dokumentu „Rozvojové potřeby školy“ – dílčí výstupní dokument s termínem 31. 1. Příprava a realizace SWOT analýzy Příprava a realizace zjištění Kultury školy

Strategický plán rozvoje školy (SPRŠ) Stanovení MISE – postup Stanovení VIZE – postup Soubor strategických cílů (SC) Výchozí zdroje Záznamový arch SWOT analýza – výstupy a jejich interpretace Kultura školy – výstupy a jejich interpretace Formulace strategických cílů (SC)

Školní akční plán (ŠAP) Nedílná součást SPRŠ Strategické cíle – splnění v aktuálním školním roce (1. rok projektu) Rozpracování strategických cílů s definováním souboru postupných kroků: - termíny splnění - určení odpovědnosti za jednotlivé kroky (škola, zřizovatel, pedagogický sbor, nepedagogičtí zaměstnanci) Průběžné strategické cíle (PR) Stručný bodový popis jejich obsahu Následné rozpracování souboru postupných kroků

Postup při implementování cílů plánování SC by měl ředitel stanovovat přibližně na jedno volební období (5 – 6 let) Metoda SMART – cíl musí být specifikovaný, měřitelný, akceptovatelný, realizovatelný, termínovaný) Kladení otázek: - CO a PROČ (pojmenování cíle a zdůvodnění důležitosti řešení úkolu) - KDO (angažovanost a delegování zaměstnanců v konkrétním úkolu) - KDY (reálný termín plnění) - JAK (soubor postupných kroků vedoucích k dosahování stanoveného cíle) Vytvoření strategické matice – sestavování dle předešlých kroků včetně evaluace

Hodnocení projektu po absolvování 1. vlny podpory Plán evaluace Dosahování míry a kvality naplňování jednotlivých SC Frekvence – 1 x za ½ roku nebo za 1 rok Plán seznamování se strategií a její propagace Hodnocení projektu po absolvování 1. vlny podpory Po zkušenostech mohu vstup do SRP doporučit – Jedná se o plánování rozvoje školy tzv. na míru a přitom se neodklání od původní vize školy Naplňování vize a mise školy Rozlišování důležitosti úkolů – jejich hierarchie Přehlednost Hospodaření s časem Efektivní vedení

Následující ukázky Soubor strategických cílů s časovým určením Strategický cíl rozpracovaný do souboru postupných kroků s termíny plnění Strategický cíl průběžný se specifikací možného obsahu

Děkuji za pozornost CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283