FUNKČNÍ STYLY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Funkční styly Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Kraje České republiky Porovnání krajů České republiky dle ekonomických údajů a údajů o obyvatelstvu Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Něco málo o vzdělávání v Libereckém kraji jednání pracovní skupiny Rodina s dětmi 28. května 2015.
Správný režim dne v běžném životě
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
PRÓZA, POEZIE Mgr. Michal Oblouk
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VYS_32_INOVACE_491_Mytí, smáčivost, emulgace NÁZEV ŠKOLY
Odkud se berou peníze v rozpočtu
Člověk a vývoj civilizace
Společné a koordinované politiky EU
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Protikorupční linky: problémy a řešení
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Mgr. Hana Lavičková, Ph.D. Jazykové prostředky uměleckého textu Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vliv reklamy na společnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Prostředí čekárny a ordinace u praktického lékaře
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Slohotvorní činitelé.
Opakování fyzikálních veličin-správný zápis fyzikálních veličin
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Kultura, socializace a jedinec
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
SPISOVÁ SLUŽBA
Kódování studijních programů
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
Úvaha Tento slohový útvar najdeme ve stylu odborném, publicistickém i uměleckém. Je to pojednání nebo výklad na základě logických úsudků. Projevuje se.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
TEMA: Homonyma, synonyma, antonyma, paronyma
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Transkript prezentace:

FUNKČNÍ STYLY

základní funkcí každého projevu je funkce sdělná a k ní se potom přidávají některé funkce další - např. odborně sdělná, přesvědčovací, esteticky sdělná aj. podle dominantní funkce projevu popisujeme a vymezujeme jednotlivé funkční styly

základní funkční styly: prostěsdělovací - funkce sdělná odborný - funkce odborně sdělná administrativní - funkce řidicí a hospodářsko-správní publicistický - funkce informativní a přesvědčovací umělecký - funkce esteticky sdělná řečnický - funkce přesvědčovací

individuální styl - bývá vymezován jako protiklad ke stylům funkčním - styl jednotlivce, jednoho autora